Witam.
Mam dziwny problem z Astrą H 1.6 16v twinsport. Mianowicie na zimnym silniku obroty falują, podczas jazdy wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje spadek obrotów do 0 i zgaśnięcie samochodu. Na ciepłym silniku objaw ten znika i obroty spadają do ok 1000 ob/min. Obroty silnika jednak i na ciepłym silniku delikatnie falują (dużo mniej niż na zimnym). Kolejnym objawem jest brak mocy szczególnie w wyższym zakresie obrotów, objawia się to też vmax ok 140 km/h i dalej samochód nie chce jechać, chodź już powyżej 120 zaczynają się problemy z przyśpieszaniem. Samochód tak samo nie przyśpiesza po przełączeniu na gaz, dodam że problem ten był przed założeniem instalacji gazowej.
Do tej pory zostało sprawdzone:
1. Ustawienie rozrządu
2. Przepustnica (podmieniana na sprawną z innego auta)
3. Wymieniony czujnik temperatury.
4. Wymienione świece
5. Wymieniony zespół cewek zapłonowych
Jutro zamierzam podmienić czujnik położenia wału.
Proszę o sugestie i propozycje rozwiązania problemu.
Mam dziwny problem z Astrą H 1.6 16v twinsport. Mianowicie na zimnym silniku obroty falują, podczas jazdy wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje spadek obrotów do 0 i zgaśnięcie samochodu. Na ciepłym silniku objaw ten znika i obroty spadają do ok 1000 ob/min. Obroty silnika jednak i na ciepłym silniku delikatnie falują (dużo mniej niż na zimnym). Kolejnym objawem jest brak mocy szczególnie w wyższym zakresie obrotów, objawia się to też vmax ok 140 km/h i dalej samochód nie chce jechać, chodź już powyżej 120 zaczynają się problemy z przyśpieszaniem. Samochód tak samo nie przyśpiesza po przełączeniu na gaz, dodam że problem ten był przed założeniem instalacji gazowej.
Do tej pory zostało sprawdzone:
1. Ustawienie rozrządu
2. Przepustnica (podmieniana na sprawną z innego auta)
3. Wymieniony czujnik temperatury.
4. Wymienione świece
5. Wymieniony zespół cewek zapłonowych
Jutro zamierzam podmienić czujnik położenia wału.
Proszę o sugestie i propozycje rozwiązania problemu.