Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera P12 1.9dCi - błąd P0089

11 Sie 2014 23:49 4704 11
  • Poziom 19  
    A więc od początku...
    Auto trafiło z problemem uruchamiania silnika. Po podłączeniu CDIF/2 bardzo wolno rosło ciśnienie na szynie CR, wymontowałem 4 wtryski i pompę wysokiego ciśnienia, wysłałem do autoryzowanego serwisu Bosch. Wymieniono pompkę wstępną, wałek pompy, komplet uszczelek. Wtryski zrobione: 2 w fazie III, 2 sprawdzone - sprawne. Układ paliwowy wyczyszczony, filtr pal. nowy. Po złożeniu i odpowietrzeniu auto zapaliło ok. Błędy wykasowane, w drogę. Po ok 30 km, lampeczka- czerwony silniczek. Odczyt, P0089 obwód zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Wymieniłem na nowy + czujnik na listwie. Instalacja od ECU do zaworu i czujnika na szynie sprawdzona i ok. Błąd pojawia się raz po 1km raz po 15, ale się pojawia, dziś rozebrałem sterownik silnika przelutowałem wszystkie piny przegrzałem wszystkie elementy i dalej p0089. Auto przyspiesza normalnie, nie szarpie.
    Potrzebuję pomocy!
  • TestoTesto
  • Poziom 14  
    Najpierw tester w rączkę, wykasuj błąd i obserwuj zachowanie ciśnienia na szynie rail. Co do zaworu regulacji szyny rail to ma on wspólne zasilenie z przepływką, czujnikiem zawartości wody w paliwie, z czujnikiem halla na wałku rozrządu, z zaworem regulacji wydatku turbosprężarki. Może odetnij przewód z pinem nr 1 i podaj napięcie bezpośrednio z akumulatora.
  • TestoTesto
  • Poziom 19  
    Jeździłem z podpiętym CDIF/2 nie zauważyłem aby podczas łapania błędu były jakieś nieprawidłowości w obwodzie zaworu. Natężenie prądu nie spada do 0 w momencie błędu. Błąd powstaje podczas spokojnej jazdy jak i hamowania silnikiem lecz nigdy na postoju, na biegu jałowym. Mogę umówić się w okolicach Białystok, Łomża, Warszawa, Ostrołęka, na pomoc w rozwiązaniu sprawy (odpłatnie).
  • Poziom 32  
    Zrób próbę przelewową. To że jest napisane obwód, nie znaczy, że chodzi stricte o prąd.
  • Moderator Samochody
    CDIF rzadko mów prawdę, błędy często są marnie tłumaczone.

    Nie obserwuj prądu zaworu tylko procent wysterowania oraz ciśnienie paliwa mierzone i zakładane.

    Problem może leżeć zarówno w powietrzu w paliwie, jak i pompie, wtryskach czy nawet smoku w zbiorniku.

    Błąd regulatora paliwa, będzie występował jeśli sterownik nie może utrzymać zadanego ciśnienia paliwa, to tak ogólnie.
  • Poziom 19  
    3 minuty testu przelewowego:
    1: 20ml
    2: 18ml
    3: 17ml
    4: 21ml

    Pozostaje pompa CR?
  • Moderator Samochody
    Wtryski nie są najgorsze. W jakich warunkach dokładnie występuje błąd?

    Może zawór nadmiarowy listwy robi cie w konia?


    Ewentualnie te dwa wtryski których nie naprawiono.
  • Poziom 19  
    W czwartek jeździliśmy z podpiętym CDIF/2 błąd powstaje w momencie przyspieszania,po naciśnięciu na gaz. Auto dziś odpalałem i nie startuje zadawalająco kręci jakieś 4-5 sek. Zanim odpali. Układ nie zapowietrza się (paliwo bez pęcherzyków) pompa CR wolno nabija Ciśnienie na listwie. Przed remontami pompy i wtrysków paliło beznadziejnie nawet po 30 sek. Ale po odpaleniu błędu nie było.
  • Moderator Samochody
    Odpal silnik i obserwuj ciśnienie paliwa, zaduś go na biegu i zobacz w ciągu ilu sekund ciśnienie spadnie po niżej 10 bar.

    Jeżeli poniżej sekundy, wali przelewami albo listwą, jak będzie parę sekund trzymać i powoli spadać, raczej z pompą cr coś nie tak.
  • Poziom 19  
    Wieczorem wrzucę protokoły wtryskiwaczy z urządzenia serwisowego BOSCH
  • Moderator Samochody
    A zrobiłeś to o co prosiłem w 9 poście?

    Od momentu kiedy wtryski były w serwisie, wszystko mogło się zmienić.
  • Poziom 19  
    Na ten czas nie mam auta wróci w następnym tygodniu. Sprawdzę to o czym pisałeś i dam znać.