Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia I, 1,6 BFQ - Nierówne obroty na biegu jałowym

14 Sie 2014 18:33 7494 10
  • Poziom 9  
    Drodzy,

    Od pewnego czasu borykam się z problemem nierównych obrotów na biegu jałowym (benzyna+LPG filmik w załączniku) oraz na LPG szarpanie w czasie przyspieszania.

    https://filmy.elektroda.pl/99_1408033878.flv

    Problem dotyczy Skody Octavia 1,6 BFQ 75kW 102 KM + gaz Landi Renzo Omegas
    Wymieniłem dotychczas świece na NGK V-line 27, wymieniłem też przewody WN również na NGK, przeczyszczona została także przepustnica wraz z adaptacją.
    Po tygodniu jeżdżenia na benzynie nie wyskoczył żaden błąd, w trakcie jazdy na gazie pojawia się błędy przedstawione w załączniku.


    Podczas wymiany kabli WN panowie stwierdzili że gniazda cewki są już lekko zniszczone, patrząc na nie wyglądały jakby na zaśniedziałe całe. Zaaplikowali WD40, ale to nic nie pomogło. Czy takie objawy może dawać cewka? Jeśli czegoś nie opisałem to zapewne niebawem uzupełnię post po Waszych odpowiedziach. Octavia I, 1,6 BFQ - Nierówne obroty na biegu jałowym

    Proszę o pomoc

  • Poziom 21  
    Kiedy zamontowana była instalacja gazowa i jaka jest listwa wtryskowa /czarna czy niebieska?/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Instalacja zamontowana w 2009 roku (listopad) 160k przebiegu. Owszem są czarne wtryski.

    falubaz1 napisał:
    zamień wtryski
    tzn. rozebrać tę listwę i przestawić wtryski miejscami? Wtyczki rozumiem zostają bez zmian ?

    U mnie wypada zapłon na cylindrze pierwszym i cylindrze trzecim, to będzie wtrysk A i wtrysk gazu C ? od której to strony liczyć, lewej czy prawej?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Zanim zamieniłem wtryski jakimś przypadkiem trafiłem do kolegi, wymienił do kompletu cewkę, sprawdził uszczelki przy kolektorze które wymienił, wymienił też uszczelki pod wtryskami, obejrzał raz jeszcze przepustnicę i zrobił adaptację, sprawdził też sprężanie i jest podobno OK, równo, bez różnic. Niestety wciąż obroty nie są równe i szarpie trochę silnikiem tak jakby wypadał wtrysk nie tylko na gazie ale i na benzynie. Czy np. cieknący wtrysk może być przyczyną takiego zachowania? Jakiś czas temu zaobserwowałem, że korek od oleju czuć dość znacznie paliwem (oleju nie przybywa, jest go tyle samo cały czas).

    Co jeszcze sprawdzić? Gdzieś czytałem, że ktoś miał takie objawy w Seacie Ibiza i u niego pomogła wymiana zaworu wydechu. Jak myślicie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Jeszcze nie, zrobię to w najbliższy weekend. I zobaczę czy zmienią się cylindry na błędach i dam znać.
  • Poziom 9  
    Panowie,
    Zamieniłem w ubiegły weekend wtryski miejscami. Zamieniłem tylko wtrysk 1 i wtrysk 4, co nie do końca odpowiada Waszym wskazówką, ale widać że coś się zmieniło. Zamieszam logi błędów z przed zamiany i po zamianie po przejechaniu 240 km. Nie pojawił się check engine.
    Przed zamianą pojawił się błąd czujnika ciśnienia oleju układu wspomagania, czy to może mieć wpływ na poszarpywanie silnikiem na jałowych obrotach? To szarpanie wciąż pozostaje na benzynie i gazie.
  • Poziom 9  
    Temat do zamknięcia. Po licznych poszukiwaniach w różnych serwisach w tym także ASO w Krakowie nikt nie mógł znaleźć skąd te obroty? ASO Porsche Kraków chciało pół auta wymienić, bo nie mieli czasu najwidoczniej na poszukanie przyczyny.
    Pojechałem do starego mechanika, który stawiał mi na nogi klimatyzację. Pan bardzo zainteresował się tematem i znalazł przyczynę. Za szarpanie silnikiem (bo to kryło się pod nierównymi obrotami silnika) była odpowiedzialna jedna z uszczelek jaka jest na wtrysku benzyny. Ktoś gdzieś kiedyś coś tam kombinował, a może jak zakładali gaz? Pod jednym wtryskiwaczem uszczelka była rozerwana doszczętnie i tam zaciągało lewe powietrze.
    O tę uszczelkę, oring chodzi:
    http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=2563