Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 1.9 dCi - silnik nie odpala, wcześniej stuki, grzechotanie

szczygiel123 15 Sie 2014 11:13 2487 4
  • #1 15 Sie 2014 11:13
    szczygiel123
    Poziom 2  

    Witam,

    w Lagunie II 1.9 DCI 2004 rok, jakieś 1500 km temu (wszystkie km zrobione na trasie, głównie na szóstce) zostało wymienione kompletne sprzęgło (był duży problem z nieszczelnością pompki, sprzęgła też już prawie nie było więc przy okazji wyjmowania skrzyni trzeba było też zrobić i to, auto ma już przejechane prawie 250 000 km).
    Ostatnio na trasie (po gwałtownym hamowaniu) słychać było dziwne stuki, grzechotanie spod maski (i przez dosłownie chwilę piszczenie paska, nigdy wcześniej w tym samochodzie to nie wystąpiło), nasilające się na biegach 1-4, cichsze i spokojniejsze na piątce i szóstce, ale przy ruszaniu była tragedia. Czasami na luzie było je słychać, czasami nie, ale ZAWSZE przy wciśniętym sprzęgle było cicho. Musiałem tak dojechać już do celu, jechałem w ten sposób około 200 km, głównie po trasie, jadąc dość wolno na wysokich biegach.
    Zatankowałem paliwa (była świeża rezerwa, także jeszcze spokojnie 150-200 km na trasie do zrobienia, rezerwa u mnie świeci się przy około 12l w zbiorniku), ruszyłem ze stacji oczywiście w taki sposób, że każdy się oglądał no i przejechałem kolejne 40 km, na trójce szarpnęło, silnik zgasł. Próby odpalenia kończyły się tylko tym, że kręcił rozrusznik, kręcił pasek ale bez zapłonu.
    Na holu do domu ok 200 km, rozładowałem w tym czasie cały akumulator na wycieraczki itp, kolejnego dnia pod komputer, pokazywało tylko błędy, które mogą wynikać z rozładowania aku, na desce zero kontrolek pokazujących usterkę silnika bądź service. Po tym holowaniu nie było w przewodzie paliwa, musiałem napompować gruszką. Zostawiłem u mechanika na cały dzień pod prostownikiem, wieczorem mówi mi, że silnik jest zablokowany, ale że dopiero w poniedziałek weźmie go na podnośnik i spróbuje przekręcić kluczem.

    Czy mógł przeskoczyć rozrząd? Czy mógłbym wtedy kontynuować jazdę aż przez 200 km? Czy może to coś z wałem lub panewkami? I najważniejsze pytanie, czy jeżeli jest to problem z silnikiem to czy przy wciśniętym sprzęgle nie byłoby słychać tego grzechotania, stukania? Nasilało się przy wciskanym pedale gazu, głównie na niskich biegach.


    Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi czy wskazówki.

    1 4
  • #2 15 Sie 2014 11:19
    babmo
    Poziom 10  

    Chaos i sprzeczne info. Ale raczej zmień mechanika.

    1
  • #3 15 Sie 2014 11:27
    szczygiel123
    Poziom 2  

    W którym miejscu podałem sprzeczne informacje? Mechanik nie ma nic do tego, pół dnia samochód był pod prostownikiem, akumulator był całkowicie padnięty.

    0
  • #4 15 Sie 2014 12:42
    babmo
    Poziom 10  

    Choćby to

    szczygiel123 napisał:
    że kręcił rozrusznik

    szczygiel123 napisał:
    silnik jest zablokowany

    0
  • #5 15 Sie 2014 21:27
    szymon198312
    Poziom 30  

    Jako ze auto jest u mechanika a nie sądzę abyś jechał do niego i podpowiadal co ma zrobić wiec wszelkie porady na ta chwile nie mają najmniejszego sensu, jedynie poza tym ze będziesz wiedział to co pewno powie każdy, czyli sprawdzenie rozrządu i nie na znaki tylko blokady bo na pasku są znaki które powinny się pokrywać ze znakami na kołach ale koła mogły się przestawić względem wału lub walka a jeśli mechanik nie będzie tego wiedział to albo zrób to sam albo zaprowadz do innego.

    0