Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bosch PSB 700-2 RE - Po rozebraniu działa tylko wiercenie z udarem...

prezesAdammm 15 Sie 2014 15:20 3351 7
  • #1 15 Sie 2014 15:20
    prezesAdammm
    Poziom 12  

    Witam,

    Posiadam wiertarkę Bosch PSB 700-2 RE zieloną linię - dwubiegową...

    Wiadomo jakość sprzętu fenomenalna (sarkazm), rozpadło mi się futerko (uchwyt)... niestety kolejny raz... futerek pokroju firmy Condor samozaciskowych nie polecam - no ale tanie było no cóż... Istotne jest że musiałem rozebrać wiertarkę bo w klasyczny sposób nie szło odkręcić uchwytu... śruby nie wiem ale nie mam już w tej wiertarce (no w futerku) o0...

    Nie zwracałem szczególnie uwagi na przekładnie, ot widziałem jedną sprężynę, części luźne tą sprężynę i śruby zapakowałem w woreczek gilotynowy i oddałem do znajomego... sam nie dałem rady odkręcić uchwyt...

    Dostałem z powrotem wiertarkę i ją zmontowałem, zdziwienie było wielkie kiedy wierciłem w drewnie z udarem :D

    No i jest kicha... te 700 Wat na dwóch biegach służy mi wyłącznie do okazjonalnego wiercenia w stali / drewnie - udar raz na rok użyję...

    Wydaje mi się że nic nie wypadło z wiertarki... nie zauważyłem czegoś ekstra... ale zajmowałem się czymś innym... i również nie wiem jak w sumie było wykręcone to futerko...

    Może jednak ktoś ma jakiś pomysł, wcześniej nie miałem problemu ze zmianą udar/wiercenie bez (no fakt nigdy jej nie rozbierałem czy w serwisie była) po prostu była wyłącznie używana półamatorsko - ale w metalu to rzadki max fi 12 mm, głównie 3 do 8-miu - tylko ten uchwyt...

    Jedynie co to lekkie problemy ze zmianą przełącznika 1/2 bieg (lekki luz)... no ale tego akurat nie ruszam... powoli czuję że idzie ten moment wymiany szczotek a że ten model jest cool no to koszty zespołu to raptem 60 zł - taniej jednak będzie dołożyć i kupić jakąś rozsądną wiertarkę...

    Jeśli jednak się uda ją zrobić, jak z nią dalej postępować, oznak zużycia przekładni metalowych nie widać ale ten smar to jednak już nie pierwszej jakości (5 lat), widać że smaruje ale jest zmieszany z brudem i konsystencja nie ta co kiedyś... co należy użyć - jakiego TANIEGO a dobrego smaru użyć (mam Smar SŁ43 łożyskowy ten z Włocławka, ale jest jakiś dziwny) - wiadomo delikatnie wymyję benzynką ekstrakcyjną przekładnie i obudowę...

    Zdjęcia mojego cudu techniki / przepraszam za jakość zdjęć z mojego telefonu:

    Strona od silnika
    Bosch PSB 700-2 RE - Po rozebraniu działa tylko wiercenie z udarem...

    Strona od przodu - widać na niej sprężynę a kulka jest zamontowana na sztywno
    Bosch PSB 700-2 RE - Po rozebraniu działa tylko wiercenie z udarem...

    Strona od przodu 2 - na zdjęciu widać w głębi podkładkę, chyba była pomiędzy tym łożyskiem a drugą częścią - jakiś dystans???
    Bosch PSB 700-2 RE - Po rozebraniu działa tylko wiercenie z udarem...

    Schemat wiertarki
    Bosch PSB 700-2 RE - Po rozebraniu działa tylko wiercenie z udarem...

  • Pomocny post
    #2 15 Sie 2014 16:16
    bogdanpower
    Poziom 10  

    A jak przełączasz przełącznikiem udaru to czuć albo widać jakiś ruch części 67 albo jej "lustrzanego odbicia"?

