Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia I - rozładowanie akumulatora, brak kontrolki ładowania.

18 Sie 2014 20:54 5058 7
  • Poziom 32  
    Witam,
    Mam problem z nowo zakupioną octavią (1,9 TDI)
    Mianowicie auto chodziło bez problemu przez kilka dni. Odpalało "od kopa"
    Po 3 dniach rano auto nie odpaliło. (kontrolki się zapaliły przy zapłonie ale po przekręceniu kluczyka cyknięcie i cisza)
    Podejrzenie padło na rozładowanie akumulatora, auto odpaliło od drugiego auta.
    Po przejechaniu 50 km i odczekaniu 3 godzin to samo co wcześniej.
    Akumulator został podładowany przez kilka godzin.
    Auto odpaliło bez problemu, zmierzone napięcie przy pracującym silniku wskazało na prawidłowe ładowanie alternatora.
    Po paru godzinach znowu klapa.
    Dodam - zauważyła to osoba która odłączała akumulator w celu ładowania - że przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon nie zapala się kontrolka od ładowania.
    Jeszcze na koniec zmierzyłem napięcie na akumulatorze i jest już 10V.
    Pobór prądu przy włączonym w zasadzie tylko alarmie (nie wiem co jeszcze obciąża akumulator przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku) to ok 0,3 A.
    W sumie to przez chwilę jest 0,3 i spada do 0,15A.
    Czy to za duży prąd pobierany przez akumulator spowodował jego rozładowanie?
    Co z tą kontrolką? Czy to jakieś zwarcie w instalacji?
    Czy może w końcu problem z regulatorem lub alternatorem.
    Proszę o jakąś diagnozę.
  • Poziom 21  
    0,15A to 150 mA.
    Standardowo podaje się prąd spoczynkowy ok 40mA. Nawet jakby było to ok 60mA to myślę że nie byłoby źle.
    Sprawdź czy może masz gdzieś lampkę która się świeci a nie powinna np w bagażniku.
    Co do kontrolki to sprawdź czy ona sama działa. Banał a jednak potrafi wprowadzić w błąd.

    grubs napisał:
    Auto odpaliło bez problemu, zmierzone napięcie przy pracującym silniku wskazało na prawidłowe ładowanie alternatora


    Czyli jakie napięcie przy pracującym silniku na akumulatorze??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Montrres napisał:

    Sprawdź czy może masz gdzieś lampkę która się świeci a nie powinna np w bagażniku.

    Raczej nie.
    Sprawdzałem w bagażniku w schowku itd. ale nie świeci nic.
    Montrres napisał:

    Co do kontrolki to sprawdź czy ona sama działa. Banał a jednak potrafi wprowadzić w błąd.


    Jak to zrobić?

    Montrres napisał:

    Czyli jakie napięcie przy pracującym silniku na akumulatorze??


    14 z hakiem nie wiem dokładnie ile bo mnie przy tym nie było ale robił to mechanik(elektryk) z warsztatu obok

    falubaz1 napisał:

    przerwa w instalacji - sprawdź instalację w okolicy skrzyni biegów, tam przeważnie przeciera się kabelek od alternatora


    Ale czy to może powodować rozładowanie akumulatora? Czy alternator może pokazywać w takim razie prawidłowe napięcie? Spróbuję to sprawdzić jutro.
    Szczerze mówiąc nie wiem czemu odpalił po naładowaniu a teraz już nie. Możliwe że przy rozruchu pobrał tyle prądu + późniejszy postój ok 4 godzin żeby przy prądzie który mierzę czyli 0,3 rozładował się aż tak?. Ładowany był pewnie z 6 godzin.
  • Moderator Samochody
    Brak kontrolki to prawdopodobnie brak wzbudzenia alternatora, wtedy zacznie ładować dopiero przy wyższych obrotach, jeśli w ogóle, lub alternator uszkodzony.
    Pobór prądu duży, ale też nie wiadomo czy prawidłowo sprawdzony.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2690814.html
  • Poziom 32  
    Pomiar wykonałem prawidłowo.
    Podłączę nowy akumulator i sprawdzę czy odpali. Może tamten się po prostu skończył.
    Wtedy sprawdzę pobór przy postoju.
    Co do lampki sygnalizującej ładowanie przy włączeniu zapłonu mam pytanie. Jak wtedy zamyka się obwód powodujący świecenie? Przez regulator który zwiera do masy a po włączeniu silnika daje 12V na diodę?.
  • Moderator Samochody
    Pierwszy lepszy schemat alternatora 9-diodowego z wewnętrznym regulatorem chyba powinien Ci to wyjaśnić.
    Octavia I - rozładowanie akumulatora, brak kontrolki ładowania.
  • Poziom 32  
    Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co.
    Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości.
    W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć.
    Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic więcej nie robię.
    Co do schematu powyżej to już go widziałem dlatego pytałem co się dzieje w samym regulatorze?
    Rozumiem że po przekręceniu na zapłon obwód zamyka się przez uzwojenie wirnika (prąd wzbudzenia) do masy?
    Z tego co widzę na schematach skody to jest trochę inaczej.
    Mianowicie plus z akumulatora przez bezpiecznik zasila zestaw wskaźników (min. lampkę od ładowania). Sterowanie idzie od D+ alternatora też do zespołu wskaźników.
    Zwierałem więc po odpięciu wtyczki od alternatora kabel z owej wtyczki do masy ale lampka się nie zapalała więc wygląda na przerwaną ścieżkę lub spalone kontrolki.
    Ładowanie jest bez zarzutu ale jeszcze nie zamknę tematu.
    Może trochę auto postoi i wtedy zobaczymy czy nastąpi rozładowanie.