Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sparky/BR2 12E-CH - spalony tranzystor-najprawdopodobniej

17 Sie 2014 21:16 4593 12
  • Poziom 12  
    Witam,

    Moja ładowarka do wkrętarki przestała działać. Rozkręciłem jej obudowę i wygląda to mniej więcej tak:
    Sparky/BR2 12E-CH - spalony tranzystor-najprawdopodobniej Sparky/BR2 12E-CH - spalony tranzystor-najprawdopodobniej Sparky/BR2 12E-CH - spalony tranzystor-najprawdopodobniej

    Jak na moje oko, przepalił się ten czarny kwadratowy tranzystor. Niestety słabo znam się na elektronice i nie wiem jakiego zamiennika szukać.

    Czy da się to uratować, gdzie i czego szukać? Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 10  
    Widać że płytka od temperatury zmieniła kolor, także moim zdaniem poszedł ten MOSFET IRFR5305. Wymień na ten sam lub zamiennik, kupisz go w dowolnym sklepie z podzespołami lub w internecie :) Przy okazji sprawdź pozostałe półprzewodniki bo też mogły się uszkodzić;)

    Akumulatorki o jakim napięciu ładuje twoja ładowarka?
    Podaj oznaczenia tych dwóch scalaków z tej płytki.:)
  • Poziom 12  
    Ładowanie to 12V, 2a

    Dodano po 6 [minuty]:

    A mam jeszcze pytanie, czy w to miejsce można włożyć coś bardziej trwałego? Akumulatorki ładowałem może z 5 razy.
  • Poziom 10  
    Możesz kupić tego mosfeta w obudowie to-220 i tak przewiercić płytkę żeby przykręcić go do radiatora pamiętając przy tym o odpowiednim przylutowaniu G,D,S .

    Jeśli mógłbyś to zrób zdjęcia obydwu stron płytki ale takie w dobrej jakości bo może sobie taką samą ładowarkę skonstruuje.
  • Poziom 12  
    Te zdjęcia są dość dokładne:) lepszych nie będzie z moim aparatem. Można je powiększyć.

    Tam od spodu jest radiatori niby ma oddawać ciepło ale jak widać G. to daje. :(
  • Poziom 39  
    fidel007 napisał:
    ...Tam od spodu jest radiator i niby ma oddawać ciepło, ale jak widać G. to daje. :(

    Daje, daje. Dodatkowo w duże pole ścieżki masz wstawiony kołek wraz z radiatorem do odprowadzania ciepła.
    dpieciak5 napisał:
    Widać że płytka od temperatury zmieniła kolor, także moim zdaniem poszedł ten MOSFET IRFR5305...

    Nie wymieniaj na pałę, lecz daj komuś kto ma pojęcie o pomiarach tranzystorów, o elektronice. Posiadasz miernik i umiesz się nim posługiwać?
    Sprawdź czy strona pierwotna transformatora nie ma przerwy.
  • Poziom 12  
    No i właśnie tu pojawia się problem, bo jak komuś dam to do naprawy to koszt będzie równy nowej ładowarce, a chciałem zamknąć się w paru złotych.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Powoli zastanawiam się nad zakupem samochodowego prostownika na 2 ampery. Zrobię wyprowadzenie na styki ładowarki Sparky żeby to się ładnie podpinało i będę sobie ładował na godzinkę.

    Co o tym myślicie? :D
  • Poziom 39  
    Wyjątkowo zły pomysł.
    Nie będzie się ładnie ładowało, lecz uszkodzisz akumulatory.
    W ładowarce jest kontroler napięcia i prądu ładowania akumulatora.
  • Poziom 12  
    Aha, czyli tego badziewia nie zastąpie:( co za zakup :(
  • Poziom 39  
    To jest ładowarka, która chwilowo nie domaga. Dlatego zamiast myśleć o alternatywie dla niej, oddaj ją do naprawy.
  • Poziom 12  
    A gdybym podłączył styki ładowarki pod takie urządzenie:
    http://allegro

    Linki zostały usunięte - zgodnie z regulaminem pkt.3.1.18 [dzimi]

    Czy też zepsuje akumulatorki?
  • Poziom 39  
    Tobie potrzeba wiedzy czy elektrodowych punktów, bo mam wątpliwości?
    Ty JUŻ masz ładowarkę, nie szukaj kolejnej, napraw tę. Masz dać 20 - 30 zł na sprawdzenia chybionych pomysłów, daj je dla kogoś kto ma miernik i wiedzę. Więcej od ciebie nie weźmie a będziesz miał ładowarkę z prawdziwego zdarzenia a nie cykającą bombę.
  • Poziom 12  
    No fakt nie mam wiedzy. No nic zatoce się do kogoś