Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Accord VI - Immobilizer przekładka do innego ecu - dym z komputera

jawoks 14 Aug 2014 19:28 7176 13
  • #1
    jawoks
    Level 20  
    Jestem po przekładce silnika z F18B2 na F20B6 (czyli generalnie to samo). Po swapie został komputer z F18 ze względu na immobilizer, ale zakupiłem komputer od F20 i przełożyłem moduł immo ze starego komputera. Po podłączeniu przerobionego kompa, immo zachowuje się normalnie, auto odpala i od razu pojawia się check - jest to błąd prawdopodobnie 41 (sonda lambda):
    https://www.youtube.com/watch?v=OTQ3ZQtzfn4&feature=youtu.be

    Ale !! po chwili pojawia się dym z komputera, a dokładnie z tego tranzystora:

    Honda Accord VI - Immobilizer przekładka do innego ecu - dym z komputera



    Honda Accord VI - Immobilizer przekładka do innego ecu - dym z komputera

    Także odłączyłem te ecu i wróciłem do starego (już z wylutowanym modułem immo), na nim silnik odpala normalnie, ale jak zauważyła osoba która przelutowywała te moduły, jeden z tranzystorów był nadpalony i faktycznie jak dam zapłon to ten tranzystor jest baaardzo gorący (ale dym nie leci). Także problem widniał jakoś wcześniej:
    Honda Accord VI - Immobilizer przekładka do innego ecu - dym z komputera

    Pożyczyłem inny komp od F20, na chwile podłączyłem i dałem zapłon - z niego również idzie dym, także to wina instalacji, a nie komputera.

    W skrócie na kompie F18 jest "ok", ale jeden tranzystor się bardzo grzeje i jest nadpalony, a na 2 kompach F20 leci dym i jest błąd 41.
    Co robić ?
  • #3
    jawoks
    Level 20  
    pomierzyłem i problem jest z pinem: A20 FANC Radiator Fan Control
    odłączyłem bezpiecznik pod maską od wentylatora oraz dla pewności i sam wentylator, ale dalej jest tak samo. problem jest gdzieś pomiędzy, ale jak tego szukać to nie wiem
  • #5
    fjodek
    User under supervision
    opornica wntylatora tam jest ??
  • #6
    jawoks
    Level 20  
    Obciąłem ten przewód co idzie do A20 i problem "ustał" - już dym nie leci, a na obciętym przewodzie jest cały czas masa (od strony wiązki kabinowej).
    Tak wygląda przekaźnik wentylatora chłodnicy, na nóżkach 1 i 2 jest ciągle masa:
    Honda Accord VI - Immobilizer przekładka do innego ecu - dym z komputera

    Przeczesuje w miarę możliwości ten przewód od początku gdzie idzie od komputera jak i pod maską, ale namierzyć uszkodzeń nie mogę. Rozumiem, że ten przewód jest po prostu dziabnięty gdzieś?
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    Pewnie mierzysz na włożonym przekaźniku i obwód zamyka się przez przekaźnik.
    Zobacz czy po wypięciu przekaźnika również jest masa na tym przewodzie.
  • #8
    jawoks
    Level 20  
    nie, właśnie mierzyłem gniazdo przekaźnika = puszka bezpieczników pod maską (przekaźnik wyjęty) i oba styki mają wtedy masę. tak jak i ten przewód obcięty z komputera również ją ma cały czas
  • #9
    Karaczan
    Level 41  
    Czasem nie warto szukać zwarcia, bo możesz całe wiązki rozpruć a i tak przegapisz uszkodzenie ;)

    Odetnij stary kabel i puść nowy.

    Ew metoda na chama:
    Podaj plusa do uszkodzonego kabla i patrz gdzie dymi. Ale to może narobić więcej szkody niż pożytku jak się nie do końca wie co robi.

    Metod na szukanie zwarcia jest tyle co elektryków ;)
  • #10
    jawoks
    Level 20  
    Jakby było to takie łatwe żeby puścić nowy przewód to było by super, ale:
    - na tym przewodzie co idzie do A20 w ecu, mam masę w stanie normalnym, a jak dam zapłon to pojawia się tam +12V - wtedy kopci się tranzystor
    - to jest schemat przekaźnika wentylatora:
    http://troubleshootmyvehicle.com/honda/2.2L-2.3L/how-to-test-the-radiator-fan-relay-1
    jeśli dobrze kumam to na nóżce #3 powinien być +12V, a na nóżce #4 powinna być masa gdy ma chodzić wentylator chłodnicy.
    Na nóżce #3 mam +12V gdy dam zapłon, ale jak wyjmę bezpiecznik od strony kierowcy od wentylatora to te +12V znika, lecz niestety na tym moim przewodzie co idzie do A20 jest dalej te +12V..
    Czyli wniosek aktualnie nóżka #4 przy przekaźniku nie jest powiązana z tym przewodem co idzie do ecu.
    Nóżki #3 i #4 przekaźnika w puszce bezpieczników są zwarte, gdy jest pod puszkę bezpieczników wpięta kostka - mają masę w st. normalnym i +12V gdy dam zapłon.
    Do nóżki #4 w puszce bezpieczników idą dwa przewody, a do 3# jeden.

    Jeśli dobrze kumam to ten FANC w komputerze to tylko "kontrola czy wentylator się załączył" ? A sam wentylator załącza się przez czujnik temperatury.
    Także aktualnie bez schematu co i jak chyba nic nie zrobię
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Kolego prosta sprawa. interesujemy się tylko pinami przekaźnika 1,2.

    Wyciąg przekaźnik i zmierz na której wsówce gniazada przekaźnik jest 12V.
    Następnie na ten co nie ma 12V podaj mase i włóz przekaźnik.

    Zobacz czy przekaźnik zadziałą czy też będzie zwarcie.
  • #12
    jawoks
    Level 20  
    Schemat który widziałem gdzieś w internecie okazał się mylny - było że z pinu A20 komputera FAN Control - idzie do Fan Relay, ale mimo że go obciąłem to wentylator normalnie się załącza (sterowanie jest standardowe z czujnika temp przy termostacie).
    Bądź co bądź na pinach/wsówkach przekaźnika #1 i #2 na obu jest +12V gdy jest zapłon, a gdy wentylator ma się włączyć to z #2 robi się masa i przekaźnik cyka.
    Także temat tego dymienia i pinu A20 uważam za zamknięty, dostałem informację że FANC nie jest potrzebny komputerowi do normalnej pracy.

    Mam tylko nadzieję, że przez to że ten tranzystor zaczął się kopcić to nic się w komputerze nie uszkodziło. Bo niestety, cały czas wywala błąd 41 (sonda lambda) - od razu po odpaleniu silnika, oby to było faktycznie coś z sondą. Można ją jakoś pomierzyć ?