Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Longjia exactly 50 2t - Pali żarówki, regulator napięcia

nikodem239 20 Sie 2014 13:43 3720 16
  • #1 20 Sie 2014 13:43
    nikodem239
    Poziom 9  

    Witam, mój skuter ma ładowanie 4,4v bez obciążenia na wolnych przez to padają mi akumulatory. Kupuje nowy regulator napięcia, identyczny jak stary. Wszystko jest ok ładowanie 11,99V na wolnych bez obciążenia, wszystko działa. Następnie skuter traci ładowanie. Palą się żarówki te które są zasilane z prądnicy.
    I o co w tym chodzi. Na starym regulatorze ładowanie słabe ale nic nie pali. A na drugim i trzecim regulatorze nie ma ładowania i pali żarówki. O co chodzi.

    0 16
  • Pomocny post
    #2 20 Sie 2014 18:32
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Po pierwsze skutery Longjia mają zmieniony pinout w regulatorach i trzeba na to zwrócić uwagę. W dużych Longjiach jest dokładnie tak jak na rysunku poniżej, ale w małych nie pamiętam czy zaglądałem sprawdzić, czy jest tak samo.
    http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_longjia.jpg
    Teraz masz dwa rozwiązania. W pierwszym kupujesz oryginalny regulator z Wilmatu o indeksie ZLK2222, lub o tym samym indeksie z Allegro (o ile sprzedawca nie sprzeda celowo niewłaściwego towaru). W drugim zostawiasz nowy regulator napięcia, o ile posiada on standardowy pinout i nie jest chińskim trojanem, ale przekładasz przewody w kostce regulatora tak aby zgadzał się z pinoutem standardowego regulatora: http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout3.png . W skrócie musisz zamienić przewody czerwony i żółty miejscami.

    0
  • #3 20 Sie 2014 20:32
    nikodem239
    Poziom 9  

    Tak piny są tak samo jak w większej Longjii :) Więc poszedłem do garażu i zacząłem zmieniać piny w kostce. Ale czerwony i żółty nie chce wyjść. A biały i zielony normalnie wychodzi. A robię to tak kabel popycham i wkładam w ten zadzior szpilkę i wyciągam. Zielony i biały poszedł a czerwony i żółty nie idą. Zastanawiałem się by włożyć same te złote wtyczki do regulatora. Ale boję się że powypadają. Więc muszę próbować dalej :/

    0
  • #4 21 Sie 2014 13:09
    nikodem239
    Poziom 9  

    No to tak zmieniłem te kable i ładowanie od razu się zwiększyło akumulator się ładuje.
    No tylko te ładowanie tak skacze 14-15V czasami wskoczy 12 lub niecałe 10 a raz wskoczyło 16V. Wieczorem wrzucę filmik z miernikiem. Jeszcze kupię żarówki i zobaczę czy będą się palić.

    1
  • #5 21 Sie 2014 19:16
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Masz padnięty akumulator i w takim stanie nie da się zmierzyć prawidłowo napięcia ładowania w motocyklach, za duża rezystancja wewnętrzna akumulatora. Dopiero przy sprawnym i w pełni naładowanym akumulatorze można zmierzyć maksymalne napięcie ładowania.

    0
  • #6 22 Sie 2014 16:55
    nikodem239
    Poziom 9  

    Wstawiłem inny w pełni naładowanu i sprawny akumulator. Świeca z opornikiem br8hs więc nie było zakłóceń. I ładowanie 12,8 a gdy dawałem mu gazu to napięcie wzrastało i było nawet 16 ale nie sprawdzałem ładowania ze światłami. A żarówki wszystkie wstawiłem dziś nowe i się jeszcze nie spaliły więc chyba dobrze?

    0
  • #7 22 Sie 2014 22:27
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Mocno wzrasta napięcie ładowania. Sprawdź czy w regulatorze nie zastosowano uproszczenia w postaci diody prostowniczej w miejscu regulatora napięcia ładowania, tak jak w tym chińskim cudzie: http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout11.jpg . Taką diodę łatwo wykryć miernikiem na teście diody pomiędzy pinami w których są wpięte przewody czerwony i biały.

    0
  • #8 22 Sie 2014 23:08
    nikodem239
    Poziom 9  

    A ten test to mam na włączonym silniku robić?
    I to sprawdzać gdy mam podłączony regulator do skutera czy jak.
    A ładowanie na niskich obrotach miałem 12,8 i jak mu dawałem gazu to wzrastało i doszło do 16 i dalej nie patrzyłem już.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Na starym regulatorze zrobiłem test diody i pokazało mi 1988. To znaczy dotknąłem sondami pinów i takie coś pokazało. Nie wiem czy ma coś do rzeczy stary regulator.
    Na nowym nie sprawdzałem bo mam go w skuterze.

