Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kubota d950 - silnik nie odpala

skupekgsm 10 Aug 2014 10:00 8046 9
  • #1
    skupekgsm
    Level 8  
    Witam, kupiłem wózek widłowy z silnikiem kubota d950, który stał parę lat w krzakach. Silnik kręci przy próbie odpalenia, ale nie łapie nawet na chwilę, nawet na samostarcie, dodam że paliwo i przewody paliwowe wymieniłem na nowe, pompę odpowietrzyłem, wtryskiwacze sprawdziłem - ładnie robią mgiełkę.
    Sprawdziłem kompresję (na zimno bo jak wiadomo nie mogę odpalić silnika) 1 - 9bar, 2 - 2bar, 3 - 8bar następnie zmierzyłem "próbę olejową" 5ml oleju odczekując 30s wskazania wyszły też mizernie 1 - 11bar, 2 - 3bar, 3 - 10bar.
    I tu rodzi się moje pytania:
    1. Czy ustawienie zapłonu może wpływać na wartość kompresji (do zapłonu jak na razie nie zaglądałem)
    2. Skoro ciśnienie tak słabo wzrosło przy próbie olejowej czy powinienem zrobić najpierw głowicę a jeśli to nie pomoże to resztę też?
    3.Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie sprężania w tym silniku, oraz luzy na zaworach?(nigdzie nie mogę znalęźć tych informacji)
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    wielecki
    Level 21  
    1. Złe ustawienie rozrządu moze miec wpływ na cisnienie sprężania ale w twoim wypadku róznica ciśnien miedzy pierwszym a drugim sugeruje raczej głębsze dłubanie.
    2.Próba olejowa przy tak niskich cisnieniach jest zbedna.
    3.Cisnie nie jak w kazdym nieodpręzonym dieslu powyzej 25bar dobrze gdy 30.

    A nie masz ty tam gdzieś przypadkiem jakiejs dzwigni do upuszczania ciśnienia przy rozruchu, i czy nie jest ona w pozycji otwartej?
  • #3
    mtracz
    Level 29  
    1. Na kompresję nie ma wpływu.
    2. Na pewno głowica, po rozebraniu ocenisz stan gładzi cylindrowych.
    Może być także uszczelka pod głowicą uszkodzona.
    3.Nie znam danych serwisowych, ale jak na diesla to ciśnienie sporo wyższe by chciał pracować.

    Luz zaworowy na zimnym silniku 0,145-0,185, obydwa zawory.
  • #4
    robokop
    Moderator of Cars
    Nie odpali, silnik do remontu. Ta kompresja jest zbyt mała nawet jak na benzyniaka. Pierwsza podejrzana głowica - zardzewiałe gniazda i zawory. Reszta do oceny po rozbiórce.
  • #5
    skupekgsm
    Level 8  
    Jest dźwignia przy pompie z napisem stop ale jest w dobrej pozycji, innych dźwigni oprócz gazu nie ma.
    Teraz się zastanawiam czy mierzyłem ciśnienie w dobry sposób, ponieważ najpierw wykręciłem wszystkie wtryskiwacze i po kolei mierzyłem kompresję, dodam że jeszcze wcześniej wykręciłem kolektor ssący żeby łatwiej dostać się do pompy. Proszę o informację czy to ma jakieś znaczenie.
  • #6
    mtracz
    Level 29  
    W sumie dobrze, ale i tak bez różnicy bo przy tych wartościach ciśnień błąd pomiaru nie ma tu najmniejszego znaczenia.
  • #7
    wielecki
    Level 21  
    nie masz tam takiej dzwigienki? kubota d950 - silnik nie odpala
  • #8
    skupekgsm
    Level 8  
    Niestety ale nie mam takiej dźwigienki. Jak napisał Robokop myślę że bez rozebrania przynajmniej głowicy się nie obejdzie. Zdjęcia przedstawiają mój silnik.
    kubota d950 - silnik nie odpala kubota d950 - silnik nie odpala


    Odkręciłem głowicę i moim oczom ukazała się korozja:

    kubota d950 - silnik nie odpala
    Wydaje mi się że uszczelka przepuszczała między cylindrami:

    kubota d950 - silnik nie odpala
    Sprawdziłem szczelność na cylindrach - zalałem je olejem po 50 min olej dalej utrzymywał się na powierzchni cylindrów.
    kubota d950 - silnik nie odpala
    Zastanawiam się co dalej? Głowice oddać do planowania? Kupić nowe zawory, uszczelkę i składać do kupy, czy coś jeszcze powinienem sprawdzić?
  • #9
    mtracz
    Level 29  
    Jak gładź cylindrów? Nie maja progów?
    Olej jest za gesty, zalej naftą, uprzednio spuść olej z silnika jeśli masz bo go rozrzedzi.
    Nafta dodatkowo odmoczy trochę pierścionki.
    Zawsze możesz zajrzeć do wału, wyciągnąć tłoki dla oceny pierścionków.
    Ale jak zrobisz głowicę to powinno wystarczyć.
    Oceń czy blok jest równy, czy nie trzeba jego także planować.
  • #10
    skupekgsm
    Level 8  
    Dzięki za podpowiedź z naftą. Cylindry ładnie wyglądają, tuleje też bez rys, ale wszystko jeszcze porozbieram posprawdzam w oczekiwaniu aż głowica wróci z regeneracji.