Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51 - Nie pali i brak reakcji

Marioo02 12 Sie 2014 20:05 1293 13
  • #1 12 Sie 2014 20:05
    Marioo02
    Poziom 6  

    Witam wszystkich czytających ten post.
    Przedstawiam Wam swój beznadziejny problem , bo już nikt nie ma pojęcia o co w tym simsonie chodzi .

    Pewnego dnia jechałem moim simakiem do szkoły , nagle w jednej chwili zgasł , tak bez dławienia bez niczego , po prostu zgasł , jakby ktoś mu zasilanie odciął , no to pobawiłem się nim w domu i okazało się że cewka zapłonowa padła , więc wymieniłem i zaczął chodzić . Jakoś tydzień po naprawie też jechałem sobie spokojnie i ta sama sytuacja , po wykręceniu świecy nie dowierzałem własnym oczom . ten tzw. dziobek był całkowicie stopiony , a świeca była nowa , pamiętam kiedyś przeskoczyła i się stopiła lekko ale nie tak. I od tamtej pory zaczęły się problemy , wtedy właśnie znikła mi też iskra , zaprowadziłem do mechanika , no zrobił , nie powiem palił na dotyk. i znowu to samo się stało. kolejny mechanik powiedział że może kompresji nie trzymać , wiec wymieniłem te simeringi , łożyska przy okazji i inne tryby bo były zużyte i kompresję ma zaje... . ale nie palił , ustawiłem zapłon chodził ale tylko na ssaniu , przy okazji wyszło też że wał się rusza jak szalony na lewo i prawo tak po 5 mm . rozebraliśmy z ojcem silnik poprawiliśmy wszystko i teraz nie drgnie ani trochę i zero oznak życia u niego , iskra by konia zabiła a nie chce nawet chrząknąć , nic! już nie mam sił na niego , a zapłon w tym samym położeniu co wcześniej jak palił.

  • #2 12 Sie 2014 22:17
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Stopienie elektrod świecy świadczy o spalaniu stukowym lub jeździe przy zubożonej mieszance paliwowo-powietrznej. Nie było śladów stopienia denka tłoka i głowicy w miejscu "squish"?
    Jaka cewka WN została założona? Oryginał MZA czy podróbka za 10-20 zł? Z tymi tanimi podróbkami jest tak, że są one beznadziejnej jakości. Miałem informacje o tym że niektóre padały już po kilku minutach, a niektóre po tygodniu. Tak więc jeśli to platyniarz to jedynie można polecić oryginał MZA o oznaczeniu 8352.1/2 o napięciu 12V. Jeśli to elektronik to można zastosować dowolną cewkę przeznaczoną do zapłonu typu CDI. Ponadto proszę sprawdzić długość iskry, musi ona wynosić min. 7 mm oraz prawidłowe ustawienie zapłonu.
    Więcej nie mogę powiedzieć nie wiedząc czy silnik został "wyremontowany" zgodnie ze sztuką i czy nie ma problemów z gaźnikiem lub zapchanym układem wydechowym.

  • #3 13 Sie 2014 14:44
    Marioo02
    Poziom 6  

    nie było śladów stopienia denka tłoka i głowicy , a cewka 12V za 45 zł
    Dodam że iskra na świecy jest bardzo mocna , dziś sprawdziłem w fajce , to normalnie jakby przez pastuch mnie trzasnęło , wkręcam do cylindra i nic się nie dzieje nawet za samochodem go ciągałem , już mam dosyć tego i jeszcze podpiąłem bezpośrednio kabel od cewki zapłonowej do cewki pod bakiem i nic . POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #4 13 Sie 2014 18:22
    Polos113
    Poziom 15  

    A na jakim paliwie był jeżdżony (czy jakieś pewne źródło), jaki był stosowany olej oraz jaka była w nim świeca zapłonowa?

  • #5 13 Sie 2014 18:28
    Marioo02
    Poziom 6  

    No na mieszance oczywiście 95 , paliwo jak paliwo ze stacji która funkcjonuje już kilkadziesiąt lat , a mianowicie LOTOS :D , olej miksol i świeca NGK i BOSH

  • #6 13 Sie 2014 18:31
    Polos113
    Poziom 15  

    A jeszcze jak by można było się spytać o ich ciepłotę albo chociaż oznaczenia?

