Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Deutz Fahr - silnik ch這dzony powietrzem

marek1947 13 Aug 2014 20:22 20592 16
  • #1
    marek1947
    Level 2  
    czy silnik ch這dzony powietrzem sprawdza sie w naszych warunkach ? czy jest awaryjny ? a jak jest to jaki jest problem ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemy郵e. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj si
  • #2
    mczapski
    Level 39  
    A to zale篡 do czego kolega zmierza. Silniki tego typu s stosowne w bardzo wielu maszynach budowlanych i w r騜nych strefach klimatycznych i nie tylko. Owszem wymagaj zapewnienia warunk闚 ch這dzenia jak ka盥y inny. Ale za to w zimie nie ma problemu p造nu ch這dz帷ego. Do niedawna mo積a by這 uwa瘸, 瞠 s nieco precyzyjniejsze, ale na dzisiaj to ju przesz這嗆.
  • #3
    marek1947
    Level 2  
    dokladnie mi chodzi o te silniki w kombajnie zbozowym co pan mi doradzi w tym temacie. jak sie sprawdza? i czy jest wadliwy ?
  • #4
    brofran
    Level 39  
    marek1947 wrote:
    chodzi o te silniki w kombajnie zbozowym . jak sie sprawdza? i czy jest wadliwy ?

    A dlaczego mia豚y si nie sprawdza ? Je瞠li fabryka kombajn zaprojektowa豉 , to zapewne go i przetestowa豉 . Taki silnik ma posiada sprawny osprz皻 , nieuszkodzone wiatraki , dro積e filtry i kana造 wentylacyjne i musi dzia豉 w nie豉twych polowych warunkach .
  • #5
    anet870
    Level 26  
    Przez ostatnie na軼ie lat na polskich drogach ,budowach,lasach pracowa造 Tatry Czeskie ch這dzone powietrzem I odwala造 kawa dobrej roboty.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    MotoAuto
    Level 10  
    Moim zdaniem nie ma si, czego ba jest wymuszony obieg powietrza, producent na pewno go przetestowa odpowiednio.
  • #8
    markslew
    Level 27  
    Plus jest te taki 瞠 silnik szybko osi庵a temp. robocz.
  • #9
    Alfred_92
    Level 33  
    Ale z drugiej strony, tak jak ju pad豉 tutaj odpowied 瞠 trzeba dba o to 瞠by kana造 ch這dz帷e by造 dro積e. Trzeba pami皻a 瞠 taki kombajn pracuje w silnym zapyleniu, a w徠pi 瞠by zm璚zonemu rolnikowi po ca造m dniu pracy w s這鎍u na kombajnie chcia這 si wieczorem czy rano przed wyjazdem sprawdza czy jest jeszcze wystarczaj帷o czysto, i tutaj mog zacz望 si problemy. Teoria teori a z praktyk bywa r騜nie. Dla wi瘯szo軼i rolnik闚 niestety kombajn jest urz康zeniem kt鏎e pracuje tylko dwa tygodnie w roku w zwi您ku z czym ograniczaj jego codzienne czynno軼i obs逝gowe do tankowania, naprawy, konserwacj itp do czasu a przestanie pracowa w polu (nie raz widzia貫m w篹e od hydrauliki zawini皻e szmat bo si z nich la這) bo cz瘰to po prostu nie ma na to czasu.
  • #10
    mczapski
    Level 39  
    Alfred_92 wrote:
    Dla wi瘯szo軼i rolnik闚 niestety kombajn jest urz康zeniem kt鏎e pracuje tylko dwa tygodnie w roku w zwi您ku z czym ograniczaj jego codzienne czynno軼i obs逝gowe do tankowania, naprawy, konserwacj itp do czasu a przestanie pracowa w polu (nie raz widzia貫m w篹e od hydrauliki zawini皻e szmat bo si z nich la這) bo cz瘰to po prostu nie ma na to czasu.


    Ale warto zauwa篡, 瞠 pozostaje jeszcze pi耩dziesi徠 tygodni na doprowadzenie do 豉du. Nie s康z , 瞠 kolega pyta o nowy produkt, czyli mowa o maszynie, kt鏎a przez np dwadzie軼ia lat pracuje i spali豉 si. Zaniedba mo積a wszystko ale warto d捫y do stanu poprawnego. Chyba ju dawno przyszed czas na podwy窺zenie stanu kultury technicznej na wsi. Cho przyznaj, 瞠 cz瘰to widz przywi您anie do ba豉ganu.

    Code: bash
    Log in, to see the code


    Ju tak retorycznie spytam co b璠zie je郵i niedba造 u篡tkownik nie sprawdzi poziomu i nie uzupe軟i p造nu ch這dz帷ego oraz nie oczy軼i od czasu do czasu ch這dnicy?
  • #11
    Alfred_92
    Level 33  
    Realia 篡cia na wsi s inne, dla przyk豉du ten kombajn o kt鏎ym m闚i to bizon kt鏎y je寮zi tak przez 5 lat i p騧niej zosta sprzedany i nie zdziwi bym si gdyby u nowego w豉軼iciela dalej je寮zi z t szmat na w篹u. S osoby kt鏎e dbaj o sw鎩 sprz皻 i wtedy nawet 30 letni MTZ b璠zie suchy i cichy, ale nadal wi瘯szo嗆 os鏏 nie dba o sprz皻 i je寮zi a ko豉 odpan (to nie tyczy si tylko rolnik闚, ale i u篡tkownik闚 osob闚ek i innych sprz皻闚). I to niestety ju sam autor musi sobie odpowiedzie czy jest cz這wiekiem kt鏎y dba o sw鎩 sprz皻 jak nale篡 czy oczekuje od tego tylko tego 瞠by odpala這 i jecha這 w pole.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    nasu
    Level 21  
    Jestem w豉軼icielem ci庵nika SDF jednego z ostatnich z silnikiem ch這dzonym olej/powietrze. Jest czujnik przy wentylatorze i temperatury oleju. Z tego co zaobserwowa貫m to trzeba dba o czysto嗆 w starszych sprz皻ach. Z powodu du篡ch r騜nic temperatur zaczyna si poci z pokryw g這wic, os這ny popychaczy. W po陰czeniu z kurzem mo瞠 to by przyczyn przegrzania i zatarcia. Pomimo to sprz皻y s do嗆 trwa貫 i ekonomiczne w zu篡ciu paliwa.
  • #14
    artur527
    Level 17  
    W bizonie jest ch這dnica. ale co 2-3 dni jest zabita kurzem i myje ja karcherem. W forschrittcie 512 jest te ch這dnica, ale do wentylatora jest przyspawana rurka wychodz帷a na zewn徠rz i na ko鎍u jej kawa貫k pasa parcianego, kt鏎y si kr璚i i oczyszcza siatk wi璚 nie ma problemu z brudn ch這dnic. Zr鏏 co takiego jak nie masz, a na pewno pomo瞠.
  • #15
    kkknc
    Level 43  
    Deutz na silnikach ch這dzonych wiatrem zbudowa leg璠 trwa這軼i. Te silniki pracuj od Arktyki do Afryki. I nie ma problem闚 z przegrzaniem,czy niedogrzaniem. A spos鏏 zabezpieczenia silnika jest zale積y od producenta maszyny. W opcjach jest sporo czujnik闚 kt鏎e mo積a zamontowa.
  • #16
    Sniezynka
    Level 32  
    Witam,
    Czytaj帷 posty odnosz wra瞠nie 瞠 przyczyn zapalenia si kombajn闚 s silniki ch這dzone powietrzem. Nie jest to do ko鎍a prawd, cz窷ciej przyczyn zap這nu s 郵izgaj帷e sie paski klinowe, nieszczelne kolektory wydechowe , t逝miki, brak t逝mik闚 iskier itp.
    Silniki ch這dzone powietrzem s tak samo bezpieczne i trwa貫, wymagaj co prawda lepszej jako軼i olej闚 i oryginalnych filtr闚. Codzienna obs逝ga silnika to czyszczenie spr篹onym powietrzem u瞠browania silnika i ch這dnicy oleju znajduj帷ej si w kierownicy powietrza za wentylatorem i sprawdzeniem naci庵u paska wentylatora. Te silniki wytrzymuj w kombajnach przebiegi 4000- 6000 Mth
  • #17
    romanpiesc2
    Level 9  
    Osobi軼ie wol silniki ch這dzone powietrzem, dlatego 瞠: ta雟ze w eksploatacji, nie musisz wymienia p造nu, nie p瘯nie przew鏚 ch這dzenia czy ch這dnica, nie martwisz si czy w zimie nie zamarznie, a jak si przegrzeje to i tak si zapali kontrolka przegrzania.
    PS. ch這dnica jeszcze szybciej si mo瞠 zanieczy軼i, trzeba po prostu dba o sprz皻, kt鏎y zarabia tylko jeden miesi帷 w roku.