Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali

jacek528 08 Lut 2010 22:50 237104 297
  • #181 08 Lut 2010 22:50
    AT2010
    Poziom 1  

    Witam! Przepraszam,że może nie trochę w tym temacie bo wszyscy piszecie o golfach IV i o świeższych autach ale ja przedwczoraj kupiłem VW Caddy z '96r 1.9D silnik 1Y i mam identyczny problem. Co prawda na zimnym silniczku zapala ładnie ale też rozrusznik potrafi na "pusto przelecieć" i jak tylko się nagrzeje mam problemy chociaż nie tak straszne jak opisujecie bo na drugi strzał pali. Pierwsze co zrobię to ogarnę rozrusznik ale gdyby to nie pomogło to mam pytanko czy w tak starym silniku da się jakkolwiek zwiększyć dawkę paliwa VAGiem? Czy to o czym piszecie, ta najskuteczniejsza metoda da się zastosować w tym modelu? Z góry dziękuję za odp.

  • #182 11 Lut 2010 00:36
    lukasik31
    Poziom 1  

    witam wszystkich .mój problem jest podobny.posiadam golfa 5 2005r 90km od samego początku palił minimalnie gorzej na rozgrzanym silniku ale w tym momecie jest tak zle ze czasm nie odpala wcale dopiero po kilkukrotym kręceniu sie udaje .zimny odpala od strzała.dodam ze autko ma przejechane dopiro 90tys.na bierzaco serwisowane.w aso besmarex zabrze po podłączeniu pod vag-a stwierdzono ze rozrusznik nadaje sie do wymiana .uznli ze to własnie jes przyczyna mojego problemu.zaśpiewali 1200zł.duzo.prosze o pomoc co mam robic czy zaczą od wymiany rozrusznika czy może do tunera zwiększyc dawke rozruchowom???z góry dziekuje za rady

  • #183 12 Lut 2010 21:30
    piobo500
    Poziom 2  

    Passat 1.9tdi 1Z 94r. mam podobny problem tylko z taką różnicą że pali od kopa przy -20st pali od kopa gdy jest rozgrzany do 90st a zle odpala gdy na zewnatrz jest około 0st. naprzykład odpale na -20st podjade do sklepu (500m) zgasze....... wychodze i musze krecic ze 7 sekund co to? czy to za mała dawka rozruchowa czy cos innego? miał ktos taki przypadek?? aha i tak sie zaczeło dziac po uszczelnieniu pompy.

  • #184 19 Maj 2010 19:16
    stelmi75
    Poziom 2  

    witam ,problem z rozruchem ciepłego silnika avensis 2.0 td ,jak zimny to od strzału jak ciepły to za 3 razem ,co to może być jak podnieść dawkę rozruchowa

  • #185 21 Maj 2010 10:27
    mir_99
    Poziom 9  

    Przerabiałem kilka miesięcy odpalanie na zimnym i rozgrzanym silniku, co mogę napisać to to, że na pewno tak jak część tu pisze to sprawę załatwia zwiększenie dawki rozruchowej paliwa. W moim przypadku zanim doszedłem do tego to zastosowałem w pierwszej kolejności opornik na wyjściu z czujnika tem. płynu oszukując w ten sposób ECU - myślał, że ciągle jest -5 st, ale było to może skuteczne, lecz tez niebezpieczne, bo wskaźnik temp. nie wskazywał prawidłowej temp. silnika to następnie zastosowałem potencjometr i miałem możliwość przestawienia po odpaleniu. Piszę to do tych wszystkich, którzy chcą się upewnić czy problem z rozruchem to dawka rozruchowa paliwa.

  • #186 02 Lip 2010 20:16
    Paweł-Łódz
    Poziom 8  

    naprawic a NAPRAWIC to tez roznica

    Dodano po 7 [minuty]:

    i jeszcze jedno czy kazdy VAG to VAG ktory podaje nam 100%dane

  • #187 02 Lip 2010 23:03
    tdi-vag
    Poziom 20  

    Paweł-Łódz napisał:
    naprawic a NAPRAWIC to tez roznica

    Dodano po 7 [minuty]:

    i jeszcze jedno czy kazdy VAG to VAG ktory podaje nam 100%dane


    mozesz jasniej ...

    a wracjajac do tematu ... modyfikacja mapy dawki startowej to chyba najprostsze i najefektywniejszy sposob na pozbycie sie problemu cieplego odpalania ...

