witam,
problem z autkiem u kolegi - peugeot 206 z silnikiem benzynowym 1.4.
mierząc napięcie akumulatora wynosi ono 14,8V. Po lekkim rozgrzaniu się auta zaczyna się usterka nasilać -
napięcie skacze chwilowo na ułamek sekundy do zera, 18v, 13, 14 i tak sobie skacze.
reakcja elektroniki na to jest - mruganie świateł drogowych, choinki na zegarach, samoczynne włączanie się awaryjnych, gaśnięcie całkiem zegarów, opadające wskazówki, samoczynne włączanie się tylnej wycieraczki.
auto takie zakupił i dzieje się to od początku (2 miesiące)
elektrycy wymienili regulator napięcia na alternatorze i zero poprawy.
elektryka w pojazdach nie jest mi obca więc coś zdziałam z waszą pomocą.
trochę poczytałem i mam pytanie - po odpięciu wtyczki alternatora (dwa przewody L/DFM) akumulator jest nadal ładowany, czy mamy do czynienia z alternatorem samowzbudnym? L to lampka a DFM to sygnał dla regulacji napięcia ładowania przez sterownik?
po całkowitym odłączeniu alternatora - D+ i wtyczki, dzieje się to samo, tyle że w dużo mniejszym stopniu.
proszę o porady, auto mocno po przejściach.
problem z autkiem u kolegi - peugeot 206 z silnikiem benzynowym 1.4.
mierząc napięcie akumulatora wynosi ono 14,8V. Po lekkim rozgrzaniu się auta zaczyna się usterka nasilać -
napięcie skacze chwilowo na ułamek sekundy do zera, 18v, 13, 14 i tak sobie skacze.
reakcja elektroniki na to jest - mruganie świateł drogowych, choinki na zegarach, samoczynne włączanie się awaryjnych, gaśnięcie całkiem zegarów, opadające wskazówki, samoczynne włączanie się tylnej wycieraczki.
auto takie zakupił i dzieje się to od początku (2 miesiące)
elektrycy wymienili regulator napięcia na alternatorze i zero poprawy.
elektryka w pojazdach nie jest mi obca więc coś zdziałam z waszą pomocą.
trochę poczytałem i mam pytanie - po odpięciu wtyczki alternatora (dwa przewody L/DFM) akumulator jest nadal ładowany, czy mamy do czynienia z alternatorem samowzbudnym? L to lampka a DFM to sygnał dla regulacji napięcia ładowania przez sterownik?
po całkowitym odłączeniu alternatora - D+ i wtyczki, dzieje się to samo, tyle że w dużo mniejszym stopniu.
proszę o porady, auto mocno po przejściach.