    Edit:

    Chodzi mi o przesunięcie wzdłuż wałka o 1 może 3 mm

  • Pomocny post
    #3 15 Sie 2014 16:24
    1234
    Poziom 23  

    Niech Pan sprawdzi poprawność montażu części 44, 45, 46, 96.

  • #4 15 Sie 2014 17:37
    prezesAdammm
    Poziom 12  

    bogdanpower

    Przy użyciu przełącznika jedyną ruchomą częścią jest mechanizm przełącznika 834 który się wysuwa (wiercenie) i chowa (udar) i na nim pracuje ta kulka 44

    1234

    Co do 45, 46, 96 - raczej nie powinien być problem nastąpić montażu - ta część nie została w ogóle otwarta po za tym widać że mechanizm 834 działa na pierwszy rzut oka...

    Kulka 44 również wystaje może z 1 mm (po przyłożeniu czegoś płaskiego...) to powinna się opierać... tylko że to jest minimalne wystawanie - może nie dolega do tamtego mechanizmu???

    No ale wiertarka jakby miała normalny udar (chodzi mi o poziom) nie zależnie czy mechanizm jest wysunięty czy też nie a nawet nie dolegając nie powinno być aż takiego ruchu (udaru)

  • Pomocny post
    #5 15 Sie 2014 18:33
    1234
    Poziom 23  

    Kulka powinna tyle wystawać.
    To jest prosty mechanizm udaru tzw "mechanicznego", albo wrzeciono opiera się na kulce (element oporowy 46, płytka metalowa) przy wierceniu bez udaru, lub "wpada" do środka powodując złączenie elementów 42 i 67 wiercenie z udarem... Więcej nie ma możliwości.
    Może źle są zamocowane "tarki" udarowe. Zbyt mało wciśnięte w korpus?

    Dodano po 22 [minuty]:

    Ps. Pocieszając Pana raz może dwa, rozbierałem taką (podobną) wiertarkę 4 razy ze względu na ten udar.

  • #6 15 Sie 2014 18:44
    prezesAdammm
    Poziom 12  

    Czyli to by chodziło o tą przednią część, bo właśnie widzę że między dwoma zębatkami (biegi) jest luz ze 2,5-3 mm (na oko) a zęby tarki udarowej są wysunięte z 1 mm poza ośkę... i mam na myśli zagłębienia a nie górną część... może jednak ta kulka wcale się nie opiera...

    No jutro zespawam jakąś podkładkę z kawałkiem rury (nie chcę uszkodzić tarek) i pójdę do sąsiada na praskę hydrauliczną...

    Pytanie ile trzeba mniej więcej nabić tą tarkę - do oporu??? czy jednak obie zębatki muszą mieć jakiś luz...

  • Pomocny post
    #7 15 Sie 2014 19:50
    1234
    Poziom 23  

    Zazwyczaj do oporu, Jaki "K"onstruktor próbował by sam siebie oszukać :) (zarobić dla firmy na service? ) Przepraszam to Bosch możliwe....

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeżeli nadal będzie problem proszę o PW. może coś leży na warsztacie... Podam Panu dokładne odległości, nie preferuje rozmów tel......

  • #8 16 Sie 2014 13:49
    prezesAdammm
    Poziom 12  

    No tak problem tak prosty o0, że żenujący...

    Tak, problem polegał na wysuniętym mechanizmu "tarki udarowej" o te mniej więcej 2 mm - wystarczyło, docisnąć tą tarkę do osi która jest podtoczona, czyli do oporu... dwie minuty na prasie hydraulicznej (obok siebie mam warsztat samochodowy)

    Pewnie by i młotkiem się dało ale nie preferuję walenia po elementach które muszą być spasowane z drugą częścią...

    Wystarczy kawałek grubej podkładki z otworem + kawałek rurki (ja pospawałem razem) nacisk prasy równomiernie rozłoży się na elemencie... minimalne ryzyko uszkodzenia ząbków...

    Dziękuję kolegom bogdanpower i 1234 za pomoc...

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson