Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HOLZMANN ED 750FD SILNIK DC

rludzik 09 Sie 2014 23:36 1227 9
  • #1 09 Sie 2014 23:36
    rludzik
    Poziom 7  

    WITAM
    Mam problem i potrzebuje waszej pomocy.
    Posiadam tokarkę jak w temacie, niestety dałem jej ostatnio ciut w kość i wybiło koreczki . Potrzebuje pomocy w diagnozie sprzętu, czy jest to wina przegrzanego silnia (jak go sprawdzić??????????) czy elektroniki sterującej.
    Niestety na silniku nie ma tabliczki znamionowej , jest jedynie napis po chińsku i 220 ---> tylko tyle. Z silnika wychodzą 2 kable, podłączone przez szczotki do komutatora. W dokumentacji do tokarki na temat silnika znalazłem opis 750W(100%), 1,4PS(S6), 230V.
    link http://www.peddy.cz/files/ED750FD_FDQ.pdf
    na stronie 43 pdf jest schemat podłączenia

    Głowie się i troje jak sprawdzić bez sterownika ów silnik. Jak obracam wirnikiem napięcie się pokazuje nawet kilka wolt (obracając ręką). Czy jest jakaś inna metoda?????

    Jak podłączam sterownik bez silnika wyświetlacz się załącza i elektronika nie wybija zasilania. Niestety nie posiadam innego silnika tego typu by podmienić na chwilę i sprawdzić całości.


    Proszę o pomoc

    0 9
  • #2 09 Sie 2014 23:53
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    Po pierwsze sprawdzić stan szczotek i komutatora, po drugie jeśli to silnik na 220V DC to spróbować możesz gó uruchomić zastępując sterownik włączoną w szereg zarówką 200W/230V. pamiętaj że prostownik musi pozostać.

    0
  • #3 09 Sie 2014 23:59
    rludzik
    Poziom 7  

    Ok. rozumiem
    Pytanie czy w ten sposób jestem w stanie sprawdzić układ sterujący pod obciążeniem. (nie mówiąc o żarówce, znikome obciążenie) ??

    0
  • #4 10 Sie 2014 00:37
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    rludzik napisał:
    Ok. rozumiem
    Pytanie czy w ten sposób jestem w stanie sprawdzić układ sterujący pod obciążeniem. (nie mówiąc o żarówce, znikome obciążenie) ??


    Jesteś w stanie, obciażając ten układ sztucznym obciążeniem (grzałka o mocy rzędu 750W, żarówki).

    0
  • #5 10 Sie 2014 08:59
    rludzik
    Poziom 7  

    No tak 7 żarówek tańsze niż silnik . dziś sprawdzę co z sterownikiem i dam znać

    0
  • #6 12 Sie 2014 19:18
    rludzik
    Poziom 7  

    Witam ponownie
    Już po testach z zarówki przetestowane i działające, ładnie przyciemniają się i rozjaśniają , regulacja płynna jest :( . Niestety wychodzi na silnik.
    Czy zna ktoś dobry zakład gdzie naprawiają silniki w Krakowie??????

    0
  • #7 12 Sie 2014 19:45
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    rludzik napisał:
    Niestety wychodzi na silnik.


    A silnik w szereg z żarówkami?

    rludzik napisał:
    Czy zna ktoś dobry zakład gdzie naprawiają silniki w Krakowie??????


    Silnik komutatorowy - w zasadzie się nie przezwaja, prędzej wymiana wirnika, z tym że do takiego chińskiego cuda możesz nie znaleźć...

    Stan szczotek, szczotkotrzymaczy jaki?

    0
  • #8 12 Sie 2014 20:35
    rludzik
    Poziom 7  

    szczotki super ok 1 cm jeszcze , lecz silnik nie wiem czy komutatorowy czy jaki. Niestety nic na nim nie ma.

    jdubowski napisał:
    A silnik w szereg z żarówkami?

    mam problem jak wybije mi zasilanie to odpisze dopiero jutro. bezpieczniki od kanciapy niestety u sąsiada.

    Dodano po 3 [minuty]:

    dorobiłem na szybko esa b10
    i niestety pierwsza próba i spadł.

    Dodano po 2 [minuty]:

    rozebrać silnik ????

    Tylko na co patrzeć, co sprawdzać?

    0
  • #9 14 Sie 2014 18:50
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    rludzik napisał:
    szczotki super ok 1 cm jeszcze , lecz silnik nie wiem czy komutatorowy czy jaki. Niestety nic na nim nie ma.

    Jak ma szczotki to komutatorowy. Zresztą jak widzisz szczotki to zapewne również komutator.

    rludzik napisał:
    dorobiłem na szybko esa b10
    i niestety pierwsza próba i spadł.


    Coś pokręciłeś -zapewne nie wiesz co to połączenie szeregowe. W takim połączeniu bezpiecznik nie ma prawa wybić - chyba że w silniku masz zwarcie do obudowy (ale to mam nadzieję wcześniej sprawdziłeś omomiarką).

    0
  • #10 21 Sie 2014 11:10
    rludzik
    Poziom 7  

    witam
    sorki za brak odpowiedzi , co do wypowiedzi to akurat wiem co to połączenie szeregowe , i niestety efekt ten sam . a w silniku faktycznie zwarcia między uzwojeniami. Oddałem silnik do przewinięcia koszt 300 zł. termin 3 tyg .

    dzięki za pomoc.

    0