Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania r124 400 - Brak poziomowania, tylna oś podnosi się max do góry

pawel_lach 14 Sie 2014 12:38 1857 3
  • #1 14 Sie 2014 12:38
    pawel_lach
    Poziom 9  

    Witam, mam drobny problem ze Scanią R124 400, 3-osiowa wywrotka. zaczęło się od falowania tylnej osi, podczas normalnej pracy silnika poduszki tylnej osi podnosiły i opuszczały pakę, a po wyłączeniu zapłonu tylne poduszki nabijaj,ą się na maxa. Został wymieniony czujnik poziomu a problem dalej nie zniknął. Następnie został wymieniony Sterownik ECAS po czym zapaliła się kontrolka samochodu ze strzałkami w górę i dół i wykrzyknikiem, falowanie ustało jednak dalej sam się nie poziomuje natomiast ręczne sterowania działa z tym że jeśli opuszczę niżej to za chwilę samoistnie znów podnosi się na maxa. Tak samo po wyłączeniu zapłonu poduszki nabijają się i tyla oś stoi w górnej maksymalnej pozycji. Gdzie tu może być problem ??? Proszę o pomoc.

    0 3
  • #2 14 Sie 2014 15:25
    dayzy
    Poziom 7  

    Witam.Kolego proponuję podjechać do ASO podłączyć kompa.Przyczyn może być bardzo dużo.Taka wizyta nie jest droga około 300zł.Natomiast sterownik od zawieszenia nazywa się ELC.Jeżeli wymieniłeś sterownik to trzeba go zaprogramować najlepiej w ASO SCANIA.Przypiszą sterownik wykasują usterki w pamięci.

    0
  • #3 14 Sie 2014 17:29
    miler80
    Poziom 34  

    Chcesz sobie za wszelką cenę zaoszczędzić na naprawie i próbujesz w ciemno sam naprawić ale nawet nie wiesz że wymienijąc jakąkolwiek kasetę w tym aucie musisz ją dopisać do auta mało tego w przypadku kasety ELC musisz jeszcze mieć o tych samych nr lub inną zamienną i jeszcze do tego skalibrować wszystkie poziomy jazdy. Zakładaj więc starą co bnyła w aucie i szukaj przyczyny w aucie. To ze samoistnie się opuszcza i podnosi to prawdopodobnie powoduje ubytek powietrza gdzieś w układzie zawieszenia- najczęściej spruchniałe miechy. Ale chyba najrozsądniej będzie jak oddasz auto w ręce fachowca z odpowiednim sprzętem diagnostycznym i wiedzą w temacie.

    0
  • #4 14 Sie 2014 20:15
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jest dokładnie tak jak napisał kolega wyżej.

    Aby skutecznie rozwiązać twój problem musi tam zajrzeć osoba, która zna ten układ oraz zasadę działania wszystkich komponentów.

    Wymiana sterownika jako jeden z pierwszych elementów to śmiała decyzja :D

    Po pierwsze: czy odczytałeś błędy ze sterownika ELC?? Domyślam się, że nie i od tego należałoby zacząć. Jeśli nie będzie żadnych błędów to kolejnym krokiem powinna być kalibracja poziomu minimum, maximum i poziomu jazdy oraz kalibracja czujnika ciśnienia (bo nie wiedzieć czemu ale ECU potrafi "zgubić" te ustawienia). Jeśli to nie pomoże to do sprawdzenia cała wiązka ELC. Jeśli i tam nie znajdziesz przyczyny to wtedy sterownik do podmianki ale po jego podmianie konieczna jest parametryzacja takich współczynników jak: ilość i rodzaj osi, ilość osi na poduszkach, hamulec sprężynowy na oś przednią, przenoszenie obciążenia, oś wleczona itp oraz standardowo kalibracja wszystkich poziomów i czujnika ciśnienia. Jeśli i to nie pomoże to zostaje ci jedynie butelka z benzyna...
    Tu nie wystarczy bezmyślna podmiana ECU z innego auta (jak się zresztą domyślam pewnie z ciągnika 4x2...)

    Zacząłeś tą naprawę zupełnie od tyłu.

    0