  • #188 10 Sie 2010 18:24
    Bastl
    Poziom 11  

    lukasik31 napisał:
    witam wszystkich .mój problem jest podobny.posiadam golfa 5 2005r 90km od samego początku palił minimalnie gorzej na rozgrzanym silniku ale w tym momecie jest tak zle ze czasm nie odpala wcale dopiero po kilkukrotym kręceniu sie udaje .zimny odpala od strzała.dodam ze autko ma przejechane dopiro 90tys.na bierzaco serwisowane.w aso besmarex zabrze po podłączeniu pod vag-a stwierdzono ze rozrusznik nadaje sie do wymiana .uznli ze to własnie jes przyczyna mojego problemu.zaśpiewali 1200zł.duzo.prosze o pomoc co mam robic czy zaczą od wymiany rozrusznika czy może do tunera zwiększyc dawke rozruchowom???z góry dziekuje za rady


    MIalem ten sam problem w passacie 2004 rok TDI, zepsuty byl przekaznik swiec zarowych,nie pamietam juz teraz jego numeru, sam nie wiem dlaczego ten problem pojawial sie na cieplym silniku, ale wtedy wogole nie podawal paliwa

  • #189 10 Sie 2010 21:55
    gregorianin
    Poziom 27  

    Bastl napisał:

    MIalem ten sam problem w passacie 2004 rok TDI, zepsuty byl przekaznik swiec zarowych,nie pamietam juz teraz jego numeru, sam nie wiem dlaczego ten problem pojawial sie na cieplym silniku, ale wtedy wogole nie podawal paliwa


    Niestety to co piszesz nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością.
    Wg mnie naprawę przeprowadzili dzięki pirackiemu oprogramowaniu lub kupili usługe u jakiegoś tunera a Tobie pocisnęli łatwo-strawną bajkę.
    Podaj nr sterownika i zloguj kanał 005 podczas odpalania to będą konkrety.

  • #190 10 Sie 2010 22:24
    Bastl
    Poziom 11  

    u mnie byl ten problem ze samochod na cieplym silniku niezapalal i wogole nie dymil podczas proby uruchomienia silnika, po wymianie tego przekaznika problem zniknal.

    Kolega wyzej nic nie wspomnial o zmianie softu.

  • #191 11 Sie 2010 09:32
    gregorianin
    Poziom 27  

    Przekaźnik świec możesz wyjąć, schować do kieszeni, po czym normalnie zapalić i jechać dalej.
    Może wymieniłeś n109?

  • #192 09 Wrz 2010 14:31
    Bastl
    Poziom 11  

    ainal napisał:
    Przekaźnik świec możesz wyjąć, schować do kieszeni, po czym normalnie zapalić i jechać dalej.
    Może wymieniłeś n109?


    masz racje 139 lub 109 dawno temu bylo, sam nie wymienialem ale chyba mi powiedziano ze byl od swiec zarowych

  • #193 05 Lis 2010 19:45
    Inarus
    Poziom 10  

    Witam...

    temat wałkowany wiele razy problem źle palącego ciepłego silnika wiem że istnieje możliwośc zwiększenia dawek startowych.. ale jako że kosztuje to w granicach 400 zł szukam tańszego rozwiązania..

    myślałem o tym module: http://allegro.pl/zle-odpala-audi-a3...297029548.html

    czy miał ktoś z tym do czynienia? czy warto w to inwestować?

    za każdą pomoc dzieki..
    pozdrawiam..
    Inar

  • #194 05 Lis 2010 19:52
    tdi-vag
    Poziom 20  

    Inarus napisał:
    Witam...

    temat wałkowany wiele razy problem źle palącego ciepłego silnika wiem że istnieje możliwośc zwiększenia dawek startowych.. ale jako że kosztuje to w granicach 400 zł szukam tańszego rozwiązania..

    myślałem o tym module: http://allegro.pl/zle-odpala-audi-a3...297029548.html

    czy miał ktoś z tym do czynienia? czy warto w to inwestować?

    za każdą pomoc dzieki..
    pozdrawiam..
    Inar



    jak masz mozliwosc zgrania softu ze sterownika zrobie ci korekta za mniej niz 400 zł.

