Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali

jacek528 04 Mar 2009 21:19 258332 301
  • #121
    lation
    Poziom 1  
    Mam silnik ALH, gdzie moge w Poznaniu lub okolicy zwiekszyc dawke??? Prosze o namiary.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • #122
    dj_lawa22
    Poziom 1  
    Panowie, napisze jak to wyglądało u mnie... Dwa auta ten sam problem, mianowicie ciężki rozruch na ciepło.
    Pierwsze auto skoda octavia silnik 1,9TDI AHF 110kM kombinacja z czujnikami temperatury i temu podobne zabiegi dodam że auto z przebiegiem trochę ponad 300tys km :), pomogła regeneracja ROZRUSZNIKA (za mały moment obrotowy). Drugie auto całkiem nie dawno VW Sharan 1,9 TDI AFN ten sam objaw auto przejechało 190tys km i co sie okazuje nie żadna pompa nie żadna dawka tylko rozrusznik!!! Szczotkotrzymacz się zużywa podobnie jak tuleje... Myślę że to da trochę do myślenia... Pozdrawiam :)
  • #123
    sofix
    Poziom 12  
    Zobaczymy kolego co będziesz mówił za pół roku, gdy problem powróci. Że szczotkotrzymacz i tulejki były z Chin i dlatego się tak szybko zużyły...
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • #124
    remus1
    Poziom 11  
    Czasem pomaga wlutowanie opornika 180 ohm w przewod czujnika temp<:F>
  • #125
    krolik3000gti
    Poziom 2  
    heh a ja poszedłem na latwizne. kosztowało mnie to niecałe 15zł :) kupiłem troche kabla i przełacznik ktory zamontowalem sobie pod kierownica. i jak jest silnik ciepły to odcinam mu czujnik temperatury i pali od ok jednego obrotu wału ;) a potem ponownie włanczam czujnik tem. heh 100% zadowolenia niewielkim kosztem:) tylko nie wiem na jak dlugo to rozwiaznie bedzie dobre:)
  • #126
    akurpan
    Poziom 1  
    pada pąpa paliwa najlepiej podnieść dawkę przez czipa
  • #127
    Mirek.tok
    Poziom 19  
    Łatwo sprawdzic czy ciężkie odpalanie na ciepłym silniku to sprawa pompy wtryskowej -należy polać głowice tłoczącą pompy zimną wodą jak lepiej odpali to głowica zużyta (traci szczelnośc wewnętrzną rozszeżalność metalu)-brak dawki rozruchowej
  • #128
    dimitriew
    Poziom 14  
    krolik3000gti napisał:
    heh a ja poszedłem na latwizne. kosztowało mnie to niecałe 15zł :) kupiłem troche kabla i przełacznik ktory zamontowalem sobie pod kierownica. i jak jest silnik ciepły to odcinam mu czujnik temperatury i pali od ok jednego obrotu wału ;) a potem ponownie włanczam czujnik tem. heh 100% zadowolenia niewielkim kosztem:) tylko nie wiem na jak dlugo to rozwiaznie bedzie dobre:)

    Hehe to nie lepiej wyprowadzic z czujnika temperatury wiązki kabli i wlutować rezystor 2-3kΩ i podpiąć go do przekażnika zrobic rozgałęzienie o na zacisk 87a dać normalnie przewód na 87b z rezystorem i z 30 idzie już do komputera. A z 50 (stacyjka) wpinamy się w komorze silnika i podłanczamy go zacisk 85 przekaźnika i mase pod 86. Tak prosty obwodzik oszukuje nam temp w czasie rozruchu i nic nie przełączamy:):D
    VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali
  • #129
    erdaniel
    Poziom 14  
    ciekawe jaki wpływ na szybkość zużucia dwumasu mają takie zabiegi.
  • #130
    golf98
    Poziom 10  
    tez mialem do wczoraj taki sam problem ze cieply ciezko palil golf IV 98r silnik AHF co sie okazalo to nie akumulator ani rozrusznik tylko sterownik komputera i po naprawie pali na dotyk:D wiec kazdemu polecam podmiane
  • #131
    Itek
    Poziom 20  
    Dużo tu pomysłów które prowadzą do rozwiązania palenia na ciepłym silniku . Czytając posty niektórych kolegów że tylko rozrusznik wymienił ,aku ,czujnik ,zwiększenie dawki ,itd ale tak naprawdę nie oto chodzi wiem że w niektórych silnikach TDI to pomaga i jakby poprawia i zmyka temat .

    Nie można wszystkich TDI mierzyć jedną miarą nie wszystkie mają te same oprogramowanie. Gdyby tak było to dla wszystkich był by jeden komputer a tu każdy prawie ma inny i o innym oprogramowaniu .

    Jest takie coś jak kod silnika i proszę zauważyć że koledzy w większości o tym samym kodzie silnika się uskarżają na złe palenie ciepłego silnika ALH .AGR i wiele innych to jest problem który już wcześniej tu opisałem na 3 stronie w tym temacie .

    Niektórzy unserzy piszą że w AFN mają taki sam problem to nie jest ten sam problem w tym silniku o paleniu decyduje stan techniczny silnika,osprzętu oraz jego ustawienie ,ten silnik ma oprogramowanie ok. można go jedynie modyfikować aby miał więcej mocy.

    Naprawiam ten problem i wiem jak to jest z tym paleniem . Ostatnio miałem klienta który je chciał się poddać temu zabiegowi i wymienił aż trzy pompy w Końcu prawie nówkę założył i przyjechał . Po zmianie softu mineło już dwa miesiące i nie dzwoni że ma problem .

    Więc wszelkie zabiegi typu Opornik Czujnik to na krótką metę a problem pozostaje jakby w cieniu na dłużej się nie da.

    Jak ktoś chce się pozbyć problemu to zapraszam

    Pozdrawiam
  • #132
    licho23
    Poziom 20  
    Jaki jest login do zmian w dawkach? Gdzieś mi wcięło.
  • #133
    Itek
    Poziom 20  
    12233 powodzenia

    Przeczyta wcześniejsze posty
  • #134
    Gryszka B
    Poziom 17  
    Witam

    Mam Passata kombi B5 2003r., objawy identyczne, czyli jak ciepły około 90 stopni pali ciężko czasem po odpaleniu gaśnie po kilku sekundach. Wymieniłem czujnik temperatury i po tym zabiegu jakiś czas miałem spokój ale nie długo trwało moje zadowolenie, teraz znowu zaczął gasnąć już nie tak często jak przedtem ale czasem nie odpala jak trzeba. Czyżby czujnik znowu padł. Dodam że oporności czujników różniły się pomiędzy starym a nowym o kilkanaście omów


    Itek napisał:


    Jak ktoś chce się pozbyć problemu to zapraszam

    Pozdrawiam

    chętnie skorzystam

    czytałem sporo na ten temat i już jestem głupi

    w tej sytuacji można

    1 zmienić ścieżkę ( o co w tym chodzi )
    2 zmienić mapę
    3 zwiększyć dawkę paliwa dla ciepłego silnika
    czy to jest jedno i to samo tylko inaczej się nazywa czy zupełnie coś innego a jeżeli innego to czy to wszystko się zmienia czy tylko jedno z tych zmian wystarczy :cry: :idea:
  • #135
    zaprzal
    Poziom 11  
    Gryszka B napisał:
    Witam

    Mam Passata kombi B5 2003r., objawy identyczne, czyli jak ciepły około 90 stopni pali ciężko czasem po odpaleniu gaśnie po kilku sekundach. Wymieniłem czujnik temperatury i po tym zabiegu jakiś czas miałem spokój ale nie długo trwało moje zadowolenie, teraz znowu zaczął gasnąć już nie tak często jak przedtem ale czasem nie odpala jak trzeba. Czyżby czujnik znowu padł. Dodam że oporności czujników różniły się pomiędzy starym a nowym o kilkanaście omów


    jezeli jeszcze nie rozwiazales problemu to moge pomóc, z bielska nie bedziesz mial daleko
    pozdrawiam
  • #136
    JANUARY111
    Poziom 14  
    Zwieksz vagiem rozruchowa dawke paliwa ,powinno byc ok

    wybieramy 1-engine
    11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233
    10 adaptacja
    W adaptacji zaczynamy od
    1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
    2 ustawiamy wolne obroty silnika
    3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
    4 nie
    5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

    Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .
  • #137
    gregorianin
    Poziom 27  
    JANUARY111 napisał:
    Zwieksz vagiem rozruchowa dawke paliwa ,powinno byc ok

    wybieramy 1-engine
    11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233
    10 adaptacja
    W adaptacji zaczynamy od
    1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
    2 ustawiamy wolne obroty silnika
    3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
    4 nie
    5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

    Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .


    Małe sprostowanie bo kolega wprowadza innych w błąd:

    ad1 nie wpływa na dawkę dla wolnych obrotów (bo niby jakim cudem) im bardziej zaniżysz wartość dawki wyliczonej tym większe przekłamania na komputerze odnośnie konsumpcji paliwa. Najczęściej po 98roku nie da się zbyt wiele zwiększyć więc i efekt żaden.

    ad3 nie da się wyłączyć EGR z tego poziomu całkowicie a jedynie lekko zmienić poziom pracy

