Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogar 200 - Silnik elektryczny

piiootreek 16 Sie 2014 11:50 1107 4
  • #1 16 Sie 2014 11:50
    piiootreek
    Poziom 9  

    Witam, wpadłem na szalony aczkolwiek ciekawy pomysł zamontowania elektrycznego silnika do motoroweru marki Ogar 200. Prosiłbym o opinie czy silnik 1500w (http://www.magmapolska.pl/bm-1026-1028-1030-500w-1500w-24v-48v/) nada się do tego celu. Chciałbym przenieść napęd za pomocą łańcucha bez przekładni oraz ile akumulatorów żelowych i jakiej pojemności musiałbym użyć do zasilania takiej jednostki.

    0 4
  • #2 16 Sie 2014 16:19
    Gunslinger
    Poziom 29  

    1. 1500 Wat stosuje się nieraz w rowerach. Może być ciężko. Na pewno nie będzie szybsze od silnika spalinowego. Przy 31A, 4 akumulatory 12V o pojemności 7Ah (standardowe żelówki) starczą pewnie na 10 min jazdy. 4 akumulatory kwasowe to spora masa. 1500 Wat musiało by ciągnąć takie 4, ciężką ramę i ciebie. Są szanse. ale to będzie powolne, oraz kosztowne. Potrzebna manetka, sterownik, akumulatory, ładowarka, silnik. Trzeba też wliczyć cykliczną wymianę akumulatorów. Nie ma chyba sensu.

    0
  • #3 17 Sie 2014 11:45
    piiootreek
    Poziom 9  

    Jest coś takiego jak skuter elektryczny: http://www.e3scooter.com/em05-slawny-osobowa/ w tym odnośniku masz opisaną specyfikację. Silnik 1,2kW, masa skutera razem z bateriami 115kg. Przewidywałbym w ogarku masę podobną może ciut lżejszą. Nie interesują mnie nierealne osiągi rzędu 100km/h i zasięg 150km. Jedynie v-max do 50-55 a zasięg do 60km. Jest realne, możliwe i może nawet nie za drogie rozwiązanie.
    A co zyskam? Ekologiczny pojazd tani w utrzymaniu, przede wszystkim bezawaryjny. W chwili obecnej jest tylko pomysł. Jeśli mógłbyś coś doradzić to chętnie wysłucham.

    0
  • #4 17 Sie 2014 13:47
    kybernetes
    Poziom 39  

    A gdzie ty tam zamierzasz pomieścić te baterie? Na tylne koło 40 kilogramów w wielkiej skrzyni?

    0
  • #5 21 Sie 2014 09:14
    strucel
    Poziom 28  

    piiootreek napisał:
    Nie interesują mnie nierealne osiągi rzędu 100km/h i zasięg 150km. Jedynie v-max do 50-55 a zasięg do 60km.


    Tyle że to na zasadzie albo to albo to - nierealne jest aby przy prędkości 50km/h zasięg był 60km przy jakiejś rozsądnej wadze akumulatorów (no chba że zainwestujesz w LiFEPO4).
    Przy 50km/h zasięg będzie w okolicach kilkunastu km, a jeżeli chciałbyś mieć zasięg 60km to prędkość max do 20km/h - niestety prawa fizyki są nieubłagane .
    Tu masz symulator na którym można zobaczyć jak to wygląda:
    http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html
    A jeszcze jedno zmiana silnika na elektryczny może być kłopotliwa ze względu na konieczną papierologię aby to zalegalizować - no chyba że nie planujesz jazdy po drogach publicznych.

    0