Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 - EBS dziwne zachowanie

12 Sie 2014 22:38 3783 11
  • Poziom 20  
    Witam mam problem z EBS w Volvie fh 12 2004r, pojawiają się różne błędy co diagnostyka to coś innego a problem ciągle jest,czerwony komunikat usterki EBS.
    Potrzebuje schematów układu hamulcowego do tej konkretnej maszyny:
    Zaczęło się od modulatora tył, teraz aktywny jest modulator lewy i prawy przód, i ciągle się to zmienia.
    Proszę o jakieś schematy ebs głownie o to mi chodzi by czegoś nie przeoczyć z góry dzięki.


    VOLVO FH 12 2004r
    YV2A4CEA65B390065
  • Poziom 30  
    Zobacz pod dywanem pasażera,jak i sterownik za jego fotelem.
  • Poziom 34  
    Modulator podwójny na tyle? Jakie błedy podczas diagnostyki? Dziś robiłem też taki -uszkodzenie komponentu lewej strony (aktywny)- pokazywał, skończyło się na wymianie i przeprowadzeniu testu modulatorów i komunikat zniknął. Tam masz tylko zasilanie + i - z kasety hamulcy i can. Chcesz to jutro mogę zerknąć na schematy i podam jak lecą linie.
  • Poziom 20  
    Bardzo rzadko robię Volvo dlatego proszę o schematy to że tam jest +i- to ja wiem i can tylko muszę jechać po kolei by znaleźć wreszcie przyczynę jutro będę miał autko ponownie i definitywnie muszę to rozwiązać.
    Z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 20  
    Witam panowie dziś ponownie działałem przy tym FH, na ten moment jest błąd modulatorów przód i tył strony L i P, sprawdziłem zasilania sterownika i masy ok,
    sprawdziłem wiązkę pod fotelem pasażera i na załamaniach kabiny, sprawdziłem połączenie CAN obok przedniego modulatora OK, rezystancje przewodów i ich ciągłość do modulatorów ok, a modulatorów nie da się wysterować a błędy są cały czas aktywne.
    I teraz się zastanawiam czy to możliwe że padły dwa naraz :shocked!:
    Dodam tylko że w momencie kiedy przekręcę zapłon prąd na wyjściach na modulatory tylko mrugnie kilka razy czyli jak sądzę nie ma informacji po CAN, więc biorę również pod uwagę sterownik w kabinie.
    Proszę o jakąś pomoc może ktoś miał podobny przypadek z góry dzięki.
  • Poziom 20  
    Teraz jest tylko dwa błędy odnośnie modulatora przód
    mid 136 sid 8 fmi 2
    mid 136 sid 7 fmi 2
    takie oto błędy ,sam już zgłupiałem, sterownik wysłałem do sprawdzenia na 99 % sprawny zostają już chyba tylko modulatory.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Zrób test modulatora.

    Przeprowadzenie:
    1.Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej. Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony!
    2.Włącz zapłon.
    3.Odczekaj co najmniej piętnaście sekund. W tym czasie pojazd musi stać w bezruchu, bez włączania hamulca zasadniczego. Lampka ostrzegawcza jest zapalona, ograniczenia układu są aktywne.
    4.Włącz hamulec aż do całkowitego wciśnięcia pedału.
    5.Trzymaj pedał hamulca całkiem wciśnięty przez co najmniej pięć sekund.
    6.Zwolnij pedał hamulca, żeby był zupełnie zwolniony.
    7.Pedał hamulca musi pozostawać całkowicie zwolniony przez przynajmniej pięć sekund.

    Test resetowania udany, lampka ostrzegawcza zgasła:
  • Poziom 20  
    tak to już zrobione i po tym zabiegu pozostaje błąd przedniego modulatora L i P strona, sterownik nie wystawia zasilania na ten modulator , nie ma oczywiście odczytu parametrów z modulatora i nie daję się wysterować.
  • Poziom 11  
    Przed wymianą sprawdź wiązkę
  • Poziom 20  
    Podmieniłem elektronikę zaworu przedniej osi i po kolejnym kasowaniu pedałem wszystko wstało na nogi potem test drogowy i jest ok.
    Autko pojechało w trasę to zobaczymy jak się to będzie spisywać.
    Więc nie zamykam tematu poczekamy na konkretne sprawdzenie w ruchu.
  • Poziom 34  
    Sytuacja ta sama co u mnie w#3, jak narazie jest dobrze tylko klient lżejszy o 3kPLN :-)
  • Poziom 20  
    Minęło już trochę czasu więc można chyba temat zamknąć wszystko gra autko śmiga.Usterka elektroniki modulatora przód.