  • #7 13 Sie 2014 18:35
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    A od kiedy to wysokie napięcie mierzy się palcem? Masz woltomierz i amperomierz w palcu? Nie wspominając już skutkach przepływu prądu elektrycznego przez ciało.
    Pomiar długości iskry polega na przyłożeniu przewodu WN z wykręconą fajką do masy z ustaloną wcześniej odległością miedzianej żyły do masy (7 mm) i sprawdzeniu czy przeskakuje regularna iskra.

  • #8 13 Sie 2014 18:41
    Marioo02
    Poziom 6  

    Oczywiście
    NGK -obecna świeca nowa - 5510 B8HS

    Dodano po 4 [minuty]:

    BANANvanDYK napisał:
    A od kiedy to wysokie napięcie mierzy się palcem? Masz woltomierz i amperomierz w palcu? Nie wspominając już skutkach przepływu prądu elektrycznego przez ciało.
    Pomiar długości iskry polega na przyłożeniu przewodu WN z wykręconą fajką do masy z ustaloną wcześniej odległością miedzianej żyły do masy (7 mm) i sprawdzeniu czy przeskakuje regularna iskra.


    No nie mam w palcu , ale zakręciłem raz ręką megnetem i tak mnie przechrzciło , i sprawdzałem właśnie bez fajki przykładając do głowicy to iskra uderza na jakieś 5-6 mm maksimum .

  • #9 13 Sie 2014 18:41
    Polos113
    Poziom 15  

    Ciepłota świecy w porządku, ew. jak już nic innego do głowy nie przyjdzie, spróbować paliwa z innej stacji.
    Olej na przyszłość polecałbym coś trochę lepszego np. orlen semi-syntetic, kosztuje 3 zł drożej ale motorek lepiej się sprawuje.

  • #10 13 Sie 2014 18:45
    Marioo02
    Poziom 6  

    Nawet gaźnik przeczyściłem i nic no po prostu wykręcam świecę iskra jest , wykręcam , iskry nie ma to tak wychodzi . zapłon idealnie ustawiony , bo był kolega mechanik u mnie .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Polos113 napisał:
    Ciepłota świecy w porządku, ew. jak już nic innego do głowy nie przyjdzie, spróbować paliwa z innej stacji.
    Olej na przyszłość polecałbym coś trochę lepszego np. orlen semi-syntetic, kosztuje 3 zł drożej ale motorek lepiej się sprawuje.


    Jeżeli zacznie odpalać być może się przychylę do Twojej propozycji ;)

  • #11 13 Sie 2014 18:51
    Polos113
    Poziom 15  

    Jeszcze można popróbować z różnymi świecami, bo często w tych nowych NGK (może nie wszystkich) może być takie niewidoczne przebicie. Warto też zobaczyć podczas sprawdzania iskry czy we wgłębieniu, przez otulinę (porcelanę) nie ma przebicia.

  • #12 13 Sie 2014 19:03
    Marioo02
    Poziom 6  

    Nie ma przebicia , wszystko na ten dziobek idzie , czyli normalnie

  • #13 13 Sie 2014 19:05
    Polos113
    Poziom 15  

    Czasami może się tak wydawać, najlepiej popróbować z innymi świecami, wtedy problem z nią można z całą pewnością wykluczyć.

  • #14 13 Sie 2014 20:39
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Marioo02 napisał:
    sprawdzałem właśnie bez fajki przykładając do głowicy to iskra uderza na jakieś 5-6 mm maksimum

    Nie jest to za dobry wynik, ale silnik powinien się na takiej iskrze odzywać. Jeśli jest możliwość to proszę sprawdzić zachowanie się zapłonu pod stroboskopem wyzwalanym sygnałem prądowym (przekładnik na przewód WN) przy próbie odpalania. Oczywiście należy pamiętać o prawidłowym ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu, upewnieniu się czy wpust czółenkowy nie został ścięty, a przerwa elektrod świecy ma wynosić 0.4 mm.
    Świeca po próbie uruchomienia jest sucha czy zalana?
    Jeśli jest sucha, to proszę sprawdzić gaźnik i dopływ paliwa. Jeśli nie, to proszę sprawdzić szczelność komory korbowej podając w króciec ssący cylindra sprężone powietrze o ciśnieniu 1 bar, przy tłoku ustawionym w GMP i wkręconej świecy. Uciekanie powietrza drogą inną niż przez okno wydechowe świadczy o nieszczelnościach.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME