Witam forumowiczów. Posiadam piłę jak w tytule (czyli właściwie Husqvarna 45) którą dostałem kilka lat temu, rok produkcji 94
. Piła była użytkowana głównie do przygotowywania opału więc jakoś wytrzymała do tej pory. Ponieważ z czasem działała coraz gorzej i mocno się grzała a w zeszłym roku mechanik stwierdził że nie opłaca się jej naprawiać, używałem jej nadal aż się lekko przytarła. Teraz trochę ją naprawiam w celach "edukacyjnych". Chociaż jestem elektrykiem to wiem teoretycznie jak działa taki silnik/gaźnik itp. ale nie posiadam praktycznego doświadczenia a lubię sobie pogrzebać
w takich rzeczach więc chciał bym się czegoś więcej dowiedzieć. Po wymianie łożysk i uszczelniaczy wału oraz uszczelki przewodu impulsowego i czyszczeniu cylindra z pozostałości tłoka
, wymianie membran gaźnika, silnik jest teraz w miarę szczelny gdy sprawdzałem go na podciśnienie dużą strzykawką, oraz ma w mirę spory opór na sznurku czyli kompresji trochę jeszcze jest. Piła daje się odpalić i nawet da się coś grubszego nią przeciąć tylko że czasem dość mocno się grzeje ale to może wina zużycia albo nieodpowiedniej regulacji. Teraz po tym przydługim wstępie budującym napięcie
moje pytania :