    ad5 tutaj dawka im większa tym większa w rzeczywistości odwrotnie niż w kanale 1

    wszystkie wartości na poziomie 32768 są wartościami domyślnymi
  • #138
    JANUARY111
    Poziom 14  
    ainal nie wprowadzam nikogo wblad ,przestawialem dawke paliwa dokladnie wten sposob w silniku ALH 2001R 90 km i wlasnie vagiem jest na odwrot czym wartosc mniejsza tym dawka wieksza
  • #139
    gregorianin
    Poziom 27  
    nie ma znaczenia vagiem, launchem, bosem czy innym fejsem. W przypadku dawki rozruchowej im większa tym większa, jak przestawiłeś odwrotnie to zrobiłeś po prostu źle. I trzeba dodać uczciwie że mimo iż to czasem pomaga to tylko półśrodek, tylko modyfikacja mapy iq/k/rpm daje trwały efekt.
  • #140
    JANUARY111
    Poziom 14  
    Prawidłowa powinna wynosić od 2,2-9mg...są to wartości odwrotnie proporcjonalne....czyli im mniejsza wartość tym większa dawka. Jeśli przy ustawieniu 32768 dawka jest poza tolerancją to nalezy dygnąć nastawnikiem na pompie
  • #141
    gregorianin
    Poziom 27  
    Nie bardzo wiem o jakiej dawce piszesz, jeśli o rozruchowej to nie widzę sensu aby Cię uświadamiać na siłę, skoro wiesz lepiej...
  • #142
    arosoft
    Poziom 11  
    witam,
    pracuję w tej branży już kilka lat i w niejednym tdi-ku ten problem usówałem. Tak jak niektórzy koledzy tutaj pisali jedynym rozsądnym i w miarę niskobudżetowym sposobem na usunięcie tej usterki jest poprawa mapy dawki rozruchowej.
    Inny sposób, na pewno droższy ale przynoszący ten sam efekt (tylko że po pewnym czasie problem się powtórzy) to wymiana rozrusznika na nowy + nowy akumulator i nowa pompa wtryskowa. Najtańszy sposób to po prostu wstawienie przełącznika rozłączającego przewód od czujnika temperatury cieczy ale ten sposób powoduje załączenie świec żarowych na ciepłym silniku przez co na pewno skraca się ich żywotność oraz żywotność akumulatora. Zatem jak widać najrozsądniejsza naprawa to poprawa mapy dawki rozruchowej

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze jedna sprawa - zmieniając cokolwiek VAG-iem w wartościach adaptacyjnych po resecie sterownika wszystko wraca do ustawień fabrycznych więc ... tylko programowa poprawa dawki rozruchowej = 100% satysfakcji :)
  • #143
    pyrczyk
    Poziom 11  
    zajmuje sie mechanika i w wielu przypadkach pomaga regeneracja lub wymiana rozrusznika lub akumulatora,pierwsze co nalezy sprawdzic to czujnik temperatury oraz rozruch,kąt wyprzedzenia wtrysku,uklad paliwowy a nie od razu ingerowac w dawke rozruchowa,ta metoda jest skuteczna ale nie na dlugo,jednym ze sposobem sprawdzenia jest palenie na ,,popych"jesli zaskoczy na cieplym od razu problem tkwi w rozruchu,tej metody nie moge polecic gdyz moze ulec zniszczeniu katalizator,ale znajac zycie pewnie w 99% jest juz dawno niesprawny:):P,jesli mozecie sprobujcie na cieplym silniku nie wlaczac zaplonu czekac jak kontrolka od swiec mignie i go krecic tylko po zgaszeniu po paru sekundach bez wlaczania najpierw zaplonu od razu go krecic,zobaczcie czy lepiej zalapie,jesli zauwazycie jakas roznice napiszcie
  • #144
    auto-technika
    Poziom 9  
    witam mam ten sam problem z skoda oktawia chcialbym samemu ta usterke usunac na nowo mapy ustawic jakim skanerem lub komputerem mozna to zrobic i jak procedura jest.prosze o pomoc

    Dodano po 3 [minuty]:

    witam mam ten sam problem z skoda oktawia chcialbym samemu ta usterke usunac na nowo mapy ustawic jakim skanerem lub komputerem mozna to zrobic i jak procedura jest.prosze o pomoc
  • #145
    Itek
    Poziom 20  
    Mogę wysłać zaprogramowane pamięci tylko wlutować u jakiegoś elektronika i po problemie.

    Pali na dotyk jak co to na telefon . Paragon Faktura
  • #146
    wojciech_marchel
    Poziom 15  
    Witam w moim golfie z silnikiem AHF jest ten sam problem jak odłącze czujnik temperatury pali na dotyk.
    Czy mogę zatem wykluczyć rozrusznik ?
    Druga sprawa po polaniu pompy wodą nie zapalił lepiej niż na ciepłej co to u diabła moze być ?
    Czy da się skorygować dawkę vagiem w silniku AHF z 1998 roku ?
  • #147
    Itek
    Poziom 20  
    nie da rady przeczytaj wcześniejsz posty sam sobie odpowiesz
  • #148
    auto-technika
    Poziom 9  
    Bylem niedawno w warsztacie i na poczekaniu laptopem zmienil dawke paliwa przy zapalaniu i auto pali jak strzala za jedyne 400 zl dlatego chce wiedziec jak on to zrobil lub jakim programem.
  • #150
    Itek
    Poziom 20  
    Na pewno oszukał ciebie i komputer i dlatego pali wejdź jeszcze raz do komputera i zobacz jakie błędy masz pewnie komp nie ma połączenia za skrzynią automatyczną