Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję 2 aut 1 do 60 tyś drugie do 5 tyś

decratus 12 Sie 2014 15:25 2547 31
  • #1 12 Sie 2014 15:25
    decratus
    Poziom 6  

    Witam
    Poszukuję 2 aut
    1:
    -Kombi,van,minivan,liftback,suv
    -bagażnik min 500l
    -benzyna lub diesel
    -Manual
    -Rocznie 100kkm
    -do 60 tysięcy
    -Fotele nie skórzane

    2:
    -Hatchback
    -Manual
    -Benzyna
    -Tanie części (dla syna do nauki jazdy i serwisowania)
    - do 5 tysięcy

  • #2 13 Sie 2014 11:29
    tzok
    Moderator Samochody

    1. Skoda Octavia Kombi IIFL/III 2.0TDI
    2. Skoda Fabia I 1.4

  • #3 13 Sie 2014 11:57
    janek1815
    Poziom 38  

    Tak z ciekawości rocznie nakręcasz 100kkm czy to literówka?

  • #4 13 Sie 2014 13:36
    decratus
    Poziom 6  

    Nakręcam 100 nie ma literówki

  • #5 13 Sie 2014 18:27
    patmobil
    Poziom 8  

    ad. 2

    Mam Toyotę Carinę E na sprzedaż. 1,6 benzyna + lpg, Hatchback, 1996

    generalnie poleciłbym coś japońskiego w tym celu, a części wbrew legendą nie są drogie

  • #6 13 Sie 2014 23:13
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Carina E w dobrym stanie to wóz godny polecenia i młody nauczy sie jazdy na prawdziwym samochodzie ( gabaryty) a nie jakimś pikaczento z bebiko...

    Odradzam kilkuletniego diesla popularnych marek, na 200% będzie miał 300-400kkm w kołach i właśnie czas na dofinansowanie auta...
    Kup auto z wiekszym silnikiem benzynowym 3-3,5L, najlepiej coś rodem z Japoni i na rynek USA. Silnik na łańcuchu przejeżdża 500kkm bez wiekszych problemów, i w trasie pala tyle co wyżyłowane 1,6-2,0. Swoja drogą przy takich przebiegach dziwi mnie, że chcesz manuala. Pewnie masz już lewe udo grubsze od prawego...
    Z vanów polecałbym toyotę sienna, honde odyssey, nissan quest.
    Z suv-ów jakieś murano, FX-a, RX-a, mazdę CX9, forda T-rexa, cadillac SRX,
    Za 60 tys kupisz też coś nowego, ale max. w segmencie C i nie chciałbym spędzać w takim aucie przeciętnie 6 godzin dziennie.

  • #7 14 Sie 2014 20:59
    CommonRail
    Poziom 27  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Odradzam kilkuletniego diesla popularnych marek, na 200% będzie miał 300-400kkm w kołach i właśnie czas na dofinansowanie auta...


    Jeżeli kupi wylatanego VAGa, to owszem, poza tym, co za różnica ile auto ma przebiegu? Patrzy się na stan techniczny, jeżeli auto jeździło po trasie (bo takiego przebiegu w życiu nie zrobisz w mieście) to jest mniej zniszczone niż miejskie wozidełko które spędza więcej czasu w korkach, jest notorycznie niedogrzane, chodzi na ssaniu i niedoładowane. Jeżdżę 9-letnim dieslem, aktualnie mam 346tys km, a jest w lepszym stanie niż 6-letnie Stilo szwagra które 90% życia spędziło w mieście.
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Swoja drogą przy takich przebiegach dziwi mnie, że chcesz manuala.

    Co to za moda na promowanie automatów? Powiedz w czym są lepsze? Przy podobnym przebiegu, manual zawsze będzie w lepszym stanie. Nigdy nie masz gwarancji, że ktoś wymieniał olej w automacie.

    Do autora:
    Skoda Superb kombi 1.9TDI
    Ile chcesz wydać na auto dla syna, ile ma mieć lat i to "serwisowanie" to ma być tani w naprawach w serwisie, czy syn będzie się na nim uczył mechaniki?

  • #8 14 Sie 2014 23:19
    decratus
    Poziom 6  

    5 tysięcy
    Syn chce w nim sam dłubać
    Najlepiej taki rocznik żeby miał mało elektroniki a jednocześnie nie był to naprzykład coś w wieku transportera t1 :)

  • #9 15 Sie 2014 08:17
    CommonRail
    Poziom 27  

    decratus napisał:
    Najlepiej taki rocznik żeby miał mało elektroniki a jednocześnie nie był to naprzykład coś w wieku transportera t1

    Passat B3, golf 3, itd.

