Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra 1.3cdti - Kreci się do 2800rpm i odcina.

blady11 14 Aug 2014 22:59 8667 33
Tespol
  • #1
    blady11
    Level 11  
    Witam wszystkich.
    Mam Astrę 2006 rok 1.3 cdti. Problem jest taki, że po przygazowaniu i osiągnięciu obrotów około 2500/2800 komp odcina i dalej nie ciągnie.

    Stała u jednego magika stwierdził że problem tkwi w alternatorze i akumulatorze - wymienione na nowe. nie ma różnicy.

    Drugi magik stwierdził że ECU padło - wymienione zakodowane. nie ma różnicy.

    Wyczyściłem EGR oraz cały dolot łącznie ze wszystkimi czujnikami. Wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe i sprawdzone połączenia. Przepustniczka sprawna.

    Na poczatku komp pokazywał następujące błędy:
    P0403 - egr
    P0107 - boost pressure low pressure
    U2108 - invalid data from ABS system.

    po wyczyszczeniu błędy zniknęły a autko dalej nie kreci...

    Dodam że samochód odpala od strzała, pracuje równo, ma moc póki nie przekroczy 2800. PS nie zapala się lampka serwis ani check engine tylko miga akumulator i nie muszę gasić silnika i wyjmować kluczyka by odzyskał moc poprostu ponizej 2800 jest ok. Miał ktos taki problem moze? co jeszcze moge sprawdzić podgląd jakichć konkretnych parametrów na żywo?
  • Tespol
  • Helpful post
    #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ciśnienie paliwa pod obciążeniem.
  • #3
    blady11
    Level 11  
    Na jałowym biegu: przy 1010 RPM.
    Desired common rail fuel pressure - 32.80 MPa
    Common Rail Fuel pressure - 33.20 MPa
    Przy 2538RPM - na więcej się nie wkręca.
    Desired common rail fuel pressure - 52.00 MPa do 62,80 MPa
    Common Rail Fuel pressure - 52.20 MPa do 64,00 MPa

    da rade ktoś to przeanalizować tzn jakie ciśnienie powinno byc???

    Ps... czy czujnik położenia wału może wprowadzić takie zamieszanie??? Ogólnie wygląda że liczy ok. po odłączeniu oczywiście nie odpala - ale mialem kiedys w passacie motyw ze jak sie nagrzał to też notlaufa łapał... nie mam nic na podmianke ;-( z czego moze pasowac????
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Ja mam podobne objawy jak sterownik złapie błąd P0236/7 ale Ty sprawdź jeszcze czy sterownik widzi załączenie biegu, czujnik sprzęgła (o ile w Astrze te parametry występują) i prędkość pojazdu.
  • Tespol
  • #5
    blady11
    Level 11  
    Czujnik sprzegla hamulca sprawdzalem... Czujnik biegu nie wiedzialem ze cos takiego istnieje. Jak to sprawdzic?
    Ogolnie moja asterka jest po wymianie 2-masy. Ale kolo jest oryginal po regeneracji.
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    To może coś nie tak z czujnikiem prędkości obrotowej silnika? Czy przed regeneracja koła dwumasowego problem też występował?
  • #7
    blady11
    Level 11  
    Wlasnie nie wiem jak bylo przed sprzeglem.
    Samochod jest sprowadzony i nie jezdzil bo tłukło sie po odpaleniu. Tak wiec nikt mu nie gazowal.
    Czujnik polozenia walu widac że jakiś magik juz kleił bo obsmarowany klejem ale odczyty wygladaja na poprawne. Ewentualnie poszukam cos na podmianke ale na placu mam tylko jakas astre 1.7dti i watpie czy podejdzie...
  • Helpful post
    #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie patrz na odczyty tylko podepnij oscyloskop jak chcesz mieć pewność. Uszkodzony może być zarówno czujnik jak i pierścień enkodera na kole.
  • #9
    blady11
    Level 11  
    Hmm nie mam oscyloskopu... Pewnie taki w skanerze diagnostycznym to wiarygodny raczej nie bedzie... Nic cos sie wymysli...
    Czy zabity katalizator moglby dac takie objawy?
  • #10
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie, szukaj problemu z synchro lub ciśnieniem paliwa, zrób konkretną diagnostykę w czasie jazdy, coś musi się wykładać. Jeśli na każdym biegu przy tych samych obrotach, to filtry i katalizator odpada, zostaje problem w silniku.
  • #11
    blady11
    Level 11  
    Dokladnie na kazdym biegu jest to samo. Dochodzi do 2800rpm i wskazowka skacze... Do tego miga w tym czasie ladowanie... Czyli jutro od rana jazda... Na co kolego Manta powinienem zwrocic uwage?

    PS. podejrzewam że autko przed uszkodzeniem sprzęgła jakoś jeździło wiec przyczyną musi być coś w tej okolicy. Kolesie co wymieniali dwumase uszkodzili przy tym kilka rzeczy jak ulamany kruciec przy przepustnicy, zerwane wężyki podciśnienia i cos tam jeszcze. Oczywiście odbudowalem to do stanu ori a dalej nie gra...
  • #12
    ut
    Level 13  
    Podłącz kompa włącz parametry, wykresy rzeczywiste i takie jakie powinny być i patrz co się dzieje jak przekroczysz te 2800 rpm, może coś z powietrzem, paliwem musisz przeanalizować to parametrami. A turbine sprawdzałeś tzn. co się dzieje z ciśnieniem doładowania powyżej 2800 rpm?
  • #13
    blady11
    Level 11  
    I tak kolego zrobię... turbinka gwizda, sztanga pracuje lekko... jutro napisze coś więcej jak sprawdze reszte.

    cdn,,,
  • #14
    blady11
    Level 11  
    Zrobiłem jak pisałem no i totalna porażka.

    Podpięty komp silnik nagrzany i jazda.
    turbinka ciśnienie zadane 100 kPa
    turbinka ciśnienie bieżące 99 kPa
    Przepływka odczyty w normie, egr otwiera, n75 pracuje, oczywiście gruszka sztanga na turbince chodzą, czujnik ciśnienia atm pracuje poprawnie, wężyki sprawdzone i poprawione poraz 10-ty

    czujnik położenia wału i wałka pokazują ok (gdyby padnięty był których to wywaliło by brak synchronizacji)

    A co najgorsze z tego wszystkiego błędów BRAK...

    ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??? zabity katalizator? rozciągnięty łańcuch?
  • #15
    Alfred_92
    Level 33  
    blady11 wrote:
    Zrobiłem jak pisałem no i totalna porażka.

    zabity katalizator?
    Wątpię ale nie zaszkodziło by się przyglądnąć.
    Quote:
    rozciągnięty łańcuch?

    Były by odchyłki przy synchronizacji.
    Sorki za takie banalne pytanie ale kiedy były po raz ostatni zmieniane filtry paliwa i powietrza?
    Ja bym się przyglądnął pompie wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczom.
  • #16
    Aleksander_01
    Level 41  
    Dlaczego szukacie po ciśnieniu paliwa skoro błąd wyraźne tyczy ciśnienia doładowania i ogólnie czegoś z powietrzem/spaliny. Sprawdź dokładnie ten układ.
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    blady11 wrote:
    nie zapala się lampka serwis ani check engine tylko miga akumulator i nie muszę gasić silnika i wyjmować kluczyka by odzyskał moc poprostu ponizej 2800 jest ok.
    Co się dzieje z napięciem ładowania w okolicach 2800 rpm?
  • #18
    blady11
    Level 11  
    powietrze nowy, paliwo nie wiem - wody czujnik nie wykrył.

    PS> dręczy mnie ta dwumasa. Czy podczas regeneracji (ewentualnie montażu) coś nie uszkodzili w kołnierzu... Domyślam się że komp coś by właśnie wykazał... i po drugie zastanawia mnie migająca lampka ładowania podczas odcinki - później nie świeci już. Normalnie to zapala się kluczyk lub check engine...

    i po trzecie... to nie jest zwykły notlauf... silnik nie zmienia parametrów pracy. nie muszę go gasić by znów jechał z dołu... poprostu nie wchodzi na obroty większe jak 2800...
    Gdy przycisnę gaz do oporu zaczyna skakać 2500-1000-2300-800 i takie tam.. poprostu podskakuje...

    Dodano po 16 [minuty]:

    tzok wrote:
    blady11 wrote:
    nie zapala się lampka serwis ani check engine tylko miga akumulator i nie muszę gasić silnika i wyjmować kluczyka by odzyskał moc poprostu ponizej 2800 jest ok.
    Co się dzieje z napięciem ładowania w okolicach 2800 rpm?


    napięcie w momencie odcięcia 14V-14,10V

    Dodano po 7 [minuty]:

    Aleksander_01 wrote:
    Dlaczego szukacie po ciśnieniu paliwa skoro błąd wyraźne tyczy ciśnienia doładowania i ogólnie czegoś z powietrzem/spaliny. Sprawdź dokładnie ten układ.


    tu masz rację... paliwa jakby nie dostawał to nie było by zawsze w tym samym momencie. wydaje mi sie ze paliwa dostaje tyle co trzeba.

    była opcja padnietego ECU ale po podmiance 0 różnicy.

    wstyd sie przyznać ale chyba poległem na Oplu... hehe
  • #20
    blady11
    Level 11  
    T5 wrote:
    blady11 wrote:
    turbinka ciśnienie zadane 100 kPa
    turbinka ciśnienie bieżące 99 kPa
    Podczas jazdy masz takie wskazania?

    tak w porywach do 110 - na tak małych obrotach nie idziesprawdzic co się dzieje dalej...
  • #21
    T5
    Admin of Cars group
    Spróbuj jechać do 2800obr/min i obserwować ciśnienie paliwa , doładowanie i wysterowanie zaworu regulacji ciśnienia doładowania.
    Mam nieodparte wrażenie że coś jest zamienione.
  • #22
    blady11
    Level 11  
    to tak.. rpm 2679
    cisnienie na listwie zadane: 58,60 MPa bieżące 59,00 Mpa.
    rail pressure control solenoid PWM (cokolwiek to znaczy) 30,59%
    fuel metering solenoid valve PWM - 34.12 %
    batery voltage 14.10
    egr pulse ratio 46.27 %
    throttle position PWM servo signal - 2,75%
    pulse ratio boost pressure solenoid valve 58,04%
    MFA - 83,54 kg/h
    i jw boost pressure comand 100 kPa bieżące 99-105kPa.... nie wiem co jeszcze moge dodac...
  • #23
    blady11
    Level 11  
    nikt nic nie podpowie przy niedzieli?
  • #25
    blady11
    Level 11  
    T5 wrote:
    A teraz drugi pomiar powyżej 2800obr.
    jakby wózek kręcił się powyżej 2800 to nie było by problemu. Ten ostatni pomiar to max co dało mi się zmierzyć...
  • #26
    kwok
    Level 39  
    Nie znam silnika ale jeśli odczyt obrotów w krytycznym momencie skacze to coś z czujnikiem obrotów. Kiedyś miałem opla benzynkę z podgiętym kołem fonicznym na wale i na wolnych ładnie chodził a wyżej nie chciał. W tym jeśli czujnik jest na kole zamachowym to bym tam szukał, tym bardziej że koło regenerowane. Kia sorento nauczyła mnie że dwumasów się nie regeneruje bo to nie ma sensu. Myślę że sam czujnik będzie dobry ale koło coś trochę podkrzywione albo ma bicie.
  • #27
    blady11
    Level 11  
    Masz kolego racje. Tez krece sie kolo tej dwumasy bo to bylo robione... Niestety nie ja kolo wkladalem wiec wszystko mozliwe... Kolo Regenerowane bylo tylko i wylacznie z powodu gwarancji. Ale jak to mowia "bedziesz pan zadowolony" i poskladane na odpier...

    Zastanawia mnie tylko fakt ze komp nie pokazuje nic. W przypadku kola powinien byc jakis blad z synchronizacja albo cos w okolicy... A tu nic. Jak nie znajde to trzeba bedzie skrzynie zwalac chya...
  • #28
    leonov
    Level 42  
    Jak nie będzie za dużych różnic w synchronizacji to może nie wykryć, ale według mnie też szukał bym powodu w dwumasie, tym bardziej że z tego co piszesz to PARTACZE !
  • #29
    blady11
    Level 11  
    leonov wrote:
    Jak nie będzie za dużych różnic w synchronizacji to może nie wykryć, ale według mnie też szukał bym powodu w dwumasie, tym bardziej że z tego co piszesz to PARTACZE !


    no niestety... wybierak przykręcony na 1 zamiast 3 śrub, uszkodzona przepustnica, pozrywane wężyki podciśnienia i nie wiadomo co jeszcze.. a to wszystko co było w okolicy skrzyni biegów... Trzeba sprawdzić czy olej jest w skrzyni i czy półosie przykręcone hehe bo się zabić można. A za robotę jak za zboże - bo zusy trzeba płacić... Masakra.
  • #30
    Aleksander_01
    Level 41  
    Temat wałkowany od czterech dni i Ty dopiero dzisiaj stwierdzasz takie usterki ? Zobacz jeszcze czy wszystkie masy pozakładali.
    Kto to robił, krawce ?