Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RoCam NC400 - Konfiguracja kamery IP pod Neostrade.

Fu-Fu 14 Aug 2014 19:35 13698 7
Optex
  • #1
    Fu-Fu
    Level 22  
    Witam!

    Mam internet Orange FunBox czyli Neostradę, chciałbym przekierować porty na kamerę IP- czy muszę użyć do tego usługi DDNS ( a może mylę nazwę i ma być DYNDNS), a jeżeli tak to czy konto na takim serwerze jest płatne?

    Mam taka kamere ROCAM NC400 i w ustawieniach ma zakładkę DDNS Service Setting (do wyboru dyndns.org , 3322.org , 9299.org)

    Wiem, że dyndns.org kosztuje na rok ok 75zł. Jeżeli nawet założę konto na DYNDNS to dane, które tam wpiszę to mam wpisać w router czy w ustawienia kamery i które konto np. na dyndns.org mam wybrać, za 25$ czy 35$ ?

    Czy w tej chwili bedę miał adres zewnętrzny IP, czy nie bo mam Neostradę.


    Proszę o odpowiedź i pozdrawiam :-)
  • Optex
  • #2
    DarkSnakee
    Level 20  
    Czy ta kamera będzie podłączona poprzez jakiś router ?
    Bo jeżeli tak to łatwiej będzie przekierować port 8080 lub 37777 na kamerą a na routerze ustawić konfigurację DDNS.

    Adres zewnętrzny będziesz miał ale będzie zmienny za każdym razem jak zmieni się coś w Orange.
  • Optex
  • #3
    Fu-Fu
    Level 22  
    Dzięki za odpowiedz ;-)

    Kamera IP Wi-Fi bedzie podłączona bezprzewodowo do routera z neostrady.
    Zeby ustawić konfigurację DDNS na routerze to muszę wykupić konto na dyndns.org?

    Dodatkowo rejestrator z 4 kamerami bedzie połączony z routerem kablem RJ45.
    Domyślam sie, że też bedzie potrzebne konto, żeby widok z kamer z rejestratora szedł po zewnętrznym adresie IP?

    Czy wystarczy to konto
    http://dyn.com/remote-access/
    aby podłączyć więcej niż jedno urządzenie?
  • #4
    DarkSnakee
    Level 20  
    Jeżeli planujesz uruchomić rejestrator z 4 kamerami plus jeszcze kamera po WIFI to wystarczy jedno konto ale konfigurację musisz zrobić na routerze przekierowując porty.
    Np.:
    Zarejestrujesz sobie albo płatne albo darmowe konto (zależy tylko i wyłączenie od możliwości routera) pod nazwą www.monitorfu_fu.dyn.com
    Wpisując adres www.monitorfu_fu.dyn.com:8080 będziesz miał przekierowanie do kamery po WIFI.
    Wpisując adres www.monitorfu_fu.dyn.com:37777 połączysz się z rejestratorem.

    Poza tym do obsługi rejestratorów najczęściej używa się dedykowanego oprogramowania np PSS

    Realizowałem już takie rozwiązania więc w razie czego służę pomocą.
  • #5
    oskarros1988
    Level 1  
    Witam Serdecznie
    Nie chciałem zakładać nowego tematu po pośrednio jest związany z tym.
    Mam problem z moją kamerą rocam nc500 .
    Otóż gdy ją podłączam po lanie do routera to cała konfiguracja przebiega pomyślnie, ustawiam sieć wifi i w statusie kamery pokazuje połączono poprawnie jednak w momencie odłaczenia kabla nie ma kontaktu z kamerą tzn nie widać jej w żaden sposób. (po zmianie konfiguracji router i kamera były uruchamiane ponownie).

    Zastanowiło mnie tylko że w specyfikacji kamery
    mac adres lan ma końcówke 97
    mac adress wifi ma końcówkę 98

    a po wejściu w client list na routerze(z dhcp) royer przydzielił ip
    192.168.1.103 z końcówką mac 97 (lan)
    192.168.1.104 z końcówkę mac 99 (wifi) a nie jak pokazuje specyfikacja powinno być 98 .. czy przez to nie mam połączenia przez wifi z kamerą ??

    w instrukcji doczytałem że : Bezprzewodowa kamera I kabel sieciowy mają inne adresy mac, ale te same IP - użyj funkcji APR na routerze... i tu kolejne pytanie.. jak skonfigurować to apr ?

    wszystkie inne zalecenia z instrukcji zostały sprawdzone i wykonane

    pomoże ktoś?
  • #6
    dudimpp
    Level 2  
    Witam, APR to nic innego jak rezerwacja adresów IP przyporządkowanych do adresów MAC gdy masz włączone DHCP,
    P.S. mam ten sam problem ale z Kamerkami NC-400 RoCam, jak są podłączone po kablu wszystko działa natomiast po WIFI nie. Nie jest to wina router ponieważ sprawdzałem na kilku innych :D-link, TP-link ....
    może ktoś znalazł rozwiązanie?
  • #7
    stachu_18
    Level 13  
    Panowie, jak rozwiązaliście problem z kamerą Rocam ? Mam identyczny problem jak tworzący temat. Proszę o ostateczną solucję
  • #8
    dudimpp
    Level 2  
    Witam, ja na razie poratowałem się półśrodkiem, zainstalowałem sobie na urządzeniach mobilnych aplikacje YIPC zalecaną przez sprzedawcę i odpowiednik tego na kompie. Podgląd z kamerek chodzi i nie trzeba przekierowywać portów i mieć stałego IP. Instaluje się aplikacje w smartphonie i paruje się z kamerką np. poprzez "scan QR Code" albo podaje się ID kamerki. Poszperałem trochę na zagranicznych forach i wniosek jest jeden: nasze kamerki łączą się ze stroną producenta i za pomocą swojego ID identyfikują swoje IP i przekazują do aplikacji producenta zainstalowanej na urządzeniu tworząc tunel transmisyjny, wszystko automatycznie ale na zasadzie DDNS. Niestety nie wie co się stanie jak producent wygasi swoją stronę odpowiedzialną za konfigurację tunelu..... Poczekamy może ktoś udostępni firmware który pozwoli nam na poszperanie w kamerce i możliwości ręcznej konfiguracji wszystkich opcji według uznania. Jak pisałem wcześniej moje kamerki są połączone w domu po WiFi i nie mogłem inaczej zrealizować podglądu.

    Natomiast po połączeniach kablowych RJ45 udało mi się przekierować porty kamer np. 1 na port 81, druga na port 82 na zewnętrzne IP a w smartphonie korzystałem z aplikacji "IP Cam Viewer basic" i wszystko chodziło. Jak DDNS korzystałem z no-ip ale nie wszystkie routery mają funkcje korzystania z tego serwisu.