  • #10 15 Sie 2014 11:31
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    CommonRail napisał:
    Co to za moda na promowanie automatów? Powiedz w czym są lepsze? Przy podobnym przebiegu, manual zawsze będzie w lepszym stanie. Nigdy nie masz gwarancji, że ktoś wymieniał olej w automacie.

    Automat jest po prostu wygodny, szczególnie na dużych przebiegach. Jak ktoś miał juz automat to wie o czym piszę mimo pewnych wad tego rozwiazania moim zdaniem warto.
    Czy olej był wymieniany, czy nie to sprawa techniczna jak stan auta. Niemal wszystkie luksusowe auta maja skrzynie automatyczne, i nie wyobrażam sobie 100 tys rocznie wachlując ciągle biegami, zwłaszcza w 6 biegowych ,skrzyniach z krótkimi biegami.

  • #11 15 Sie 2014 11:52
    tzok
    Moderator Samochody

    Zależy gdzie się jeździ, w trasie "zapinasz" 6kę i jedziesz tak 50-80km...

  • #12 16 Sie 2014 05:14
    CommonRail
    Poziom 27  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    nie wyobrażam sobie 100 tys rocznie wachlując ciągle biegami, zwłaszcza w 6 biegowych ,skrzyniach z krótkimi biegami.


    Robię około 7-13 tys miesięcznie. Trasy głównie po całym UK po części, czasem i UE. Nie wyobrażam sobie automatu z całym bagażnikiem dupereli i przyczepą na stromym podjeździe. 4000 obrotów i najniższy bieg, a w manualu mam 2800 i pierwszy.
    Wachlowanie w trasie? Środkowy pas, najwyższy bieg i się toczysz te 130-160.
    Są gusta i guściki, miałem do czynienia z autami z automatem, ale jakoś nic mi nie przypadło do gustu. Jak komuś zależy na spalaniu ( a przy 100tys rocznie na pewno) to wybierze manual. Jak ktoś nie potrafi obsłużyć na raz 3 pedałów, kierownicy i drążka zmiany biegów, weźmie automat.
    andrzej lukaszewicz napisał:
    zwłaszcza w 6 biegowych ,skrzyniach z krótkimi biegami.

    6 biegowa krótka skrzynia? :D

  • #13 16 Sie 2014 05:59
    sunblade
    Poziom 10  

    Audi A6 3.0TDI Quattro 2009/10 - silniki wyprodukowane przed 2008 rokiem wymagają zbyt wiele uwagi. Miałem do czynienia z takim modelem przez 3 lata i 200tkm - polecam.
    Poszukuję 2 aut 1 do 60 tyś drugie do 5 tyś
    Dla syna weź Nissan Almera 2.2D - w żadnym wypadku nie daj się nabrać na autko z silnikiem dCI od renault.

    Poszukuję 2 aut 1 do 60 tyś drugie do 5 tyś
    Szerokiej drogi

  • #14 16 Sie 2014 06:20
    CommonRail
    Poziom 27  

    sunblade napisał:
    nie daj się nabrać na autko z silnikiem dCI od renault

    A co jest złego w 1.5/1.9DCI? Podaj przykład i uzasadnij.

    Dodano po 6 [minuty]:

    sunblade napisał:
    3.0TDI

    Kosmiczne spalanie, niska trwałość, zacinające się wtryski, klapy kolektorów, wadliwy rozrząd, problemy z klimatyzacją(zawory), kosmiczne ceny części i serwisu. Więcej stoi jak jeździ.

  • #15 17 Sie 2014 00:53
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    CommonRail napisał:
    Wachlowanie w trasie? Środkowy pas, najwyższy bieg i się toczysz te 130-160.
    Są gusta i guściki, miałem do czynienia z autami z automatem, ale jakoś nic mi nie przypadło do gustu. Jak komuś zależy na spalaniu ( a przy 100tys rocznie na pewno) to wybierze manual. Jak ktoś nie potrafi obsłużyć na raz 3 pedałów, kierownicy i drążka zmiany biegów, weźmie automat.

    Na trasie nie ma wiekszej różnicy, a są auta z automatem co palą mniej na tempomacie niz manual. Za to w mieście i w korkach , czy górach automat wygrywa .
    Może Ty miałeś do czynienia... , a ja jeździłem kilka lat i wiem , że to właśnie posiadacze ręcznych skrzyń biegów boja się jak ognia automatów i nawet nie potrafią ruszyć takim autem- sprawdzone w praktyce na wielu osobach.
    CommonRail napisał:
    andrzej lukaszewicz napisał:
    zwłaszcza w 6 biegowych ,skrzyniach z krótkimi biegami.

    6 biegowa krótka skrzynia? :D


    Czytaj z uwagą: krótkie biegi, nie skrzynia. To oznacza, że z reguły w 6- biegowej skrzyni przy małych prędkościach wachlujesz biegami częściej. U pierdliwe w mieście, a przy stosunkowo małych mocach silników ( downsizing) z takimi skrzyniami wcale nie sa bardziej ekonomiczne, gdyż 6-tke powinno sie załączać dopiero powyżej 120km/h. Takie auto pali więcej na 6-tce przy np. 100km/h niz na 5-ce.

  • #16 17 Sie 2014 07:57
    CommonRail
    Poziom 27  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    właśnie posiadacze ręcznych skrzyń biegów boja się jak ognia automatów i nawet nie potrafią ruszyć takim autem- sprawdzone w praktyce na wielu osobach.

    A co tu trudnego? Wrzucić na pustym aucie D i depnąć gaz?
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Może Ty miałeś do czynienia...

    Mam warsztat w UK, prowadziłem więcej automatów, niż w życiu zobaczysz, więc nie wywyższaj się z tym skromnym doświadczeniem dobrze? Może wspomnij o kosztach naprawy/eksploatacji jednej i drugiej skrzyni? Bo to już troche niewesoło wygląda dla automatu.
    andrzej lukaszewicz napisał:
    czy górach automat wygrywa .

    Pokaż mi auto z automatem, które lepiej spisze się w terenie górzystym (Alpy) z 1 tonową przyczepą.
    andrzej lukaszewicz napisał:
    przy stosunkowo małych mocach silników ( downsizing) z takimi skrzyniami wcale nie sa bardziej ekonomiczne,

    Przy jak małych? Widziałeś kiedyś 1.0 1.4 z 6 biegową skrzynią? Mało który silnik powyżej 1.6 ma teraz mniej niż 90-100 koni, a to już w zupełności wystarcza do 6 biegowej skrzyni.
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Takie auto pali więcej na 6-tce przy np. 100km/h niz na 5-ce.

    Biegi dobiera sie do prędkości, obrotów silnika i aktualnego obciążenia, a nie na pałe wrzuca jak najwyższy.

    Zresztą, po co wciskasz ludziom na siłę automaty w tematach jak ten? Gdzie nie czytam Twoich wypowiedzi, a autor jasno prosi o auto z manualem, wciskasz automat. Skoro ktoś jasno sobie nie życzy automatycznej skrzyni, to musisz wtrącić własne 3 grosze i śmiecić?

  • #17 17 Sie 2014 08:28
    decratus
    Poziom 6  

    CommonRail dziękuję.
    Andrzej Lukaszewicz zrozum, że ja nie lubię automatów to samo mój ojciec który też tym autem będzie często jeździł. A automatów można nie lubić tak samo jak np skóry ( skóry też nie lubię)

  • #18 17 Sie 2014 09:58
    tzok
    Moderator Samochody

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Może Ty miałeś do czynienia... , a ja jeździłem kilka lat i wiem , że to właśnie posiadacze ręcznych skrzyń biegów boja się jak ognia automatów i nawet nie potrafią ruszyć takim autem- sprawdzone w praktyce na wielu osobach.
    To powodzenia w wyjeżdżaniu zimą z zaspy czy latem z piachu na automacie. Na manualu rozbujasz i wyjedziesz...
    CommonRail napisał:
    Widziałeś kiedyś 1.0 1.4 z 6 biegową skrzynią?
    6 biegowy manual był np. w Punto z silnikeim 1.2, ja mam w Grande Punto 1.3. Jest po prostu więcej biegów ale przełożenie na 6 jest bardzo podobne do przełożenia na 5 w wersji 5 biegowej. 6 bieg można włączyć przy ok 80km/h.

  • #19 17 Sie 2014 15:28
    sunblade
    Poziom 10  

    CommonRail napisał:
    sunblade napisał:
    nie daj się nabrać na autko z silnikiem dCI od renault

    A co jest złego w 1.5/1.9DCI? Podaj przykład i uzasadnij.

    Dodano po 6 [minuty]:

    sunblade napisał:
    3.0TDI

    Kosmiczne spalanie, niska trwałość, zacinające się wtryski, klapy kolektorów, wadliwy rozrząd, problemy z klimatyzacją(zawory), kosmiczne ceny części i serwisu. Więcej stoi jak jeździ.


    CommonRail,
    polecam Ci gorąco wpisać w pasku adresu przeglądarki 'www.google.pl', nacisnąć enter, a następnie wyszukać frazę '1.9dCI opinie'. Pierwszy otrzymany rezultat to 'Awarie silnika 1.9 dCi - Auto Świat'. Przepraszam, ale nie mam specjalnej ochoty rozpisywać się w sprawach szeroko opisanych w sieci.

    Masz prawo do sprzeciwu wobec czyjejś opinii, jednaj apeluję do Ciebie abyś uważnie przeczytał mój post. Jestem przekonany, że w moim obszernym wywodzie przeoczyłeś jeden drobny szczegół:
    Cytat:
    silniki wyprodukowane przed 2008 rokiem wymagają zbyt wiele uwagi

    Twoja krytyczna ocena silników 3.0TDI jest słuszna, ale dotyczy się modeli wyprodukowanych przed rokiem 2008.
    Eksploatowałem silnik 3.0TDI przez 200tkm w A6 z 2009 roku i nie miałem z nim żadnych przygód. Moja jedyna troska o silnik polegała na wymianie oleju co 10tkm, a nie co 30tkm (LongLife) jak to wykombinował jakiś chory psychicznie decydent z koncernu VAG. Bynajmniej nie oszczędzałem silnika mając świadomość zakupu nowego auta po 3 latach.

    U mnie faktycznie samochód więcej stał niż jeździł, ale przed domem - nie w serwisie.
    Nie orientuję się w cenach części, bo jedyne jakie musiałem kupić do tego silnika to filtry: oleju, paliwa i powietrza. Pofatygowałem się i zadzwoniłem z ciekawości do znajomego i zapytałem jak to jest z cenami części do A6 z tego rocznika, on twierdzi że ceny części są do przyjęcia dla użytkowników. Każdy używany samochód to pewnego rodzaju loteria. Osobiście miałem wcześniej A4 z silnikiem 2.0TDI z roku 2006 i odnośnie tego silnika mam żartobliwą opinię, że jest królem lawet i mieści się w czołówce samochodów lubianych przez mechaników.

    Automat/manual to kwestia indywidualna. Od kiedy kupiłem pierwszy samochód z automatem, postanowiłem nigdy więcej nie kupować manuala. Nie miałem kłopotu z obsługą sprzęgła i drążka zmiany biegów. Manual jest tańszy, a automat wygodniejszy.
    Jeśli ktoś chce w trakcie jazdy mieszać paliwo mieszadłem jakim jest manual, to nie będę mu tego odradzał. 80% samochodów w USA posiada "Automaty" - ktoś powie pewno, że amerykanie są głupi i nie potrafią biegów zmieniać, ale wyjdę mu na przeciw i powiem, że w USA kiedy my bujaliśmy się kantami (125p) czy trapezami (Polonez), oni mieli w samochodach klimatyzację, elektrykę komfortu i masę innych bajerów o których mogliśmy tylko marzyć. Są od nas wygodniejsi bo ich na to stać.
    Pozdrawiam

  • #20 17 Sie 2014 20:23
    chojinka
    Poziom 27  

    do 60 tyś:
    mazda 6 honda accord
    audi a4
    bmw 3
    citroen c5 peugeot 508
    zafira tourer
    mazda cx5
    Mitsubishi Outlander
    Toyota Rav4
    Honda CR-V
    Volvo XC60
    itd.
    jest zbyt szeroki wachlarz aut w tej cenie

    dla syna jakiś ROVER - są tanie i naprawdę fajne.
    306 albo 206, golf nissan almera, punto, honda civic, astra...

  • #21 17 Sie 2014 20:30
    CommonRail
    Poziom 27  

    sunblade napisał:
    Awarie silnika 1.9 dCi - Auto Świat

    Auto Świat jest tak samo obiektywny i rzetelny jak Gazeta Wyborcza.
    Prawda jest taka, że jak sie o ten silnik dba, to nic z nim nie jest. Auto które mam ma właśnie ten silnik i ma naklepane 346tys km i jeździ dalej. Uwierz, te silniki wcale nie są tak awaryjne jak są przedstawiane w necie. Volvo wsadzało przez długi czas ten silnik do swoich samochodów, jedynie z inną turbiną. Słyszałeś o jego awariach w Volvo? Gdzie ich większość w Renault jest spowodowana bezmyślnym zapisem w instrukcji, żeby olej w dieslu zmieniać co 30 tys km?
    sunblade napisał:
    Twoja krytyczna ocena silników 3.0TDI jest słuszna, ale dotyczy się modeli wyprodukowanych przed rokiem 2008.

    Ten sam silnik ładowano cały czas. Wyjątkami były CDYA i ASV, które jednak ciężko znaleźć, bo nikt ich nie chce sprzedawać. Masz 90% szans, że kupisz właśnie padlinę.
    sunblade napisał:
    twierdzi że ceny części są do przyjęcia dla użytkowników

    Cena kompletu wtryskiwaczy, rozrządu, turbiny, napinaczy rozrządu(!!), sprzęgła, dwumasy, filtra cząstek stałych. Takie podstawowe rzeczy.
    sunblade napisał:
    że w USA kiedy my bujaliśmy się kantami (125p) czy trapezami (Polonez), oni mieli w samochodach klimatyzację,

    Może dlatego, że to nie ich państwo zniknęło z mapy na 123 lata, było 3 razy podzielone przez zaborców i gospodarka zaczęła się cokolwiek rozwijać w latach 50-tych. Poza tym, myślę, że nie ma za bardzo czego hamburgerom zazdrościć. Nie bez powodu są okrzyknięci najgłupszym narodem świata.

  • #22 21 Wrz 2014 13:20
    decratus
    Poziom 6  

    Kończę temat kupiłem okazyjnie Opla Indianie 2.0 160 km od szwagra

  • #25 21 Wrz 2014 17:10
    CommonRail
    Poziom 27  

    No wiem, ale musiałem zapytać :D

  • #26 21 Wrz 2014 17:36
    elemen_th
    Poziom 29  

    Przy takich przebiegach baaaaaaardzo mocno rozważył bym zakup nowego auta z salonu, używany zawsze będzie miał najechane bo nikt o zdrowych zmysłach nie sprzeda auta z dieslem albo benzyną po roku czy 2 i przebiegiem 50kkm, diesel będzie miał z 150-200 a benzyny ciężko szukać.

    Dokładasz 10 i masz nową kie ceed albo i30 w kombiaku z salonu w dieslu 128hp z tym, że hyundai ma lepszą gwarancję.

  • #27 21 Wrz 2014 17:40
    CommonRail
    Poziom 27  

    elemen_th napisał:
    Dokładasz 10 i masz nową kie ceed albo i30 w kombiaku z salonu w dieslu 128hp z tym, że hyundai ma lepszą gwarancję.

    Ale co Ty porównujesz do krowy wielkości Insigni?

  • #28 21 Wrz 2014 17:49
    elemen_th
    Poziom 29  

    Nie doczytałem, że kupił, sorry. Poza tym insignia jest wielka ale tylko z zewnątrz, w środku miejsca jak w kompakcie.

  • #29 21 Wrz 2014 17:51
    CommonRail
    Poziom 27  

    elemen_th napisał:
    Poza tym insignia jest wielka ale tylko z wierzchu, w środku miejsca jak w kompakcie, sorry... No kia nie jest taka prestiżowa oczywiście

    Owszem. Jest o niebo lepiej wykonana i spasowana niż Kia, nie traci 30 % po wyjeździe z salonu. Zresztą, już kupił, koniec tematu.

  • #30 21 Wrz 2014 18:29
    chisel
    Poziom 24  

    Co do tańszego auta do 5 tys. to polecam Vectra B (1.8, 2.0 B). Auto ładne, wygodnie ale zawsze coś się psuje (jest duże pole do popisu), części tanie (czasem taniej to się naprawdę już nie da) i wszędzie dostępne prawie od razu. Jak się wszystko naprawi, to i tak zaraz coś się zepsuje (w sensie większość to pierdoły). Po ok. roku użytkowania właściciel staje się nawet niezłym mechanikiem. Jak już się je połata, to ogólnie daje radę.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo