Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen c3 1.4 hdi - nie odpala

13 Sie 2014 17:20 7233 13
  • Poziom 10  
    Witam,dostałem do naprawy citroena c3 1.4 hdi 16V ,kod silnika 8HY.silnik nie odpala błędy zczytane KTSem to:
    P1536-przełacznik przy pedale hamulca-błąd
    P1537-wyłacznik przy pedale hamulca-błąd sygnału
    P0215-przekażnik wyłączania dopływu paliwa-błąd
    P1300-przekażnik wiec żarowych/obwód żarzenia-uszkodzenie/zwarcie do masy/zwarcie do plusa
    P1352-przekażnik świec żarowych/obwód żarzenia-błędne zasilanie napięciem
    P0500-szyna danych CAN-komunikacja CAN zakłócona
    P0238-turbospręzarka czujnik ciśnienia doładowania-ciśnienie ładowania zbyt niskie.
    P1163-czujnik przyspieszenia-adaptacja nie wykonana.
    ..i jeszcze brak komunikacji ze sterownikiem ABS,dokładnie błędu nie zapisałem.

    Nie da się ich skasować ,wszystkie są błędami statycznymi.
    Wartości rzeczywiste pokazują że sterownik jest zasilany,ciśnienie na szynie jest,wtryski są zasilane ale nie otwierają się.Podejrzewam uwalone BSI albo ECU i brak mi pomysłów.
    Proszę o pomoc
  • Poziom 28  
    Witam proponował bym zacząć od szyny CAN , sprawdzić gdzie występuje zakłócenie bo o ile pamiętam po CAN-ie idzie info a jak będzie zakłócone to będą cuda.Sprawdż jeszcze innym diagnoskopem aby potwierdzić błędy i popatrz na wtyki i gniazda-BSI, łączenia pośrednie, ECU może wkradł się (zielony chochlik) i nie ma dobrego kontaktu a francuzy to lubią .Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam

    Przewaliłem ,masy, zasilania ,can i nic nie znalazłem.
    BSI wyświetla błąd;
    01C9 -komunikacja ze sterownikiem układu wtrysku
    040E -lampka ostrzegawcza temp.chłodziwa-rozpoznanie usterki.

    Błędy zegarów;
    3025 -sygnał prędkości jazdy-błąd sygnału
    3026-info o temp.płynu chłodzącego-błąd sygnału
    3027-sygnał prędkości obrotowej-błąd sygnał
    3055-sygnał prędkości jazdy-brak sygnału
    3057 -sygnał prędkości obrotowej-błąd sygnału

    Błędy z ecu j/w i doszedł jeszcze jeden'
    P0223-czujnik położenia pedału przyspieszenia 1-przerwa zwarcie do plusa

    usterki kasuje i wracają ponownie
    Próbowałem odpalić go na placka ,oczywiście nie zapalił jednak zegary po chwili zgasły jakby nie widziały próby uruchamiania silnika.
    Już brak mi sił do niego..
  • Poziom 39  
    No przecież widać, że ECM nie gada z BSI i tam leży problem. Sprawdź czy odpięcie ABS i założenie tam zwory przywróci komunikację w CAN.
  • Poziom 10  
    ABS wypiąłem jak sprawdzałem szynę ,nic to nie zmieniło.
    Nie wiedziałem o zworce .Czy chodzi o to żeby zmostkować dwa przewody szyny CAN przy kostce ABS?
    We wtorek spróbuję jeszcze raz.
    Dzięki
  • Poziom 39  
    Tak, CAN na sterownik wtrysku idzie przez ABS, jak wypniesz kość z ABS to rozłączasz CAN i wtedy sterownik się oczywiście nie odblokuje a w BSI masz błąd braku komunikacji ze sterownikiem.
  • Poziom 10  
    kybernetes zrobiłem wczoraj tak jak napisałeś nic to nie zmieniło błędy te same.Wypiąłem wszystkie kości z ECU,BSI,BSM po godzinie wpiąlem i odpalił.Skasowałem wszystkie błędy, gasiłem go i zapalałem bez problemu.Dzisiaj już nie odpalił:

    błedy ABS
    U 1318-komunikacja z centralnym układem elektronicznym-brak komunikacji
    błedy ECU

    P0223-czujnik położenia pedału przyspieszenia 1-przerwa zwarcie do plusa
    P0222-czujnik położenia pedału przyspieszenia1-zwarcie do masy
    P0215-przekażnik wyłączania dopływu paliwa-błąd

    błąd centralnej skrzynki elektrycznej ZE1.1
    01C9 -komunikacja ze sterownikiem układu wtrysku