    Pozdrawiam.

  • #195 05 Lis 2010 20:01
    Inarus
    Poziom 10  

    niestety nie posiadam takiej możliwości..
    drugim problemem jest przelutowanie pamięci komputera jeślibym zdecydował się na zwiększanie dawek..
    więc myślałem o tym module.. opcja najszybsza i chyba najtańsza ale nie mam pewności co do działania tego boxa...
    wiec pytam czy ktoś już miał z nim do czynienia...

  • #196 05 Lis 2010 21:18
    gregorianin
    Poziom 27  

    Inarus napisał:
    niestety nie posiadam takiej możliwości..
    drugim problemem jest przelutowanie pamięci komputera jeślibym zdecydował się na zwiększanie dawek..
    więc myślałem o tym module.. opcja najszybsza i chyba najtańsza ale nie mam pewności co do działania tego boxa...
    wiec pytam czy ktoś już miał z nim do czynienia...


    Nie instaluj urządzeń które odłączają czujnik temp bo rozwalisz sobie koło 2masowe, o tym żaden sprzedawca już Cie nie poinforumuje (bo ma w tym interes lub o tym nie wie), nie rób korekty softu za pierwszym lepszym rogiem bo efekt będzie taki sam. A to czy trzeba przelutować eprom czy zrobić przez wtyczkę EOBD zależy od sterownika a to z reguły można określić jesli podasz rocznik i typ swojego auta.

  • #197 07 Lis 2010 10:36
    nekreszuk
    Poziom 2  

    "Nie instaluj urządzeń które odłączają czujnik temp bo rozwalisz sobie koło 2masowe, o tym żaden sprzedawca już Cie nie poinforumuje (bo ma w tym interes lub o tym nie wie), nie rób korekty softu za pierwszym lepszym rogiem bo efekt będzie taki sam. A to czy trzeba przelutować eprom czy zrobić przez wtyczkę EOBD zależy od sterownika a to z reguły można określić jesli podasz rocznik i typ swojego auta."

    Więc uwazasz ze obnizenie dawki startowej o 50 obr/min. powiedzmy do 200 obr/min spowoduje wieksze szkody dla dwumasy niz podniesienie mocy przez wirusa o 50 lub wiecej koni mechanicznych?

  • #198 07 Lis 2010 16:39
    gregorianin
    Poziom 27  

    nekreszuk napisał:
    Więc uwazasz ze obnizenie dawki startowej o 50 obr/min. powiedzmy do 200 obr/min spowoduje wieksze szkody dla dwumasy niz podniesienie mocy przez wirusa o 50 lub wiecej koni mechanicznych?


    Skąd twierdzenie że tak uważam? (tylko konkretnie proszę)

    A skoro już przy tym jesteśmy to podniesienie mocy maksymalnej wcale nie musi oznaczać zwiększenia maksymalnego obciążenia koła DMF, ba - można zmniejszyc maksymalne obciążenie koła i zwiększyć maksymalną moc :)

  • #199 07 Lis 2010 18:58
    nekreszuk
    Poziom 2  

    "Nie instaluj urządzeń które odłączają czujnik temp bo rozwalisz sobie koło 2masowe, o tym żaden sprzedawca już Cie nie poinforumuje''


    Tak wlasnie napisałes.

  • #200 07 Lis 2010 22:23
    anych kko
    Poziom 9  

    witam.ja tylko sie wtrące że miałem ten sam problem z kilkoma vw.problem zniknął po wgraniu nowej mapy(softu) w komputer.Inwestycja nie jest droga a jak dla mnie skuteczna w 100%.Próbowałem też walczyć z vag-iem oraz nastawnikiem na pompie.efekt-50% lepiej.wgranie mapy-100% poprawy.autko pali na strzała czy zimne czy ciepłe

    Dodano po 2 [minuty]:

    nawet obecnie mam sprowadzonego golfa IV tdi 110KM.problem ten sam.po wgraniu mapy pali na dotyk.pzdr i powodzonka

  • #201 08 Lis 2010 07:39
    nekreszuk
    Poziom 2  

    Panowie,a mozecie mi kogos polecic w Lubelskim kto zna sie na tym i moglby zajac sie tymi mapami?

