Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto BW50 - Jak na stałe zasilać paliwem?

MikePL1 15 Aug 2014 14:35 5310 17
  • #1
    MikePL1
    Level 16  
    Montuję Webasto BW50 do samochodu terenowego wyprawowego. Webasto będzie ogrzewać kabinę głównie w nocy, ale też czasami w ciągu dnia, więc oznacza to, że samochód będzie zaparkowany przez parę dni w jednym miejscu bez odpalania.

    W piecu jest wbudowany zbiornik i ma on pojemność około pół litra i podłącza się go do powrotu benzyny. No wszystko fajnie, ale co jak się te pół litra wypali? Mam się budzić w nocy i odpalać silnik na parę sekund, aby ponownie napełnić piec?

    A może ta pompka pulsacyjna potrafi wytworzyć na tyle silną próżnię, żeby zassać paliwo z linii powrotnej baku i nie muszę odpalać samochodu bez względu na to jak długo stoję w jednym miejscu?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    nie miałem w rękach tego modelu ale podejrzewam że możnaby pominąć zbiorniczek i podpiąć wężyk prosto z baku pod pompke a jeśli jest to jakaś słabsza pompka to ją zastąpić pompką z Z/C D i bedzie chodzić
  • #3
    MikePL1
    Level 16  
    No BW50 to typowy thermo top S. Posiada wbudowaną pompę do cyrkulacji wody oraz zbiorniczek na paliwo. Jest to ogrzewanie postojowe a nie dogrzewacz do ogrzewania pracującego silnika. No i pytanie, czy to coś musi mieć pracującą pompkę samochodową (kupa prądu) czy też samodzielnie jest w stanie zassać paliwo tym wtryskiwaczem (pompką impulsową)
  • #4
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Pompka powinna mieć bezpośrednie podłączenie do zbiornika paliwa (nie do powrotu), czyli:
    MikePL1 wrote:
    czy to coś musi mieć pracującą pompkę samochodową (kupa prądu)
    nie.
    MikePL1 wrote:
    czy też samodzielnie jest w stanie zassać paliwo tym wtryskiwaczem (pompką impulsową)
    Tak.

    Czyli trzeba wykonać króciec którym będzie zasysane paliwo ze zbiornika i do tego podłączyć pompkę od webasta. Można też założyć trójnik na przewód paliwowy jeżeli pompa paliwa samochodu nie jest wbudowana do zbiornika. Trójnik dajemy wtedy przed pompą i z niego bierzemy paliwo do pompki webasta.
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    Podłączenie do powrotu to wcale nie jest zły pomysł, bo zazwyczaj nie sięga on do samego dna zbiornika, więc ogrzewanie nie wypali wszystkiego i nie unieruchomi nam samochodu.
    Pompka raczej sama powinna sobie poradzić.
  • #6
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Pompka musi sobie poradzić, bo od tego między innymi jest. W fabrycznych układach paliwo do webasta jest brane z powrotu, z przewodu ssącego lub poprzez dodatkowy króciec z określonej głębokości zbiornika. Nigdy nie powinno to być z dna, chociażby ze względu na możliwość zapchania tak cienkiego przewodu (mimo filtra paliwa) i oczywiście wypompowania paliwa do końca. Producenci ogrzewań zalecają taki sposób montażu punktu poboru paliwa do ogrzewania. Instrukcja przykładowa:
  • #7
    T5
    Admin of Cars group
    Pompka z webasto nie zassa paliwa.Nie w tym modelu. Po za tym czas pracy tego urządzenia jest ograniczony przez zegar sterujący do 30min- zielone podswietlenie i 60min - czerwone podświetlenie.
    Do ogrzewania kabiny podczas snu polecam zamontować ogrzewanie tzw suche.
    Szkoda energi marnować na pogrzewanie układu chłodzenia i na wentylator w kabinie.
  • #8
    CzarekJak
    Level 12  
    Quote:
    Do ogrzewania kabiny podczas snu polecam zamontować ogrzewanie tzw suche.
    Szkoda energi marnować na pogrzewanie układu chłodzenia i na wentylator w kabinie.


    Bez przesady - mam w dieslu (osobowym) "postojowe" i wiesz jaka to "radocha" gdy zimową porą wsiadam do wcześniej nagrzanego auta,bez lodu na szybach i odpalam ciepły silnik?Jak obserwujesz zawistny wzrok skrobiących szyby?

    A wyobraź sobie że można w ten sposób nieco paliwa zaoszczędzić i sam silnik.

