Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zapłonowy - szybko robi się gorący

13 Sie 2014 18:48 2265 5
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem z instalacją w skuterze Giantco Sprint SE. Mianowicie skuter pali i jeździ ale moduł szybko się rozgrzewa a po 10 minutach jest tak ciepły że przestaje działać(Pali się). I mam pytanie jak zrobić aby on działał normalnie?? Proszę o pomoc. Gdy bawiłem się miernikiem wskazał on na jednym z kabli(wtyczka od modułu) ok. 18V. To nie za dużo??

    I jeszcze jedno pytanko. Czy da się zrobić samemu taki moduł. Są jakieś schematy czy instrukcje?? Jak coś to zapodajcie link.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Jeśli się dobrze orientuję, to w tym modelu znajduje się moduł zapłonowy typu DC-CDI. Z zasady ma prawo się nagrzewać ze względu na zastosowaną wewnątrz przetwornicę podnoszącą napięcie. Tylko jedna uwaga, jeśli to jest chiński pomarańczowy moduł WM Motor (z Wilmatu) to niestety trzeba powiedzieć że to jedno wielkie gówno. Ciągnie prąd 0.5 A w trybie przerzutnika bistabilnego zsynchronizowanego z sygnałem zapłonu, tj. raz bierze 0.5 A, a raz nic - i to przy niepracującym silniku!
    Druga sprawa, piszesz o napięciu 18 V, jeśli tyle wynosi napięcie ładowania na akumulatorze to oznacza to nieprawidłową pracę regulatora napięcia. Tak wysokie napięcie może doprowadzić do uszkodzenia modułu oraz przepalenia żarówek. Trzeba też pamiętać że pojazdy z zapłonem typu DC-CDI nie mogą pracować bez akumulatora lub z wadliwym akumulatorem.
  • Poziom 8  
    Spaliły mi się dwa moduły (te pomarańczowe, nie ma na nich nazwy firmy). Oryginalny niby chodzi co mnie zdziwiło bo myślałem że się spalił. Spróbuję trochę na nim pojeździć i zobaczę czy dalej tak mocno się rozgrzewa(te pomarańczowe się aż topiły i puchły). Jaki moduł byś polecił?? Ponieważ ten oryginalny jest zablokowany(ma blokadę do 45 km/h).
    Ogólnie to może wina tych modułów. Napiszę jak przetestuję ten oryginalny.
    Poza tym w skuterze teraz niema akumulatora. Może to też sprawia że się moduł grzeje??

    Dzięki za pomoc. Idę testować stary moduł.
  • Poziom 38  
    maxpane5 napisał:
    Poza tym w skuterze teraz niema akumulatora. Może to też sprawia że się moduł grzeje??

    To moim zdaniem załóż akumulator, bo on w pewnym sensie jest takim buforem nie pozwalającym do nadmiernego wzrostu napięcia, o którym pisałeś (18 V) i to będzie przyczyną grzania sie modułów. Zrób to przed rozpoczęciem testów - chyba, że chcesz skopcić oryginalny moduł.
  • Poziom 8  
    Jeździłem bez akumulatora. Moduł był ciepły ale nie tak jak te pomarańczowe(topiły się po 5 min.) Jutro podłącze jakiś akumulator i zmierzę prąd przy module. Poza tym zrobię z 5 km aby się dobrze skuter rozgrzał i zobaczę w trakcie jazdy temp. modułu. Jak się spali to będę szedł po kablach i postaram się zakupić nowe części które uważam za zniszczone bądź przyczynę palenia się i nadmiernego nagrzewania modułu. Z góry dzięki za pomoc. Jutro napiszę czy moduł dalej się tak grzeje.

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Jeździłem bez akumulatora. Moduł był ciepły ale nie tak jak te pomarańczowe(topiły się po 5 min.) Jutro podłącze jakiś akumulator i zmierzę prąd przy module. Poza tym zrobię z 5 km aby się dobrze skuter rozgrzał i zobaczę w trakcie jazdy temp. modułu. Jak się spali to będę szedł po kablach i postaram się zakupić nowe części które uważam za zniszczone bądź przyczynę palenia się i nadmiernego nagrzewania modułu. Z góry dzięki za pomoc. Jutro napiszę czy moduł dalej się tak grzeje.
  • Poziom 8  
    Sorki że z takim opóźnieniem odpisuję ale nie miałem czasu.

    Moduł(ten stary, oryginalny) po przejechaniu 4 km z prędkością 60 km/h(mam nowy gaźnik dlatego 60km/h) jest lekko ciepły ale nie tak jak tamte pomarańczowe(po przejechaniu 100m topiły się). Skuter jeździ; mam małe problemy z linką gazu bądź gaźnikiem ponieważ skuter gdy postoi z 30 min chodzi na dość wysokich obrotach; gdy poruszam linką to czasami coś daje(obroty spadają) lub czasem nie. Nie wiem czy to wina gaźnika czy linki ale jeszcze sprawdzę.
    Poza tym znacie jakieś sklepy internetowe gdzie mogę kupić części do owego Giantco Sprint SE??. Chciałbym kupić nowy moduł i kilka innych rzeczy które wymagają wymiany.