  • #202 08 Lis 2010 08:28
    gregorianin
    Poziom 27  

    nekreszuk napisał:
    "Nie instaluj urządzeń które odłączają czujnik temp bo rozwalisz sobie koło 2masowe, o tym żaden sprzedawca już Cie nie poinforumuje''

    Tak wlasnie napisałes.


    Tak, dokładnie tak napisałem, nie mniej kompletnie nie wiem skąd Twój wywód na temat zwiększania mocy:
    nekreszuk napisał:
    Więc uwazasz ze obnizenie dawki startowej o 50 obr/min. powiedzmy do 200 obr/min spowoduje wieksze szkody dla dwumasy niz podniesienie mocy przez wirusa o 50 lub wiecej koni mechanicznych?


    Co oczywiśnie nie znaczy że to nie jest prawda, napisałem że można zwiększyć moc maksymalną i jednocześnie zmniejszyć maksymalne obciążenie koła DMF.

    Poza tym odcięcie czujnika temperatury nie powoduje obniżenia progu startu rpm o 50obrotów tylko o 250 dla 70c oraz zwiększenie dawki a to jest zasadnicza różnica. Czyli to co napisałem (a Ty zacytowałeś) na samym początku.

  • #203 08 Gru 2010 00:08
    78zeus
    Poziom 1  

    Witam
    co jest do wymiany ?,który element pompy ?,
    mam niecałe 230 tyś nalatane 100% pewności ,ojciec ma ponad 500 tyś i zapala
    pozdrawiam

  • #204 08 Gru 2010 08:47
    gregorianin
    Poziom 27  

    78zeus napisał:
    Witam
    co jest do wymiany ?,który element pompy ?


    żaden

  • #205 24 Gru 2010 12:19
    gzresiek
    Poziom 19  

    Z paleniem na ciepłym silniku zawsze mają problemy auta z kołami dwumasowymi już niekiedy po roku użytkowania. Wszystko związane jest z tymi "popapranymi" mapami które tak de facto nie są wcale popaprane. Po prostu zrobione są tak, żeby podczas odpalania silnika nie doszło nadwyrężania tych dwumasówek które i tak są delikatne i często padają. Otóż jako, że na zimny silnik zawsze jest cięższy do odpalenia niż ciepły, dawka paliwa paliwa jest bardziej zoptymalizowana pod kątem ułatwienia startu silnika na zimnym. Zaś z powodu, że ciepły silnik nie ma nigdy problemu takiego, że jest zimny, dawka zoptymalizowana jest pod kątem ochrony dwómasówki. Żeby zachowac nasze koło w jak najlepszej kondycji, najpierw sprawdzamy sobie wszystkie czujniki i wymieniamy jeżeli potrzeba. Gdy konieczne, przyczepiamy się do rozrusznika i akumulatora i wiedząc, że np. akumulator ma już np. 6 lat i zapewne traci prąd szybciej niż stygnie silnik to po prostu wymieniamy go, trzymanie 6 letniego akumulatora o rok dłużej i tak nas nie zbawi. Wiedząc, że przykładowo nawet w naszym prawie nowym aucie rozrusznik ma prawo miec znacznie obniżoną wydajnośc bo np. jeździmy co chwile do sklepu i odpalamy go 100 razy dziennie, remontujemy sobie rozrusznik, do czego części zamienne wcale nie kosztują fortuny i już mamy rozrusznik jak nowy. Kiedy nasze auto ma już ładnych parę kilometrów przejechane a czujników, akumulatora i rozrusznika jesteśmy pewni, dopiero można wziąc się za korekcję dawek ale też nie wszystko na max. lecz adekwatnie do zużycia pompy czy pompek.

