Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PASSAT - Słaba kompresja + wymiana pierścieni

16 Sie 2014 23:19 6978 21
  • Poziom 12  
    Witam.

    Mam passata 1.9 TDI b5 2001 rok 6 cio biegową skrzynie i 130 koni, silnik avf 1855

    Mam prawdopobnie słaba kompresje na cylindrach i planuję wymienić komplet pierścien i na tłokach.

    Ale za nim to zrobię sprawdzę ponownie kompresje na cylindrach na zimnym i ciepłym.

    Proszę mi powiedzieć czy trzeba planować głowicę?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Masz rację, skoro już rozbierze mechanik do pierścieni to przydałoby się po prostu zrobić planowanie głowicy oraz wszystkie uszczelki, mam nadzieję, że w ten sposób uda mi się naprawić problem z odpalaniem samochodu. Jeśli oczywiście wyjdzie zła kompresja.

    Tymczasem pozdrawiam i do zobaczenia później :).
  • Poziom 43  
    Sheeniva napisał:
    Mam prawdopobnie słaba kompresje na cylindrach

    Prawdopodobnie wygrałem 5 w Lotto.

    Kolego pomierz kompresje.
  • Poziom 12  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego pomierz kompresje.


    Przecież napisałem, że jeśli wyjdzie zła kompresja.

    Nie ruszę niczego bez potwierdzenia tego.

    Czytaj ze zrozumieniem :)

    Btw. Jaka jest prawidłowa kompresja dla mojego silnika na zimnym i ciepłym silniku?
  • Admin grupy Samochody
    Czytając twoje problemy z tym autem.
    Po pierwsze zmień mechanika-warsztat.
    Po drugie daj wtryskiwacze do sprawdzenia.( nie wagiem tylko na stół)
    Po trzecie- twoje problemy się skończą.
  • Poziom 12  
    To nie są wtryski z resztą koszt sprawdzenia wtrysków to 300 funtów więc podziękuje i wole jednak sprawdzić kompresję.

    Z resztą samochód by mi dymił na czarno lub niebiesko.

    "Czarny dym zwykle jest to bolączka silników diesla, lecz może dotyczyć także silników benzynowych. W przypadku diesla świadczy o usterce układu wtryskowego."

    Nie skupiam się na wtryskach - na razie eleminuję pokoleji wszystko. Samochód odpalony nie gaśnie więc nie mam czym się przejmować jeśli chodzi o wtryski oraz nie traci na mocy.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu.
    Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym.
    Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
  • Poziom 29  
    Żeby splanować głowicę to najpierw musisz wyjąć zawory.I to jest moment kiedy należy zweryfikować jej stan.Często wymianie podlegają właśnie zawory,prowadnice i gniazda zaworów.Wymiana pierścieni to tylko dodatek do tego co napisałem.
  • Poziom 30  
    Napisz co z olejem ,zużyte pierścienie to branie oleju ,dymienie , wycieki z odmy .
  • Poziom 43  
    Jak starły się pierścienie to i cylindry. Wymiana pierścieni pomoże na krótki okres. Starczy by przyjechać do PL.
  • Poziom 36  
    kkknc napisał:
    Wymiana pierścieni pomoże na krótki okres.
    Albo pogorszy, jeżeli cylindry są już owalne. Ale dopóki nie będzie pomiaru kompresji i próby olejowej, to dyskusja jest o niczym.
  • Poziom 43  
    kkknc napisał:
    Jak starły się pierścienie to i cylindry.


    balonika3 napisał:
    kkknc napisał:
    Wymiana pierścieni pomoże na krótki okres.
    Albo pogorszy, jeżeli cylindry są już owalne. Ale dopóki nie będzie pomiaru kompresji i próby olejowej, to dyskusja jest o niczym.


    kkknc napisał:
    Jak starły się pierścienie to i cylindry.

    Czytaj aż zrozumiesz.
  • Poziom 36  
    kkknc napisał:
    Wymiana pierścieni pomoże na krótki okres.
    Nie pomoże na krótki okres, tylko pogorszy od razu. Też sobie poczytaj.
  • Poziom 12  
    Sprawdzimy wszystko u mechanika, najpierw kompresje i jeśli wyjdzie OK to zrobimy synchronizacje kąta wałka. Jeśli to nie pomoże to musimy dalej szukać. Problem jest w tym, że poprzedni właściciel jeździł na ropie rolniczej, mógł trochę po prostu po zapychać lub po prostu trochę rozprężyć kompresję. Więc wtedy czeka mnie prawie cały remont silnika.

    Nie mam wycieków żadnych oraz nie dymi mi na czarno czy też niebiesko, nie bierze oleju. Przez jakiś czas puki nie przejadę się chwilę dymi mi na biało. Jak już przestaje dymić to unosi się zapach spalin. Jakby nie spalona nafta.

    25 sierpnia jadę do mechanika i wtedy wszystko się okaże co i jak. Z drugiej strony wolałbym zrobić nowe uszczelki aby uszczelnić silnik.

    Może wystarczy ustawić kąt synchronizacji wałka

    Czy w tym musi być dokładnie ta dziura na środku?. Bo inny mechanik bez VAG sprawdzał i ustawił jego zdaniem prawidłowo jak było. Mógł się mylić? PASSAT - Słaba kompresja + wymiana pierścieni

    Dam znać jak dokładnie sprawa się ma po wizycie u innego.

    Dodano po 5 [godziny] 7 [minuty]:

    Znalazłem takie coś:

    https://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUpKEY

    Myślę, że warto to będzie sprawdzić
  • Admin grupy Samochody
    Przecież pisałeś w innym temacie ze mechanik sprawdzał i jest na znakach. Teraz piszesz ze warto to sprawdzić?
    Myślę ze u zadnego mechanika nie byłeś i sam grzebiesz.
    Zmieniłeś pasek na "flamaster" i zrobił się problem.
    Sheeniva napisał:
    Problem jest w tym, że poprzedni właściciel jeździł na ropie rolniczej,
    T5 napisał:
    Czytając twoje problemy z tym autem.
    Po pierwsze zmień mechanika-warsztat.
    Po drugie daj wtryskiwacze do sprawdzenia.( nie wagiem tylko na stół)
    Po trzecie- twoje problemy się skończą.
  • Poziom 12  
    Co z tego, że jest na znakach jak mechanik sprawdzał tylko i wyłącznie mechanicznie. Oglądałeś filmik? Jak nie to obejrzyj i tam powiedział, że należy mieć program do tego, którego mechanik nie posiada.

    T5 napisał:
    Myślę ze u zadnego mechanika nie byłeś i sam grzebiesz.


    Nie mam możliwości grzebania sam przy samochodzie, bo po pierwsze nie potrafię po drugie jestem w Irlandii i jest tu bardzo ciężko dorwać dobrego mechanika, który jest uparty w tym co robi i będzie umiał naprawić mój problem. Tak samochód jest na znakach, ale nie była ustawiana korekcja synchronizacji wałka bo mechanik uważa, że nie musiał komputerowo sprawdzać, bo wiele samochodów już tak zrobił bez i działa. Dlatego wciąż mam ten problem i dlatego wciąż staram się ten problem rozwiązać i nie wmawiaj mi czegoś co nie jest prawdą.

    25 sierpnia jadę do mechanika co ma VAG

    Zapraszam do Irlandii i życzę powodzenia w znalezieniu kumatego mechanika
  • Admin grupy Samochody
    Bzdura.Żadnego vaga do tego nie trzeba. To tylko fanaberie użytkowników VW. Blokady są potrzebne i można to ustawić perfekcyjnie.
  • Poziom 12  
    T5 napisał:
    Bzdura.Żadnego vaga do tego nie trzeba. To tylko fanaberie użytkowników VW. Blokady są potrzebne i można to ustawić perfekcyjnie.


    A jednak to nie musi być fanaberia ( są tacy co stosują a tacy co nie ).

    Czasem można użyć aby mieć pewność po to są takie programy stosowane. Dla własnego samopoczucia jak będę się z nim za tydzień widział to sprawdzimy czy nie jest nic przestawione. A następnie zrobimy test kompresji.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Sprawdziłem kompresję:

    Cylinder 1 40 barów i 580 psi

    Cylinder 2 40 barów i 580 psi

    Cylinder 3 40 barow i 580 psi

    Cylinder 4 40 barów i 600 psi

    Zauważyłem, że jak samochód stoi przodem do dołu to szybciej odpala.
    Dodam, że pompa działa i paliwo mam w filtrze paliwa.

    Dalej nie wiem gdzie już szukać
  • Moderator Samochody
    Sobie chyba kolego żarty robisz. Zamykam wątek - nijak nie zmierza do szczęśliwego końca, w dodatku zawiera tyle fantastyki, że się w głowie nie mieści.