Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali

jacek528 14 Wrz 2011 14:55 253106 301
  • #241
    januszbal
    Poziom 11  
    ainal - masz częściowo rację, że "NIE WOLNO oszukiwać sygnału z ECT", ale też NIE WOLNO / i tu np. 10-oro przykazań - a ludzie grzeszą/. Powiedz to mechanikom i tym którzy mają problemy z odpaleniem ciepłego silnika. Każda sroczka swój ogonek chwali... Jeśli masz większe doświadczenie w tym zakresie wskaż wady stosowania tego rozwiązania. Nie do końca zrozumiałeś chyba też zasadę działania tego rozwiązania. Powtórzę. Układ czasowy na czas grzania świec czyli te 8 sek. wysyła informację z ECT że silnik jest zimny. Cały cykl rozruchu odbywa się tak jakby silnik był zimny, choć faktycznie nie jest. A po tym czasie układ sie wyłącza i powraca do stanu pierwotnego. Odpalamy autko kiedy gaśnie kontrolka grzania - przy wyłączonym układzie czasowym więc dalszy tok Twojego rozumowania jest błędny. Osobiście nie mam diesla. Podałem metodę stosowaną przez mechaników. Chętnie się dowiem więcej.
  • Relpol przekaźniki
  • #242
    gregorianin
    Poziom 27  
    Gdybyś uważnie czytał to co napisałem chociaż to w poprzednim poście, wiedziałbyś że chodzi o ochronę koła dwumasowego robiąc odłączanie czujnika omijasz to zabezpieczenie (ciepły silnik serwuje kołu silny udar przy starcie bez czujnika ECT lub z tego przekłamanym odczytem w dół). Metody które Ty podajesz są bardzo kosztowne w dłuższej perspektywie czasu zwłaszcza gdy ktoś często zapala i gasi ciepły samochód.
  • #243
    januszbal
    Poziom 11  
    Dzieki za wyjasnienie. Dla mnie jasne.
  • #244
    glapsson
    Poziom 17  
    Druciarstwu również mówię nie.
    Koleg ma octawię ze strasznymi mapami rozruchu --- a raczej miał
    Żeby zapalić ciepły silnik kręcił czasem ok 10sec ( koło masowe zapewne przeżyłoby silnik w takim układzie ale rozrusznik jest niewwiele tańszy)
    Założył jakiś czas temu te druty z przekaźnikiem i rezystorem -- żadnego układu czasowego tam nie widziałem jak to wywalałem, po pomiarach na przekaźniku wyszło że ma cały czas przez rezystor a po odpaleniu przekaźnik zostaje zasilony 12V ........ i następuje przełączenie w tryb normalny.
    Objawy takiego układu to :
    odpalanie ciepłego silnika to szrpniecie przy odpalaniu i skok na ok 1200RPM
    odpalanie zimnego już od ok +10 C batory z rury i również skok obrotów
    I jeszcze jedno - gdywy zawiódł układ i przekaźnik sie nie przełączył to ECU dostawałoby info że silnik cały czas jest zimny -- paliłby wtedy chyba jak smok.
    Auto oczywiście paliło od strzału--- ale jak? Niezadowolenie kolegi rosło, az w końcu zdecydował sie na poprawe map i wywalenie tego ustrojstwa.
    I teraz cieszy się jak dziecko auto pali w końcu normalnie no i nie ma obaw że coś może się " rozlutować"
  • #245
    DRaggon
    Poziom 10  
    Panowie, najlepiej jak już ktoś to napisał w tym temacie zacząć od spraw takich jak bateria i rozrusznik. Dwa dni temu zamieniłem bateryjkę i auto pali na dotyk, ciepłe zimne bez różnicy i nawet wskazówka od temperatury przestała pokazywać nonstoper 90 st. C. Dużo osób pisało że im też pomogła wymiana samego akumulatora. I jest to prawdą. jeszcze zajmę się samym rozrusznikiem bo może wymagać drobnej regeneracji i będzie jak ta lala.
  • #246
    tomsto2
    Poziom 8  
    Panie kolego DRaggon.
    Częściowo masz rację, ale wymiana baterii i rozrusznika pomaga tylko na krótko, ponieważ problem leży gdzie indziej.
    Początkowo nowa bateria i rozrusznik będą szybciej kręcić, czyli około 250 obr/min i pompa poda wtedy dawkę rozruchową i jest ok.
    Ale po kilku miesiącach kiedy bateria osłabnie problem powróci.
    Więc dla tego trzeba w komputerze obniżyć dawkę rozruchową z 250obr/min na 200obr/min, i wtedy problem nie powróci ponieważ pompa poda paliwo przy wolniejszych obrotach rozrusznika.
    Przeczytaj powyżej wszystkie posty w tym temacie
    Pozdrawiam
  • #247
    DRaggon
    Poziom 10  
    Czytałem cały temat od deski do deski i powiem tyle że bateria, którą wsadziłem do mojej skody ma już rok i była mocno eksploatowana w samochodzie firmowym (centra futura 72Ah) a mimo to pali jak z kopyta. I co dziwne wskazania temperatury płynu chłodzącego są inne niż na starej bateryjce (dziwne ale prawdziwe). Wcześniej wskazówka nonstop pokazywała 90 podczas jazdy czy postoju a teraz maks 80 a w miejscu rozgrzewa do 90 i spada na 80 tak jak powinno być (nie potrafię tego wytłumaczyć). Pośmigam trochę z tą baterią i zobaczymy jak będzie. ale jedno co chcę powiedzieć to to że nie od razu trzeba jechać do tunera i wydawać 400 za korekcje map. A jak bateria słaba to i tak trzeba wymienić i bo zima będą problemy. w każdym razie i tak kusi mnie jechać dołożyć kilka kucyków więc mapy będą zmienione. Póki co śmigam tylko z nową baterią i za jakiś czas dam znać czy się coś zmieniło.
  • Relpol przekaźniki
  • #248
    marasss22
    Poziom 2  
    Hej, mam ten sam problem jak większość z Was, mam bore 1,9tdi ahf, zmieniłem dawkę vagiem z domyślnej 32768 na wiekszą (niepamietam na jaka ale chyba na max ok 33300- ponieważ po przekroczeniu max granicy nie moglem już dać więcej i narazie pali ok.

    Tak to zrobilem w Vag:
    wybieram 1-engine
    11 login i tu wpisujemy 12233
    10 adaptacja
    5 dawka startowa.

    Silnik na ciepło pali ok, a wcześniej kręcił ok 5sek, ale pojawiły się dziwne zgrzyty w pod maską, nie wiem dokładnie gdzie ale to takie charczenie na wolnych obrotach, i nie zawsze, po dodaniu gazu znika i czasem pojawia się znowu na wolnych obrotach, nie wiem czy to związek z ta zmiana ustawień czy jakaś nowa przypadłość?

    Aha i czy zmaiana dawki startowej ma wpływ na spalanie?

    Pozdrawiam
  • #249
    DRaggon
    Poziom 10  
    no ja też pobawiłem się programem VAG-COM. Zmiana baterii i pali elegancko.
    Co do dźwięków u kolegi być może sprzęgło już się kończy. Mojemu bratu dwa dni temu odmówiło współpracy sprzęgło w Octaavi II i tez było słychać na wolnych obrotach takie brzęczenie jakby coś o coś tarło albo zużyte łożysko (ale pojawiło się to nagle i po sprzęgle). Powiedz lepiej jaki masz przebieg

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może jakaś rolka albo pasek :) musisz dokładnie posłuchać i gdzie i z której strony
  • #250
    marasss22
    Poziom 2  
    DRaggon napisał:
    no ja też pobawiłem się programem VAG-COM. Zmiana baterii i pali elegancko.
    Co do dźwięków u kolegi być może sprzęgło już się kończy. Mojemu bratu dwa dni temu odmówiło współpracy sprzęgło w Octaavi II i tez było słychać na wolnych obrotach takie brzęczenie jakby coś o coś tarło albo zużyte łożysko (ale pojawiło się to nagle i po sprzęgle). Powiedz lepiej jaki masz przebieg

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może jakaś rolka albo pasek :) musisz dokładnie posłuchać i gdzie i z której strony


    No muszę posłuchać, przebieg 230k a ile w realu:)? kto wie mam nadzieje ze tez 230:)rok temu ściągałem sam z Niemiec, z książki serwisowej ciężko coś wywnioskować.
    Jaka dawkę ustawiłeś ?
    Dzięki za pomoc

    Dodano po 10 [minuty]:

    Co do sprzęgła to mam taki problem w lupo 17sdi na zimnym silniku charczy na luzie ale po wciśnięciu sprzęgła cisza, wiec obstawiam łożysko,ale narazie smigam, wiec wykluczam ten problem w borze bo wciśniecie sprzągla nie pomaga.

    Dodano po 4 [minuty]:

    bora rok 99 świeżo po kpl rozrządzie, lupo 2000 przebieg 200k
  • #251
    DRaggon
    Poziom 10  
    Jak dobrze pamiętam to maksymalnie mogłem dać 33268 bo taka wartość wskazał komputer jak dałem większą i nacisnąłem testuj. Zrobiłem pełen skan auta i kilka błędów wykryło wiec je później usunąłem. Włożyłem inną baterię i paki jak nowy. Podmienię na baterię, która była włożona wcześniej i dam znać czy się coś zmieniło.

    Dodano po 4 [minuty]:

    w sprzęgle są dwa łożyska więc może tak być że po wciśnięciu będzie hałasować to drugie. A jak nie było robione to z tego co się dowiadywałem to średnio wytrzymuje ok 180 tys. km. Bracik w Skodzie miał już prawie 220 i padło.
  • #252
    steephan
    Poziom 9  
    Witam
    przeglądałem ten temat bo miałem/mam podobny problem. Trudno mi dopasować do któregoś z powyższych jednoznacznie. Prosiłbym o krótką ocenę i poradę. Postaram się opisać jak najkrócej i konkretniej, żeby nie było wątpliwości opiszę wszystko chronologicznie:

    - mam a3 1.9tdi 98r silnik AHF
    - kupiłem go 1.5 roku temu z tym właśnie problemem, sprzedający obiecał to rozwiązać i rozwiązała, jak się przekonałem ok rok później poprzez przestawienie skrzyni na automat stąd mam stały błąd komunikacji (nawiasem jedyny jaki można znaleźć poprzez VAG).
    - rok temu zmieniłem akumulator na na prawdę dobry i mocny, zresztą ma jeszcze 2 lata gwarancji, przez ok miesiąc odpalał na dotyk nawet przy -20C, potem już musiał kilka razy zakręcić (nie wiem czy to ma znaczenie i czemu to się pogorszyło, prądy i napięcia były mierzone takim dwa razy po zmianie akumulatora, były ok)
    - teraz kiedy był przymrozek miałem problem z odpaleniem więc zmieniłem świece (tylko dwie mechanik dał radę odkręcić, reszta nie chciała drgnąć, pozostałe dwie sprawdzone czy w ogóle działają), nie miałem jeszcze okazji sprawdzić zapalania na mrozie bo go nie było.
    - przy okazji zmieniłem też termostat ponieważ źle mi spala, przynajmniej na zimnym, spaliny nie czuć tak jak powinno, zmiana nic nie dała
    - ostatnie dwa miesiące doszedł jeszcze jeden objaw, przy zimnym silniku, potrafi nieźle "zazgrzypieć" ok 0.5-1s (słyszałem już, że to łożysko sprzęgła, rozrusznik, alternator), sprawdziłem i wyeliminowałem naciąg paska i pasek

    Skoro już namieszałem. Oto moje pytania:
    1. Czy te problemy są powiązane?
    2. Czy takie ustawienia skrzyni mogły je spowodować?

    Gryzie mnie ten problem od dłuższego czasu a nie ma wydać pół tysiąca na tunera :/. W weekend próbowałem już nawet chipa który oszukuje odczyty czujnika temp. Albo zrobiłem coś źle albo jest zepsuty bo świece wcale dłużej nie dogrzewały. Więc wymontowałem.
    Prosiłbym o jakieś rady. Z góry dzięki. Pozdrawiam
  • #253
    steephan
    Poziom 9  
    Co do świec i zapalania na zimnym. Właśnie odkryłem że odłączenie czujnika temperatury pomaga z grzaniem na zimnym. Kontrolka świec zapala się i grzeją. Czy to oznacza, że czujnik jest uszkodzony?
  • #254
    spanky
    Poziom 16  
    odlaczenie czujnika powoduje ze sterownik przyjmuje najnizsza temperature i uruchamia grzanie swiec [najdluzsze]

    nie musi to swiadczyc o padnietym czujniku

    p.s a czytajac Twoj opis , sprawdz wartosc statycznego kata wtrysku
  • #255
    steephan
    Poziom 9  
    Przy 90 stopniach waha się 45-48 (kąt wtrysku). Więc co może byś nie tak skoro świece nie chcą grzać na zimnym?
  • #256
    spanky
    Poziom 16  
    steephan napisał:
    Przy 90 stopniach waha się 45-48 (kąt wtrysku). Więc co może byś nie tak skoro świece nie chcą grzać na zimnym?


    sprawdz czujnik/przekaznik
  • #257
    steephan
    Poziom 9  
    Proszę o jakieś wskazówki jak to zrobić.
  • #258
    bayri
    Poziom 1  
    Witam szukam tuned marek typów oprogramowania pomaga połączyć forum podziękował elektroda.pl
  • #259
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  
    U mnie cena usługi to 200zl ( przesyłasz komputer lub podjeżdżasz na warsztat), przerabiałem dziesiątki takich przypadków (każdy z pozytywnym zakończeniem)
  • #260
    kondi 2508
    Poziom 2  
    WITAM,WYSTARCZY WGRANIE NOWEJ MAPY WTRYSKU,CZESTA BOLACZKA SILNIKOW 90, 105,116 KONNYCH.
  • #261
    bata70
    Poziom 1  
    Witam, mam taki sam problem , że ciepły silnik odpala dłużej, przeczytałam cały wątek z którego wynika, że może być wiele przyczyn tego stanu rzeczy, a główną jest oprogramowanie, nie uwzględniające że silnik się zużywa.( prosta próba z ściągnięciem wtyczki czujnika) Moje pytanie jest być może naiwne i z tych "blondynka pyta":) ale czy konieczne jest usunięcie tej usterki, popadając w coraz większe koszty, które niekoniecznie rozwiązują problem, czy po prostu "polubić" i zaakceptować stan rzeczy. Czym właściwie grozi dłuższe kręcenie ciepłego silnika . Zużyje się rozrusznik, akumulator - rzeczy, które i tak są proponowane do wymiany aby spróbować usunąć problem. Co poza tym - czy są jakieś poważne konsekwencje tej "przypadłości" dla silnika i jego żywotności ? Będę wdzięczna za rzeczową odpowiedź i z góry dziękuję za wyrozumiałość :)
  • #262
    sanmar
    Poziom 16  
    Witam

    Mam dokładnie identyczny problem silnik 1.9 TDI 110 PS AFN jak zimny pali na dotyk
    jak ciepły muszę kręcić i kręcić wymieniłem małe koło rozrządu na wale bo stare miało delikatny luz i nic nie pomogło sprawdzałem rozrząd kilka razy i dalej nic opuźniałem i przyśpieszałem zapłon to również prawie nic nie dawało ( odnośnie odpalania na gorącym silniku ) natomiast gdy wypiąłem czujnik temperatury silnik ciepły odpalał na dotyk podpinałem inny czujnik jak był zamontowany to tak samo reagował natomiast gdy był na zewnątrz i wskazywał temperaturę otoczenia było wszystko ok Polski wag 4.9 w silniku nie wykazuje żadnych błędów.
    Nie wiem co mogę jeszcze zrobić by usunąć tę usterkę proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
  • #263
    gucio8808
    Poziom 2  
    Mam tą sama sytuacje i znajomy stwierdził że głowiczka pompy wtryskowej jest do wymiany po wymianie wszystko wróciło do normy i dla pewności wymieniliśmy jeszcze zaworek od powrotu na pompie auto jak nowe :) koszt 300 zł.
  • #264
    gzresiek
    Poziom 19  
    W razie określenia czy i jak zmieniła się dynamika auta i zużycie paliwa opiszesz to tutaj łaskawie?:)
  • #265
    glapsson
    Poziom 17  
    sanmar napisał:
    Witam

    Mam dokładnie identyczny problem silnik 1.9 TDI 110 PS AFN jak zimny pali na dotyk
    jak ciepły muszę kręcić i kręcić wymieniłem małe koło rozrządu na wale bo stare miało delikatny luz i nic nie pomogło sprawdzałem rozrząd kilka razy i dalej nic opuźniałem i przyśpieszałem zapłon to również prawie nic nie dawało ( odnośnie odpalania na gorącym silniku ) natomiast gdy wypiąłem czujnik temperatury silnik ciepły odpalał na dotyk podpinałem inny czujnik jak był zamontowany to tak samo reagował natomiast gdy był na zewnątrz i wskazywał temperaturę otoczenia było wszystko ok Polski wag 4.9 w silniku nie wykazuje żadnych błędów.
    Nie wiem co mogę jeszcze zrobić by usunąć tę usterkę proszę o pomoc.

    Pozdrawiam


    Jak mniemam silnik AHF JEŻELI GOLF sterownik silnika 038906018 J albo BL lub 038906012L
    Jeżeli nie to napisz jakiego auta problem dotyczy.

    jeżeli 018J lub 018BL to borykasz sie ze znanym problemem map wtrysku rozruchu silnika a jeeli masz sterownik 012L to masz inny problem
    poniżej mapy rozruchowe ostatnia to 012 jak widac nie ma w niej zerowych dawk paliwa
    VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali

    nie zmieniałem wartości osi bo i tak wiadomo o jakie mapy chodzi

    Dodano po 9 [minuty]:

    gucio8808 napisał:
    Mam tą sama sytuacje i znajomy stwierdził że głowiczka pompy wtryskowej jest do wymiany po wymianie wszystko wróciło do normy i dla pewności wymieniliśmy jeszcze zaworek od powrotu na pompie auto jak nowe :) koszt 300 zł.


    opisując sytuacje napisz dokładnie jakiego silnika i samochodu dotyczy bo wprowadzasz użytkowników forum w błąd lu niepotrzebne wydatki.
    I nie pisz że miałeś dokładnie to samo........... bo może się okazać że i ciebie ktoś naciągnął na tzw. regeneracje pompy a w rzeczywistości masz zmienione tylko mapki i daj Boże albo jeszcze taniej zmienione kodowanie na automat..........

    Dodano po 5 [minuty]:

    kondi 2508 napisał:
    WITAM,WYSTARCZY WGRANIE NOWEJ MAPY WTRYSKU,CZESTA BOLACZKA SILNIKOW 90, 105,116 KONNYCH.


    Dee Jay Gucio napisał:
    U mnie cena usługi to 200zl ( przesyłasz komputer lub podjeżdżasz na warsztat), przerabiałem dziesiątki takich przypadków (każdy z pozytywnym zakończeniem)


    Panowie wiedzą co mówią wystarczy wiedza na temat typu silnika auta i rocznika lub numer sterownika aby postawić diagnozę w temacie map rozruchowych.
  • #266
    gucio8808
    Poziom 2  
    Kolego rozumiem że potrafisz obsługiwać się komputerem i wstawiać tu zdjęcia ale tdi to zwykły diesel z turbiną i każda konfiguracja "oprogramowania" to poprostu tzw uświadomienie silnikowi że jest coraz starszy i musi być czegoś więcej aby normalnie chodził i to jest błąd i to właśnie jest naciąganie po puki nie będzie brał oleju i turbina będzie sprawna a silnik traci na mocy to tylko pompa ewentualnie coś z zasilaniem paliwa sam pracuje przy tych samochodach i do tej pory nie potrzebowałem pomocy komputera tylko znajomego który regeneruje pompy. I powodzenia z tymi waszymi programami i kodowaniami jeszcze nie ma tak inteligentnego komputera żeby poradził sobie lepiej z silnikiem niż człowiek. Pozdro
  • #267
    glapsson
    Poziom 17  
    No to ja ci chleba nie odbiorę. I nie ma się co ciskać.
    Pozdrawiam i powodzenia.
  • #268
    gzresiek
    Poziom 19  
    Jak na mój gust, to wiadomo, że jeżeli auto wyjeżdża z fabryki i pali na ciepłym a potem już nie to pewnie problem pochodzi ze zużycia elementów mechanicznych bo chyba nie zestarzał się program w epromie, żeby teraz jego wymiana była lekarstwem doskonałym;) Z drugiej strony wymiana tego trzpienia w pompie a co gorsze pieścieni to sporo zachodu. Do tego dochodzi jeszcze zastanawianie się z czego te elementy są wogóle wykonane. Jakkolwiek nowy soft do komputera też nie wiadomo jaki jest, czy aby zawsze proporcje tlenu i paliwa oraz kąt wyprzedzenia są tak dobrane, żeby maksymalne ciśnienie spalania wystąpiło blisko 10st za GZP? Bo jeżeli za późno to będzie nadmiernie wypalało tłumiki a jeżeli zbyt wcześnie to będzie rozwalało wał. Jeżeli by mnie ktoś zapewnił, że nowa mapa jest dokładnie dopracowana w tych szczegółach to powiedział bym, że to lepsze ale nie wiem.
  • #269
    glapsson
    Poziom 17  
    Widząc piękny obrazek który wymownie daje znać do zrozumienia że zadaje pytanie " dlaczego? " jestem winien pewne wyjaśnienie które pozostawię do przemyślenia moim przedmówcom.

    Poniżej obrazowo przedstawię jak to wygląda. Może się to komuś nie podobać ale zamiast zawiłego opisu obraz jest najlepszą forma przekazu.

    Tak obrazowo wygląda rozpisanie map w sterowniku silnika
    są tam różne mapy które ułożone są " najczęściej " okresowo i podzielone są na grupy (czasem występuje tylko jeden zestaw map -- w nowszych sterownikach bo po co ma być łatwiej-- tak się bronią producenci)
    VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali

    Jak widać mapa startu pojawia się tutaj dwa razy.
    raz dla skrzyni manualnej ze sprzęgłem najczęściej obecnie dwumasowym.
    drugi raz dla tego samego IDENTYCZNEGO SILNIKA bez sprzęgła ( skrzynia automatyczna)

    dawki startowe wyglądają często tak :

    skrzynia manualna po lewej automatyczna po prawej.

    VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali

    Jak widać ten sam silnik może mieć dawki i nie może .... ktoś to obliczył zapewne konstruktor silnika i dalsza dywagacja czy te dawki coś wypalają lub nie jest zbędna.

    Ale rodzi się pytanie dlaczego tak jest?

    Składa się na to zapewne wiele czynników ale najważniejszy to sprzęgło dwumasowe.
    W trakcie rozruchu jest poddawane silnemu przyspieszeniu i aby je zmniejszyć naależy doprowadzić do jego wstępnego rozpędzenia.

    Starsze auta miały te sprzęgła w całkowicie przyzwoitej jakości np moje audi ma już dobre 250 000km o których ja wiem i nie wiem o ilu jeszcze nie wiem to nie wiem ale sprzęgło lata całkiem nieźle. a mapy startu w oryginale mam takie

    VW GOLF IV 98r. 110 KM - kiedy silnik ciepły ciężko pali

    jak widać zer o wiele mniej a silnik działa ma prawie 16 lat i sprzęgło jeszcze nie chrobocze .
    Teraz łatwo ocenić dlaczego producenci tak drastycznie zmienili mapy startowe , ano dlatego że te dwumasy które teraz montują to straszny badziew.

    Praktycznie wymiana co 100 000 km znam kilka takich przypadków.

    Pozostaje się zastanowić co jest tańsze
    zmiana map i wymiana sprzęgła co 90k-100k km
    czy co roku wymiana akumulatora i remont rozrusznika co jakiś czas połączony z regeneracja pompy paliwa.

    Niech każdy odpowie sobie sam.

    Zapomniałem o jeszcze jednym czynniku ( jest to zjawisko wstydu przed innymi że kupiliśmy rzęcha który nie pali i non stop u mechanika stoi )

    I darujcie sobie wypowiedzi że D to to samo co dzisiejszy TD
    Ciekaw jestem jak została ustawiona dawka po tej regeneracji pompy .... bez komputera chociażby podłączonego po to aby sprawdzić wielkość dawki po zamontowaniu w samochodzie.

    dla przykładu powyżej porównując dwie mapy startu dałem mapy z silnika PD nie vp37
    tak tak w tych silnikach też jest ten problem.

    Jeżeli ktoś opisuje jakiś problem powinien go opisać dokładnie aa nie wpisywać sentencje że ja miałem to samo.

    Prosty przykład .... poszukajcie głowiczki pompy wtryskowej w silniku PD.

    A wystarczy napisać : mm silnik taki a taki skrzynie taką oznaczenie kodowe silnika ... bla bla.... a mój problem objawiał sie tym ..... blabla a załatwiłem go tak.

    I wtedy nikt się nie będzie czepiał bo nawet silniki z podobnym zasilaniem różnią się osprzętem ( przepływomierze , turbiny ) i sentencja miałem to samo bez szczegółowego opisu na pewno nikomu nie pomoże, ale rozwiniecie tematu może być pomocne i dawać cenne rady i tego nie umniejszam.
    Zgadzam się że nie wiem jaki typ sterowania ma kolega od nieszczęsnej głowiczki i może faktycznie jedynym możliwym rozwiązaniem była właśnie taka naprawa, ale fajnie by było jakby pochwalił się dokładnie czym jeździ.
  • #270
    greemtroll
    Poziom 11  
    gucio8808 napisał:
    ... puki nie będzie brał oleju i turbina będzie sprawna a silnik traci na mocy to tylko pompa ewentualnie coś z zasilaniem paliwa sam ...

    No i tutaj wtrącę się w dyskusję, gdyż miałem już kilka takich przypadków w silnikach AGR, ALH ATD i tym podobnych konstrukcjach, że winny okazywał się kolektor dolotowy zawalony nagarem z zaworu EGR - w skrajnych przypadkach potrafi się osadzić prawie dwu centymetrowa warstwa syfu. Jedynie czyszczenie kolektora pomogło i zaślepienie recyrkulacji, żeby się nagar nie pchał na dolot.
    Nie miałem natomiast przypadku, żeby nagar blokował dolot w silniku AAZ, 1Z, AHU, AFN i podobnych, gdzie od wejścia recyrkulacji do kanałów dolotowych w głowicy jest bardzo blisko i przyspieszające na "zakrzywieniach" kanałów powietrze ma na tyle dużo siły, że porywa ze sobą próbujący się osadzić nagar na ściankach. Wystarczy porównać gdzie jest podpięta recyrkulacja w AGR i 1Z.

    Dodano po 13 [minuty]:

    gzresiek napisał:
    Jak na mój gust, to wiadomo, że jeżeli auto wyjeżdża z fabryki i pali na ciepłym a potem już nie to pewnie problem pochodzi ze zużycia elementów mechanicznych bo chyba nie zestarzał się program w epromie, żeby teraz jego wymiana była lekarstwem doskonałym;)

    Pół roku temu robiłem w rodzinie kapitalny remont silnika AGR (cała góra i cały dół silnika) i szokiem dla mnie było, że pierwsze po złożeniu odpalenie silnika było natychmiastowe - może pół obrotu wału korbowego. Co ciekawe, po przejechaniu ok. 3500km zaczął palić po staremu, czyli już musiał kręcić coraz dłużej. Przy 5000km wymiana oleum i filtrum. Dzisiaj samochód ma przejechane ok. 8kkm od remontu i na ciepłym i zimnym pali tak samo jak przed remontem - musi pokręcić. Została tylko moc, brak dymienia i klekotania popychaczy :-D Także widać, że zużycie na pewno wpływa na palenie, ale silnik był docierany tak jak powinien być - a właściciel też wie co i jak. Na pewno też dawka rozruchowa powinna być zmieniona, gdyż samochód przejechał dużo ponad 500kkm.
    Pozdrawiam