    Oczywiście według tego opisu postępuje człowiek osczędny. Tuningowcy, którzy z racji swojego hobby dają wycisk swoim tdikom zmieniają mapy i przy pierwszych skutkach jak najszybciej sprzedają samochód;)

  • #206 09 Kwi 2011 23:38
    doomel27
    Poziom 8  

    a powiedzcie mi jedno :)

    ZAKŁADAMY:
    sprawny aku
    sprawny rozrusznik
    bez kręcenia dawek w ECU
    silnik AHF 110KM

    jaki jest nominalny czas odpalania, kręcenia?

    u mnie pomogło po prostu wymiana akumulatora na nowy (bo i tak padał) i z 7sek kręcenia zrobiła się 1sek może 2sek czy to jest poprawny czas? różnica jest i tak zimny pali jeszcze szybciej nie wiem tylko czy okłamywać go układem wyłączania czujnika temp. czy dać sobie spokój... dylemat taki

    poza tym ciekawi mnie układ na przykładzie:

    Cytat:
    Hehe to nie lepiej wyprowadzić z czujnika temperatury wiązki kabli i wlutować rezystor 2-3k ohm; i podpiąć go do przekaźnika zrobić rozgałęzienie o na zacisk 87a dać normalnie przewód na 87b z rezystorem i z 30 idzie już do komputera. A z 50 (stacyjka) wpinamy się w komorze silnika i podłanczamy go zacisk 85 przekaźnika i mase pod 86. Tak prosty obwodzik oszukuje nam temp w czasie rozruchu i nic nie przełączamy:):D

    VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali

    mógł by mi to ktoś rozrysować żebym mógł to sobie sam zrobić? co autor miał na myśli "...A z 50 (stacyjka)..." chciał bym tego użyć ale nie chciał bym tego spieprzyć ;)

    taki przekaźnik to koszt około 5zł

    prosił bym bardzo o schemacik nawet w paint narysowany jak to podłączać jak dla laika ;) na pewno nie tylko mi to pomoże :)

  • #207 10 Kwi 2011 11:03
    gregorianin
    Poziom 27  

    doomel27 napisał:
    taki przekaźnik to koszt około 5zł


    A koło DMF "tysiak" + robota.

  • #208 10 Kwi 2011 15:46
    doomel27
    Poziom 8  

    no OK, ale i tak jestem ciekawy ile czasu powinien krecic by odpalił przy wartościach nominalnych...

    i jeszcze jedno pytanie, dlaczego uszkadza się DMF przy przerabianiu czujnika temp na opornik?

  • #209 10 Kwi 2011 16:33
    gregorianin
    Poziom 27  

    doomel27 napisał:
    no OK, ale i tak jestem ciekawy ile czasu powinien krecic by odpalił przy wartościach nominalnych...


    Powinien palić w przeciągu sekundy. Aby tak było zrób przegląd rozrusznika z wymianą szczotek i tulejek włącznie + wyczyścić wszystkie skręcane połączenia elektryczne.

    doomel27 napisał:
    i jeszcze jedno pytanie, dlaczego uszkadza się DMF przy przerabianiu czujnika temp na opornik?


    W skrócie im cieplejszy motor tym start przesunięty jest w wyższe obroty (rozrusznik musi bardziej rozpędzić silnik - najczęściej dla gorącego jest to wartość 250, 280rpm/min). Oszukując sygnał z czujnika ciepły silnik dostaje dawkę startową od pierwszych obrotów co powoduje potraktowanie koła dużym momentem.

  • #210 02 Cze 2011 13:10
    harry.wesoly
    Poziom 2  

    Octavia 99r, silnik AHF, 110 km, na zimny pali, na ciepłym kręci. Dziś odłączyłem kostkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i na ciepłym pali idealnie. Jak kręcę nie czekając na zgaśnięcie kontrolek pali od ręki, jak poczekam aż zgasną kontroli włącznie z ostatnią jaka gaśnie tj. od świec pali idealnie ale minimalnie gorzej jak nie czekając na ich zgaśnięcie. Czujnika nie wyjmowałem, wypiąłem jedynie kostkę. Czy to oznacza że po wymianie czujnika na nowy problem ustanie? Czy można jeździć na wypiętej kostce (czujnik nie wyjęty z bloku)? Jedyny minus, że grzeje świece i nie pokazuje temp. silnika. CO o tym sądzicie? Czy przekręcając kluczyk od razu na pozycję start nie czekając aż pogasną kontrolki to świece też się grzeją? skracam ich żywotność? Czy przy wymianie w/w czujnika nastąpi jakiś ubytek w cieczy? trzeba będzie zrobić dolewkę? Czy wymieniając ten czujnik należy o czymś ważnym pamiętać np jak wyczytałem należy odkręcić pokrywę od zbiorniczka celem wyrównania ciśnienia?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME