Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

piaggio vespa et2 - brak iskry zmiana modułu przeróbka instalacji

szymekMBK 13 Aug 2014 16:31 5556 10
  • #1
    szymekMBK
    Level 9  
    Witam, posiadam skuter piaggio vespa et2 wersja na wtrysku 100% mechanicznym, bez immo, problemem jest brak iskry, według różnych poradników sprawdziłem że stator jest sprawny, świeca, przewód, fajka również sprawna, problem jest najprawdopodobniej w module, chciałbym kupić nowy ale nie ma możliwości takiego zdobyć a wtyczka w nim wygląda tak:
    piaggio vespa et2 - brak iskry zmiana modułu przeróbka instalacji
    Nowy, łatwo dostępny moduł standardowy w p/g wygląda tak: piaggio vespa et2 - brak iskry zmiana modułu przeróbka instalacji



    Czy istnieje możliwość podłączenia nowego bez zmiany statora, regulatora napięcia ?

    Schemat mojej wersji:
    piaggio vespa et2 - brak iskry zmiana modułu przeróbka instalacji
    Schemat z standardowym modułem w załączniku
  • #2
    rafik654
    Level 7  
    Js bym kupił. sobie nowy albo znalazł ns częśći tski sam model
  • #3
    szymekMBK
    Level 9  
    Proszę o wypowiedź kogoś innego bo kolega widzę nie przeczytał o co chodzi i do tego z ortografią kiepsko
  • #4
    rafik654
    Level 7  
    Nie mów mi kolego znamy się a w telefonie mam uszkodzonę klawiaturę
  • #5
    Polos113
    Level 15  
    Jeśli podłączy się prawidłowo piny nie widzę przeszkód, tym bardziej, że regulator napięcia jest tutaj osobno, a nie scalony z modułem.
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Osoby powyżej nie wiedzą co piszą.
    Niestety, ale muszę Cię zmartwić. Patrząc na schemat wynika że jest zastosowane rozwiązanie podobne jak Katanie LC albo Piaggio 50 cm³ 4T, a mianowicie jedno uzwojenie statora zasila jednocześnie układ zapłonowy oraz oświetlenie. Dopasowanie innego cewkomodułu będzie niemożliwe. Od Piaggio 50 cm³ 4T jest problem w postaci zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu i ograniczenia obrotów, natomiast od Katany nie ma pewności że moduł będzie zgodnie pracował. Jeszcze kwestia czy w tym silniku nie zastosowano zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyna opcja to rozebranie i naprawa posiadanego cewkomodułu albo szukanie oryginalnego...
    Sprawdź przy okazji czy na pewno jest podawane zasilanie do cewkomodułu na przewodzie fioletowym (napięcie przemienne ze statora) oraz czy nie ma czasem przebicia na przewodzie gaszenia (zielonym).
    Ostatecznym rozwiązaniem byłoby zamontowanie normalnego zapłonu (o ile pasuje), ale to by wiązało się również ze zmianą regulatora i przeróbką instalacji elektrycznej.
  • #7
    szymekMBK
    Level 9  
    A jest wogóle możliwość naprawy tego cewko modułu? Problemem jest chyba sama cewka gdyż daje zbyt małe napięcie na świece. Nie ma możliwość założenia zapłonu z "normalnego" silnika gdyż magneto jak i stator mają większa średnice do tego inny rozstaw śrub mocowania i czytałem gdzieś że zapłon przy takiej przeróbce wychodzi w DMP i trzeba frezować magneto na klin w innym miejscu więc taka opcja odpada.
  • #8
    BANANvanDYK
    Level 39  
    A jaką długą iskrę daje z samego przewodu WN?
    Chyba prościej byłoby przełożyć silnik i instalację ze zwykłego modelu, pytanie tylko czy jeszcze nie byłoby problemu z układem paliwowym i dozownikiem. Wada to niestety koszty...
  • #9
    szymekMBK
    Level 9  
    iskra jest jedynie przy zetknięciu przewodu HV z masą więc długość prawie zerowa
  • #10
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Można jeszcze próbować obejść regulator, łącząc bezpośrednio stator z cewkomodułem (przewody szaro-niebieski z fioletowym we wtyczce regulatora). W zasadzie połączenie to występuje bezpośrednio w regulatorze, tylko w nim znajdują się także dodatkowe układy odpowiadające za ładowanie i oświetlenie które mogą wywierać wpływ na zapłon, a regulatory tego typu w Katanach też lubią się uszkadzać. Jeśli dysponujesz oscyloskopem, to zbadaj napięcie na statorze podczas pracy zapłonu - moduł powinien podbijać napięcie w szczycie do ok. +300V. Jeśli napięcie jest typowe dla zwykłego alternatora (np. 20-30V w szczycie przy kręceniu rozrusznikiem), to pewnie układ podbijający napięcie w module nie działa i stąd mikroskopijna iskra. Jeśli jednak występuje wysokie napięcie zasilające, to pewnie będzie uszkodzona cewka WN. Tyle mogę powiedzieć na temat zdiagnozowania modułu.
    Tymczasem przeglądając internet znalazłem na polskim Ebayu nowy oryginalny cewkomoduł za 320 zł - sklep znajduje się w Polsce, a opis po włosku/angielsku... Ze względu na regulamin nie mogę zamieszczać linku.
  • #11
    Mimik2
    Level 12  
    Jeśli masz Vespe na wtrysku , to jest to model z immo , a tu niestety do zamiany modułu musisz posiadać kluczyk "matkę" ja sobie dałem spokój i poszukałem firmy która dorobiła mi moduł do mojej Vespy , i "hula krasula" natomiast problem który dodatkowo napotkałem po przeróbce na "Digitech" to za niskie napięcie na zaworze gaźnika "choke" może to wina braku immo który usunąłem ,ale to jest do zrobienia

    Pozdr