Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kingway Street (4T) - Bardzo słabe ładowanie, dziwne napięcia.

16 Sie 2014 18:49 4152 4
  • Poziom 23  
    Motorower wyposażony jest w stator z sześcioma cewkami, są to cewki niezmasowane. Magneto ma sześć magnesów, co widać na zdjęciach. Światła są zasilane z akumulatora(zgaszony silnik, można je włączyć).

    Kingway Street (4T) - Bardzo słabe ładowanie, dziwne napięcia. Kingway Street (4T) - Bardzo słabe ładowanie, dziwne napięcia.


    Ze statora idą przewody:
    żółty, żółty, zielony, niebiesko-biały, czarno-czerwony,

    Do regulatora idą przewody:
    żółty, żółty, czerwony, zielony,


    Oświetlenie przód:
    Dwie żarówki po 18W(jedna odłączona), światła pozycyjne, dwie małe żarówki,
    Oświetlenie tył:
    Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach,




    Ogólnie jest bardzo słabo z ładowaniem. Gdy naładuje akumulator prostownikiem podczas jazdy po mieście bardzo szybko akumulator rozładowywuje się, objawia się to słabo migającymi kierunkowskazami, przygasaniem przedniej lampy na jałowych obrotach, po dodaniu gazu lampa się rozświetla. To wszystko przy odłączonej jednej żarówce 18W z przodu(pracuje tylko jedna).
    Wykonałem też pomiary proste których wynik mnie zaskoczył.



    Zaciski na akumulatorze:
    Wolne obroty bez świateł: 14.7V
    Średnie obroty bez świateł: 14.8V

    Wolne obroty ze światłami: 12.6V (tył + jedna żarówka 18W przód)
    Średnie obroty ze światłami: 14.3V (tył + jedna żarówka 18W przód)

    Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód)
    Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód)




    Teraz miernik ustawiam na pomiar napięcia zmiennego, podpinam go do żółtych kabli w regulatorze, wyniki są bardzo zaskakujące:

    Wolne obroty bez świateł: 7.1V
    Średnie obroty bez świateł: 6.5V

    Wolne obroty ze światłami: 15.4V
    Średnie obroty ze światłami: 17.0V


    Dlaczego bez włączonych świateł jest tak niskie napięcie tam, po włączeniu rośnie?
    Nie powinno być odwrotnie, pomiary przeprowadzałem kilka razy, zawsze taki sam wynik.




    Dlaczego bez swiatel na tych kablach jest tak niskie napiecie?
    Nie rozumiem, przeciez to kable z cewek, nieobciazone powinno byc duze napiecie.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    zgf1 napisał:
    Oświetlenie tył:
    Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach,

    Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego?
    zgf1 napisał:
    Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód)
    Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód)

    Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje na zbyt małą moc alternatora, dlatego na jednej żarówce ładowanie wygląda w porządku.

    Pomiar napięcia na uzwojeniu alternatora przy podłączonym regulatorze napięcia zwykłym miernikiem bez TrueRMS jest praktycznie niemożliwy. Niemniej takie rozbieżności napięcia nie powinny mieć miejsca. Odłącz regulator napięcia i przemierz miernikiem (na teście diody) czy jest wykrywany prawidłowo układ mostka Graetza.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 23  
    A faktycznie, te małe żarówki mają po 5W, ta z tyłu do stopu/pozycyjna ma 21W.

    Akumulator jest raczej w kiepskiej kondycji, po dłuższej jeździe w trasie potrafi odpalić silnik za pomocą rozrusznika, nawet następnego dnia. Jednak gdy jeżdżę po mieście już tak dobrze nie jest. (kierunki przygasają, główna lampa)

    Akumulator chcę wymienić to oczywiste, ale nie chce aby nowy został zajechany przez słabe ładowanie... Regulator jutro wyjmę (obudowa plastikowa blokuje swobodny dostęp).

    Czy można coś podziałać? Dowinąć cewki?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia.
    BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta dla tego modelu znaleziony w internecie mówi co innego, ale często nie odpowiada on rzeczywistości. Niestety nie pamiętam co i jak było w tym modelu.
  • Poziom 23  
    Szczerze powiedziawszy nie wiem, kupiłem motorower jako używany. Właściciel zarzekał się, że nigdy nic nie było modyfikowane w instalacji poza demontażem kierunkowskazów tylnych i montażem w nich odpowiedników ledowych + elektroniczny przerywacz.

    Może po prostu kupię nowy regulator i sprawdzę, chyba nic innego zrobić obecnie nie można.
    Ale dziwi mnie to, ponieważ firmowo z przodu są dwa reflektory, dwie żarówki 18W, przecież przy takich napięciach i obciążeniu nie ma szans aby akumulator się ładował...

    Problem jest zwłaszcza teraz, rano gdy jadę na nim koło 5 jest juz ciemnawo, jazda z takimi światłami jak obecnie jest trochę niebezpieczna. To samo po mieście w dzień kierunkowskazy ledwo migają... Chciałbym poprawić widoczność.