Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PSA - ET3J4 wymiana rolki napinacza paska wielorowkowego.

analyzer64 14 Sie 2014 17:35 2265 3
  • #1 14 Sie 2014 17:35
    analyzer64
    Poziom 10  

    Witam,
    chcę wymienić rolkę w Citroenie C4 z silnikiem 1.4 16v 88KM (ET3J4), nie wiem w jaki sposób zwolnić napięcie napinacza w celu wymiany paska wielorowkowego, chcę też wymienić samą rolkę. Dopóki nie zdejmę paska to nie wymienię rolki, chciałbym też dowiedzieć się jaki gwint jest w śrubie do tej rolki - lewy czy prawy?

    Napinacz jest tego typu:
    PSA - ET3J4 wymiana rolki napinacza paska wielorowkowego.

    1 3
  • #2 14 Sie 2014 17:52
    cezars65
    Poziom 24  

    Kolego Analyzer...... myślenie nie boli...... . Przecież w napinaczu jest sprężyna, wystarczy odpowiednim kluczem nałożonym na łeb śruby ( tej na zdjęciu) i odsunąć rolkę napinacza. Nawet na zdjęciu jest pokazane że można zablokować nawet napinacz w pozycji umożliwiającej zdjęcie i założenie paska. Ps. nie warto zmieniać samej rolki - wszakże nie tylko ona i łożysko w niej się zużywa..... . Sprężyna napinacza też się ,, zużywa".... . Powodzenia w wymianie.

    1
  • #3 14 Sie 2014 18:11
    manta
    Poziom 39  

    Sprężyna akurat najmniej się zużywa, łożyskowanie ramienia napinacza ulega zużyciu, a wtedy rolka zaczyna się ukosować i spycha pasek z kół. Luz na ramieniu jest podstawą do wymiany zespołu napinacza, jeśli nie ma luzu wymieniamy samą rolkę. Różnica znaczna w kosztach części.

    0
  • #4 14 Sie 2014 19:11
    analyzer64
    Poziom 10  

    Na razie zmieniłem samą rolkę z paskiem, luz na ramieniu jest znikomy, będę obserwował jego zachowanie, w razie czego kupię kompletny napinacz, aczkolwiek sam element nie wydaje podejrzanych dźwięków podczas pracy.

    1
  Szukaj w 5mln produktów