Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VBA Microsoft Excel - edycja makra

serotoninka2 12 Sie 2014 16:18 1308 3
  • #1 12 Sie 2014 16:18
    serotoninka2
    Poziom 5  

Dziękuję z góry wszystkim za chęć pomocy. Potrzebuje pomocy w edycji prostego makra, ktore dziala w Excelu - niestety, jestem laikiem jeśli chodzi o programowanie... Moze ktos znajdzie chwile i pomoze?

Moj problem wyglada tak. Mam plik excela w którym w kolejnych arkuszach są dane dla kolejnych dni miesiaca. Każdy dzień ma ten sam układ danych, czyli np. zawsze w komórce x5 jest wartość dotycząca zużycia wody, a w c13 wartość zużycia gazu. Tych rozmaitych danych w poszczególnych arkuszach jest bardzo dużo. Mam makro, napisane ręcznie, które puszczam na koniec miesiaca - robi mi ono tabelke posumowujaca w pierwszej kolumnie mam zużycie wody w kolejnych dniach, a w drugiej zużycie gazu. Czyli dla powyżej zdefiniowanego przykładu tabelka ma 31 wierszy i 2 kolumny.

Kod makra jest taki:

Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Typow danych mam mnóstwo, więc ten fragment pomiedzy "for i "false" mam w moim makro powtorzony ze 100 razy. Jak cos sie pozmienia w pliku glownym, duzo czasu zajmuje mi poprawienie kodu makra, zeby dobrze dzialalo. Sporo czasu trace tez na ewentualne poprzestawianie kolumn miejscami.
    Na pewno da sie uproscic kod, tak zebym mogla po prostu w jednym miejscu ciagiem wymienic pozycje danych o ktore mi w danym przypadku chodzi tak, zeby dane te kopiowaly sie po prostu w kolejnych kolumnach, czyli dane z x5 automatycznie w kolumnie 1, a c13 w drugiej, bez konkretnego przypisywania pozycji. Kombinowałam z Range("x5,c13") ale jakos mi to nie wyszlo...

To podstawowa sprawa. Poza tym fajnie byloby aby po puszczeniu makra dodawal sie nowy arkusz o nazwie zestawienie w tym zbiorczym pliku z danymi, a nie tak jak do tej pory, za kazdym razem otwiera sie nowy excel.