    Więcej energii pochłonie rozrusznik w trakcie odpalania zmarzniętego silnika,z olejem konsystencji miodu niż webasto przez godzinę pracy.
    Co do spania to już też przerabiałem - mam ustawianie zegara w cyklu dwugodzinnym - po 1h nie ma czym oddychać w aucie bo za gorąco więc ustawiałem trzy cykle pracy - 1h-przerwa 1h - i znowu praca-przerwa i kolejne 1,5h......6h snu i pobudka w jeszcze względnie ciepłym aucie - uruchomione ponownie już po góra 0,5 h nagrzewało wnętrze do wystarczającej temperatury a silnik na 90°C i to poniżej -10°C na zewnątrz.
  • #9
    slawek*2000
    Level 12  
    CzarekJak wrote:
    Quote:
    Do ogrzewania kabiny podczas snu polecam zamontować ogrzewanie tzw suche.
    Szkoda energi marnować na pogrzewanie układu chłodzenia i na wentylator w kabinie.


    Bez przesady - mam w dieslu (osobowym) "postojowe" i wiesz jaka to "radocha" gdy zimową porą wsiadam do wcześniej nagrzanego auta,bez lodu na szybach i odpalam ciepły silnik?Jak obserwujesz zawistny wzrok skrobiących szyby?

    .

    Przeczytaj sam jeszcze raz , co napisałeś... owszem, wsiadanie do ciepłego auta, wiem bo też mam, ale grzanie się mokrym ogrzewaniem np. całą noc... średnio wygląda. Mokre może sobie popracować np. pół godzinki przed planowanym wyjazdem i będzie ok. ale do używania całonocnego tylko suche. Prądy +/- u mnie wyglądają tak, że przy pracy pieca b5wsc i dmuchawy załączonej na ok. 40 % mocy pobierane jest z akumulatora 10 A. W ciągu pół godziny ok, w ci ągu nawet 2 godzin, bo na tyle mogę maksymalnie zegar ustawić też będzie ok. ale 6-7 godzin pracy to już nie uruchomisz auta. W mokrym pracuje: wentylator piecyka, pompa paliwowa piecyka, pompa wody płynu, dmuchawa pojazdu.
    W suchym jeden silniczek, który ma na osi wentylator powietrza do spalania i wentylator nadmuchowy do pojazdu, pompka paliwa. Do spania w aucie tylko suche.
  • #10
    CzarekJak
    Level 12  
    Quote:
    Przeczytaj sam jeszcze raz , co napisałeś


    Przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem.....

    Praca z przerwami - nie 6 h......
  • #11
    slawek*2000
    Level 12  
    Każde kolejne uruchomienie pieca to dodatkowe ok 12 amperów przez 1,5 minuty dla grzania świecy żarowej. Poza tym sam piszesz że w kabinie cieplej- zimniej. wiem coś na ten temat, też spałem w aucie z mokrym grzaniem.
    Przy suchym ustawiasz zadaną temperaturę i śpisz.
    Przy tych kilku rozruchach to musisz mieć naprawdę sprawną baterię...
    U siebie planuję dołożyć osobny akumulator na potrzeby postojowe, typu ogrzewanie zimą, lodówka latem, ale to już inny temat.
  • #12
    Wawrzyniec
    Level 37  
    A dobre suche 30W tj ok 2.5A
  • #13
    slawek*2000
    Level 12  
    No i jeszcze zużycie paliwa ..niby sprawa drugorzędna ale mokre od 0,5 do 0,75 na godzinę. Suche ok. 0,3 na godzinę.
  • #14
    CzarekJak
    Level 12  
    Ok. Jeżeli doposażać auto w ogrzewanie aby w nim spać - lepsze suche.
    Ale jeżeli w celu komfortu,dbałości o silnik - mokre.
    Jest uniwersalne.
  • #15
    Wawrzyniec
    Level 37  
    CzarekJak wrote:
    Ale jeżeli w celu komfortu,dbałości o silnik - mokre

    Raczej dogrzewacz, a nie pełne.
  • #16
    CzarekJak
    Level 12  
    Wawrzyniec wrote:
    CzarekJak wrote:
    Ale jeżeli w celu komfortu,dbałości o silnik - mokre

    Raczej dogrzewacz, a nie pełne.

    No to jeszcze bardziej uniwersalne.
    Działa na postoju i w czasie jazdy - w każym razie te które mam zamontowane u siebie.
    Fakt że nie jest "pełne" bo może pracować jedynie max 2h......
  • #17
    slawek*2000
    Level 12  
    Dwie godziny? Masz eberspacher? Jeśli tak to tam jest opcja by pracowało cały czas z załączonym zapłonem- o ile dobrze pamiętam to zegar modułowy ma pin na który trzeba podać napięcie po "zapłonie".
  • #18
    CzarekJak
    Level 12  
    slawek*2000 wrote:
    Dwie godziny? Masz eberspacher? Jeśli tak to tam jest opcja by pracowało cały czas z załączonym zapłonem- o ile dobrze pamiętam to zegar modułowy ma pin na który trzeba podać napięcie po "zapłonie".

    Tak - Hydronic D5W SC z tym że prawdę mówiąc praca ciągła w zupełności nie jest konieczna - już po godzinie jest bardzo gorąco (i duszno) w aucie tak że wolę w wypadku jakiegoś przypadkowego noclegu programować czasowo jak w poprzednim poście.