Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 3BG - Akumulator, rozrusznik, czy ładowanie?

19 Sie 2014 22:33 1905 12
  • Poziom 16  
    25 dni temu:
    odpalam rano auto >> 10 km >> 6 h przerwy >> 10 km, gaszę, 10 minut przerwy i nie odpali, kontrolki przygasają prawie do zera, nie kiełta. Wymieniłem łożyska igiełkowe i ślizgowe w rozruszniku, naładowałem aku, wszystko działało OK.

    międzyczasie auto normalnie użytkowane(prawie 2000km/mc)

    4 dni temu 200 km bez problemów
    48 h temu 200 km bez problemów

    teraz: podczas próby odpalenia kilka wolnych obrotów rozrusznika i tyle. Sprawdzam napięcie akumulatora: 11,5 V. Prąd w spoczynku przy tym napięciu 0,02 A = 20 mA. Ładuję aku przez 20 minut 10 A. Odpalam auto na dotyk, odłączam prostownik, mierzę napięcie ładowania przez alternator: 14,3 V.

    zostawię aku na noc pod prostownikiem na 7A. W dzień chyba go rozładuję 10A.

    Akumulator, rozrusznik, czy ładowanie? Jakieś inne pomysły?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Akumulator. Typowy objaw.
  • Poziom 16  
    W zasadzie tylko ten element mi pozostał.
    zastanawia mnie tylko ta sytuacja sprzed miesiąca, gdzie po przejechaniu 10km i przerwie 10 minut już nie odpalił. To nadal może być akumulator?
    Czy jakiś inny test niż naładowanie i całkowite rozładowanie będzie lepszy?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie ma testów, teraz akumulatory tak właśnie padają. Dzisiaj działa, jutro już nie. Jazda z takim akumulatorem grozi uszkodzeniem elektroniki auta.
  • Poziom 10  
    Zobacz czy nie masz dogrzewania świec. Miałem tak w asterce II 1.7Dti. Świece grzały do 50*C, silnik w zime nagrzewał sie bardzo wolno i miałem to samo.
  • Poziom 16  
    Aku ma 72 Ah ładowałem 12h prądem 7-8 A
    Po godzinie rozładowywania prądem 13,5 A napięcie spadło z 12,6 V do 12,2 V.
    Mogę już jechać po nowy akumulator, czy jeszcze czekać?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Możesz śmiało!
  • Poziom 10  
    Nie był bym tak pewny. Masz możliwość zrobienia jakiejś podmianki?
  • Poziom 16  
    Passat B5 3BG - Akumulator, rozrusznik, czy ładowanie?

    Patrzę na powyższe charakterystyki. Rozładowuję prądem 0,2 CA po 1,5h miałem napięcie 12,1 V

    W żadnym razie nie sępie 400 zł na nowy akumulator, bo auto ma przede wszystkim palić na każde zawołanie, tylko charakterystyka mojego rozładowania wydaje mi się idealna jak ta z rysunku.

    edit: Właśnie ja też nie jestem pewny. Mam obok identycznego Passata, moglbym podmienić, tylko na ile czasu? Kolejny miesiąc? Szczerze mówiąc, to bym chyba wolał, żeby zdechł w pół godziny, kupiłbym nowy i byłby spokój...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz typową usterkę akumulatora, takie testy nic nie dadzą. Pisałem Ci o tym. Masz uszkodzenie wewnętrzne w akumulatorze. Nie zwlekaj z wymianą bo zniszczysz auto. Już kilkanaście takich aut miałem w swoim życiu. Właśnie podładowywanie, odpalanie z kabli, potem palił, nagle znowu nie, po godzinie znowu odpalił... Aż padł np sterownik. Może pomiary pod obciążeniem by coś dały, chociaż nie konieczne, usterka może się ujawniać np pod wpływem drgań.
  • Poziom 16  
    Czysto informacyjnie: po 2h: 11,8V
    Aku wymieniam, rozważam 3 opcje:
    -Centra Futura CA722 72 Ah 720 A
    -To co miałem, czyli VARTA E43 72Ah 680A
    -Topla ...
  • Poziom 32  
    mxmxmxmxmx napisał:
    Czysto informacyjnie: po 2h: 11,8V
    Aku wymieniam, rozważam 3 opcje:
    -Centra Futura CA722 72 Ah 720 A
    -To co miałem, czyli VARTA E43 72Ah 680A
    -Topla ...

    Do tego zestawienia dodałbym Westa ale w wersji Forse (te żółte), miałem przez ponad 6 lat i ani razu nie zdechł aż do sądnego dnia.
  • Poziom 16  
    Kupiony i założony Topla TOP 75ah 720a