    Sprawdziłem jeszcze raz Can, zasilanie ABS,masy.
    Dowiedziałem się że samochód przez 2 tygodnie potrafił odpalać bez problemu następnie 3 dni nie i odpalał znów.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 10  
    Miernikiem na opór pomiędzy pinami wychodziło 1780 om i sprawdzałem volty 2.5v jest na jednym i drugim pinie.sprawdzałem też osobno czy jest "przejście ' od
    ecu do ABS.
  • Poziom 28  
    Witam ma być około 60 om rezystancja CAN.Sprawdź terminator czy niema zimnych lutów.Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    guard 10 mógłbyś napisać gdzie tego szukać? Gdzie na końcach linii Can .Dzięki
  • Poziom 28  
    Witam napisaleś że sprawdzaleś piny szyny can czyli masz orientację które to są , więc musisz na zakresie omów pomierzyc piny A do B abs, ecu itd sprawdzaąac gdzie rezystancja odchodzi od normy i nie powinna odchodzic powyzej / ponizej 5 om.Pinów nie podam ci teraz bo jestem na krótkim urlopie i nie mam dostępu do programu a do domu pracy nie zabieram.W ToleranceData jest pięknie rozpisany can, jego kontrola i jak powinno się łączyc przewody aby nie bylo zakóuceń, jeżeli rezystancja jest za duża to sypie can błędami i brakiem komunikacji, przy za niskiej brakiem komunikacji.Po sprawdzeniu urządzen cię interesujących trzeba podlaczyć okablowanie po koleji i sprawdzać oporność czy nie wystąpiły zmiany wyniku pomiaru.Najgorszym scenariuszem jest rozbieranie modółu na którym nie ma porządanej oporności a swiadczy to o ewentualnych zimnych lutach lub uszkodzeniu rezystorów terminatora na wejściu. Sprawdź dwa razy i nie spiesz się bo to nie wymiana klocków hamulcowych,W sobotę wieczorem mogę ci podać pinologię can jak podasz dokladnie o który modół chodzi oczywiście z numerem jego i rokiem samochodu.Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Witam rocznik 2002-2008 podaje kolory Can w ABS czerwony nr 9000 i fiolet nr 9001, ESP fiolet nr 9000L i żółty nr 9001L , ECM biały nr9001 i czerwony nr 9000. Tutej masz tłomaczenie o sieci Can z translatora " Terminator to punkt początku i końca w nowoczesnej sieci CAN. Takie terminatory są podłączone do dwóch ostatnich jednostek sterujących w sieci.
    Każdy rezystor może mieć około 120 omów, ale kiedy są one połączone równolegle względem siebie, całkowita rezystancja wynosi 60 omów.
    Opornik ten koniec jest podłączony do układu, w celu wyeliminowania zakłóceń w sieci. Hałas, na przykład, cewki zapłonowe, złe połączenia podwozia i innych źródeł hałasu, które mogą powodować zakłócenia w sieci '' Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Posiłkuję się ESItronic ale są rozbieżności w instalacji elektrycznej.Niby nazwy te same ale kość od abs jest inna .Gdybyś mógł mi sprawdzić piny CAN w abs byłbym wdzięczny. ABS Teves Mk70 009601112.3 kość jest z trzema rzędami pinów/na schemacie mam 2/ siedzi to w Citroenie C3 2002r 1.4 hdi silnik 8HY.Sprawdzałem piny 12 i 14 .Tylko ten sterownik mi podpada.Pozdrawiam i wypoczywaj.


    Miałeś wypoczywać :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kinio73 napisał:
    Posiłkuję się ESItronic ale są rozbieżności w instalacji elektrycznej.Niby nazwy te same ale kość od abs jest inna .Gdybyś mógł mi sprawdzić piny CAN w abs byłbym wdzięczny. ABS Teves Mk70 009601112.3 kość jest z trzema rzędami pinów/na schemacie mam 2/ siedzi to w Citroenie C3 2002r 1.4 hdi silnik 8HY.Sprawdzałem piny 12 i 14 .Tylko ten sterownik mi podpada.Pozdrawiam i wypoczywaj.


    Miałeś wypoczywać :D


    Dobrze sprawdziłem,uwalony ma abs.Pokazuje zero om.