Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 coupe - Spadek obrotów

11 Sie 2014 07:30 1524 1
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie. Od dłuższego czasu męczę się ze swoim autem. Jeżdżę od mechanika do mechanika, płacę spore sumy a problem z autem ciągle występuj, ale do rzeczy. Mam problem ze spadkiem i wzrostem obrotów przy niskiej prędkości, np. dojeżdżając do skrzyżowania kiedy zaczynam hamować i auto ma już wytraconą prędkość redukcja na niższy bieg czy postój kończy się falowaniem obrotów przez pewien okres, często tak spadają, że gaśnie mi silnik, a jeśli nie zgaśnie to po pewnym czasie obroty się stabilizują. Taka sama sytuacja jest kiedy parkuję i cofam. Pojechałem z tym problemem do mechanika. Wcześniej miałem problem z nierówną pracą silnika i myślałem, że to jest przyczyną. Mechanik zdiagnozował, że auto pracuje na trzy cylindry i dlatego obroty nie trzymają. Auto naprawiane było prawie trzy tygodnie. Zregenerował mi głowicę, wymienił zawory, uszczelki, uszczelniacze. Wyłożyłem na naprawę prawie 2tyś. Co się okazało, odebrałem samochód, silnik faktycznie pracuje teraz całkiem inaczej, równo ale problem z obrotami został:( Najgorzej jest kiedy parkuję lub cofam, kiedy koła są maksymalnie skręcone samochód całkowicie gaśnie (gaśniecie oczywiście też przytrafia się przy skrzyżowaniach itp. ale mniej) Co może być przyczyną? Proszę o pomoc bo jestem już bezsilny :(
    Auto było w piątek podpinane pod komputer, był pokazany błąd z sondą lambda (mechanik stwierdził, ze pokazywanie tego błędu jest najprawdopodobniej przyczyną braku katalizatora) oraz błąd czujnika obrotów, ale tu mechanik również nie był do końca przekonany bo twierdził, ze nie opłaca abonamentu w programie komputerowym i ma ograniczony dostęp do dokładnych danych o błędach.

    Dodam jeszcze, że auto ma LPG. Pierwszy raz przytrafiła mi się taka sytuacja, kiedy kupiłem auto i sprawdzałem spalanie gazu, wyjeżdżając butle do samego końca, ale po zatankowaniu gazu do pełna ustało i miałem spokój. Jakiś czas temu powtórzyła się sytuacja, ale było podobnie, zatankowałem LPG do końca i również problem ustał. Teraz jest to notorycznie i nic nie pomaga.
    Problem występuje na benzynie i na LPG.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam.
    W moim 406 takie objawy były (gaśnięcie przy skręconych kołach), jak ciekło mi z maglownicy. Pomagało dolewanie płynu do zbiorniczka wyrównawczego ale ile można (płyn jest drogi). Wymieniłem na taką ze szrotu, która nie cieknie i jest spokój. Dodatkowe info: najpierw bawiłem się w regenerowanie - wywalone pieniądze w błoto.
    Jednak przy silniku z gazem może być więcej powodów. Jak miałem Forda Fiestę to gasł mi na skrzyżowaniach jak silnik był ciepły. Wystarczyło poczekać aż ostygnie i wszystko było w porządku. Ale te Fiesty nie nadawały się do gazowania.