Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jonsered 2045 - Przegrzewanie silnika, regulacja gaźnika, naprawa

pabl00 10 Aug 2014 16:28 9567 11
Wago
    pabl00
    Level 10  
    Witam forumowiczów. Posiadam piłę jak w tytule (czyli właściwie Husqvarna 45) którą dostałem kilka lat temu, rok produkcji 94 ;). Piła była użytkowana głównie do przygotowywania opału więc jakoś wytrzymała do tej pory. Ponieważ z czasem działała coraz gorzej i mocno się grzała a w zeszłym roku mechanik stwierdził że nie opłaca się jej naprawiać, używałem jej nadal aż się lekko przytarła. Teraz trochę ją naprawiam w celach "edukacyjnych". Chociaż jestem elektrykiem to wiem teoretycznie jak działa taki silnik/gaźnik itp. ale nie posiadam praktycznego doświadczenia a lubię sobie pogrzebać ;) w takich rzeczach więc chciał bym się czegoś więcej dowiedzieć. Po wymianie łożysk i uszczelniaczy wału oraz uszczelki przewodu impulsowego i czyszczeniu cylindra z pozostałości tłoka :), wymianie membran gaźnika, silnik jest teraz w miarę szczelny gdy sprawdzałem go na podciśnienie dużą strzykawką, oraz ma w mirę spory opór na sznurku czyli kompresji trochę jeszcze jest. Piła daje się odpalić i nawet da się coś grubszego nią przeciąć tylko że czasem dość mocno się grzeje ale to może wina zużycia albo nieodpowiedniej regulacji. Teraz po tym przydługim wstępie budującym napięcie ;) moje pytania :