Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

studio nagrań- jaki sprzęt polecacie?

19 Sie 2014 00:13 1815 2
  • Poziom 2  
    Witam, jaki sprzęt polecacie do studia nagrań? Oczywiście budżet jak zawsze okrojony ;)

     Co myślicie o zastosowaniu konsoli analogowej? Czy ma to jakąkolwiek racje bytu w dzisiejszych czasach? Czy jednak lepiej zainwestować w interface? Jeśli tak to jaki?

     Maty wygłuszające, panele akustyczne- co tak naprawdę będzie skuteczne i w przystępnej cenie?

     monitory bliskiego czy dalekiego pola- monitory dalekiego pola to przeżytek jednak zamiast typowo estradowych kolumn może zainwestować w taki sprzęt? Głośność tych malutkich monitorków po 40w nie zaspokaja moich potrzeb... :D

    Zawsze kiedy miałem przed oczami studio na pierwszym planie pojawiała się potężna konsola analogowa, potem wyparła ja cyfrówka a teraz interface i jakieś plug-iny, rozumiem że uzyskanie tej samej jakości materiału na starym sprzęcie będzie bardzo trudne ale nie potrafię pogodzić się z tą całą cyfryzacją... :/

    Obecnie mam do dyspozycji mikser re-union inkel pa.... staroć, mam z nim pewne problemy gdyby ktoś chciał pomóc w rozwikłaniu zagadkowych problemów to odsyłam do wcześniejszczego posta ;) z góry dzięki :)
  • Poziom 23  
    Piszesz o okrojonym budzęcie nie podając jego górnej granicy.

    Nie wiem jakiego rodzaju studio nagrań masz na myśli, wg mnie konsola mikserska w dzisiejszych czasach cały czas ma zastosowanie do mixdownu, trudno pracować nad balansem bazując na pokrętłach w programie.
    W dzisiejszych czasach można kupić kontrolery w kształcie takiej konsoli i sterować oprogramowaniem. Tor sygnałowy w całości obsługuje interfejs. Sprawdź np RME UFX. Jeżeli będzie Ci brakowało kanałów można dokupić następny i je połączyć.

    Jeżeli chodzi o wypracowanie akustyki w pomieszczeniu to jeżeli nie masz wiedzy - najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest wynajęcie akustyka ze sprzętem pomiarowym. W ciemno można jedynie się pobawić.

    Monitory. Pierwsze słyszę, że monitory dalekiego pola to przeżytek. Porozmawiaj z ludźmi, którzy pracują nad dźwiękiem w filmach fabularnych. Ja mam Adamy A7x + sub8. Osobiście nie sądzę aby było to za mało nawet do 20m^2.
    Pamiętaj, że z dźwiękiem należy pracować na 'umiarkowanej' głośności - krzywa izofoniczna. Wraz z natężeniem dźwięku, zmienia się postrzeganie balansu częstotliwościowego - można zrobić krzywdę miksowi.

    Proponuje Ci książkę - "Sekrety profesjonalnego brzmienia w małym studiu". Myślę, że 90% Twoich pytań, które zadajesz lub zadasz w najbliższej przyszłości ma odpowiedzi właśniej w tej pozycji.

    Pozdrawiam,
  • Poziom 2  
    b00l3r napisał:
    Proponuje Ci książkę - "Sekrety profesjonalnego brzmienia w małym studiu". Myślę, że 90% Twoich pytań, które zadajesz lub zadasz w najbliższej przyszłości ma odpowiedzi właśniej w tej pozycji.,


    Akurat tą książeczkę mam już od dawna ;)
    Tak jak "podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań" i wiele innych...

    Co do tej pierwszej jestem skłonny powiedzieć że na początek wnosi wiele, jednak obie nie mają tego co w moim przypadku byłoby najkorzystniejsze, przynajmniej w moim przekonaniu- praktyka. Jestem typem samouka więc nie mam jak skonfrontować swojej wiedzy z rzeczywistością pracy w studiu bądź estradzie.... :/ tu tkwi cały problem.

    Co do interfacu audio- RME UFX, jak na początek uważam że cena około 7 tyś jest zbyt wysoka, mam około 10 tyś do wydania z czego planowałem zakupić jakiś interface, jakąś konsolkę pewnie cyfrę no i monitorki. Resztę sprzętu zdążyłem zgromadzić przez wcześniejsze lata.

    No nic dziękuje za jakże wyczerpującą odpowiedź ;)
    Muszę jednak liczyć na siebie :D