    0
  • #9 22 Sie 2014 23:14
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy).
    Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie sprawdza się przy min. 5000 RPM.

    0
  • #10 23 Sie 2014 16:22
    nikodem239
    Poziom 9  

    Patrzyłem jeszcze raz te ładowanie. I przy 70-80 km/h miałem 16.78v. Lub ten regulator może być już spalony. Bo jak zmieniłem te piny w kostce to musiałem zamienić dwa kable żółty z czerwonym. A wsadziłem je tak samo jak były. No i też pomyliłem kabel biały z zielonym i nie wiem czy to nieuszkodziło regulatora. Teraz mam to podłączone tak jak musi być. Bo w tedy ze złej perspektywy spojrzałem na zdjęcie.

    0
  • #11 23 Sie 2014 16:49
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Regulatory napięcia tego typu nie są szczególnie wrażliwe na nieprawidłowe podłączenie, czy też nawet na odwrotne podłączenie akumulatora. Pisałeś na początku tematu że posiadasz dwa nowe regulatory, jak wygląda napięcie ładowania po podłączeniu drugiego regulatora?
    Napięcie 16.8V to bardzo dużo, akumulator się gotuje i będzie miał małą żywotność, a o nieuznaniu gwarancji nie wspomnę. Dlatego jestem prawie pewien że w regulatorze wstawili diodę do ładowania.

    0
  • #12 23 Sie 2014 17:10
    nikodem239
    Poziom 9  

    Znaczy w tedy nie wiedziałem o tym innym podłączeniu w longjii i myślałem że ten regulator nie działa więc go oddałem do sklepu. A ten drugi z innego sklepu to ten co mam go teraz w skuterze.
    A z tą diodą o co chodzi? Jak by była to ją wywalić czy co?
    A tą diodę będę sprawdzał dopiero gdzieś we wtorek bo w tedy maja być przednie żarówki do skutera. Bo nie chcę juz odkręcać tej czaszy bo w końcu się rozpadnie jak to chińskie :/

    0
  • #14 24 Sie 2014 17:08
    nikodem239
    Poziom 9  

    Akumulator który mam to jest on kwasowy. A na wikipedii czytałem że można je ładować do 16,5V.

    0
  • Pomocny post
    #15 25 Sie 2014 10:54
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Ładowanie wysokim napięciem wykonuje się wyłącznie w awaryjnych sytuacjach, np. przy kompletnie padniętym (i zasiarczonym) akumulatorze lub w procesie regeneracji (odsiarczania). Przy normalnej pracy wysokie napięcie powoduje obniżenie trwałości akumulatora, a typowe przeładowanie (do stanu silnego gazowania) może spowodować odpad masy czynnej (brunatny elektrolit), jak również inne niekorzystne zjawiska jak obniżenie poziomu elektrolitu (korozja chemiczna) i wytwarzanie wybuchowej mieszanki wodoru z tlenem.
    Mieloch narzuca sobie niezłą marżę za chiński produkt (marka "TEC"). Tajwańskie regulatory Cheng Lung kosztowały koło 30 zł, nie pamiętam już jakie były oznaczenia, ale ich produkty (regulatory i moduły zapłonowe) były bardzo dobrej jakości.

    0
  • #16 28 Sie 2014 21:12
    nikodem239
    Poziom 9  

    Regulator zamówiony. Tylko szkoda że musiałem kupić coś do 50,01 zł. No i wysyłka 17,50:/
    Więc wyszło mnie prawie 70zł, no ale nic innego nie mogłem znaleźć.
    Paczka została wysłana i jutro prawdopodobnie przyjdzie, więc będę wiedział co z regulatorem.

    0
  • #17 29 Sie 2014 14:09
    nikodem239
    Poziom 9  

    Regulator przyszedł, wszystko działa. Skuter chodził około 15 minut ze światłami i czasami go ostro prze gazowałem i żarówki wszystkie działają :)
    Również ustawienia pinów są jak u mnie oryginalnie w longjii.
    Ładowanie na wolnych obrotach mam 12,50 12,60V, a na maksymalnych obrotach mam około 13,95V.
    Dzięki za odpowiedzi:)

    0