Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód na trasy, Benzyna+LPG ?

marcineko233 20 Sie 2014 16:05 3429 11
  • #1 20 Sie 2014 16:05
    marcineko233
    Poziom 7  

    witam zastanawiam się nad wyborem samochodu stworzonego do tras głównie większych zaczynających się od 300km i wzwyż, poszukiwałem auta mniej więcej do 2 litrów pojemności czyli 1.6 1.8, nie potrzebuje demona prędkości średnio jeżdżę z prędkościami rzędu 100-120km/h i potrzebuje samochodu wygodnego i zarazem aby miał małe spalanie lub nadającego się idealnie do instalacji LPG. Diesel raczej nie wchodzi w grę z powodu swojej kultury pracy, wyższych kosztów utrzymania a poza tym wyższego kosztu ubezpieczenia. Samochód szukam do 15tysięcy zł. i prośbę mam abyście przedstawili mi jakieś modele samochodów nadające się do takiej jazdy i spełniające te kryteria :)
    PS. Samochodem przemieszczam się też po mieście przynajmniej raz dziennie śr, ale w większości samochód przebywa na trasie..

    0 11
  • #2 20 Sie 2014 20:05
    tigana
    Poziom 11  

    Witam.Z tego co miałem to szczerze mogę polecić nissana primerę P11 po lifcie z silnikiem 2.0 benzyna.Z opinii forum nissana i własnego doświadczenia silnik ten jest wręcz stworzony do gazu.U mnie spalanie średnie oscylowało w granicach 10 litrów LPG.Najważniejsze tylko kupić zadbany egzemplarz.

    -1
  • #3 20 Sie 2014 21:33
    nioop

    Specjalista AGD

    1.6 czy 1.8 to sprzeczne z wygodną jazdą na trasie..

    Jeżeli chcesz dobre auto na trase, które sprawi ze po 300km będziesz w stanie samodzielnie wysiąść z auta bez żadnych bólów pleców to po pierwsze musi być duże, co wiąże się z dużym silnikiem.. Po drugie tempomat.. Po trzecie podnóżek na lewą nogę..

    Zapewne dostaniesz setki propozycji fiat punto, nissanów, oplów i innych dziwnych wynalazków, dlatego zanim je wybierzesz postaraj się przejechać 15km takim autem..

    Chcesz auto na trase - Moja propozycja BMW serii 7 - Silnik 3.0 w gazie..
    Spalanie 10 litrów gazu , pełna wygoda.. A po 300km przejechanych będziesz chciał jeszcze dalej jechać..

    Wybierając przykładowo Opla z 1.6 po 100km będziesz się modlił aby trasa jak najszybciej się skończyła - I mówię to z własnego doświadczenia..

    1
  • #4 20 Sie 2014 21:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Puntem 1.3MJ codziennie robię ~140km i nie odczuwam zmęczenia, choć na trasę nie polecam (ale robiłem nim trasy po 300-500km bez problemu, i piękne w nim jest to że trasę 400km zrobię bez problemu w obie strony bez wizyty na stacji benzynowej). Z jednym z czym się zgodzę - tempomat to super sprawa, ale kompakt z silnikiem 100KM jest absolutnie wystarczający na trasy jakie możesz spotkać w Polsce. Poza tym 300km to żadna trasa. Teraz jak jadę gdzieś dalej biorę od ojca Octavię 1.9TDI i mogę jechać choćby 12h bez żadnego zmęczenia, jest cicho (dużo niższe obroty na każdym biegu przy tej samej prędkości niż w benzynie 1.6) a silnik dzięki dużemu momentowi obrotowemu zapewnia elastyczność (nie trzeba redukować do wyprzedzania). Mały silnik benzynowy będzie uciążliwy ze względu na hałas, ale 1.8 czy 2.0, najlepiej z 6 biegową skrzynią i tempomatem powinien zapewnić komfort. Przyznam też, że np. 500km Astrą II 2.0DI to rzeczywiście była katorga, to auto było wybitnie niewygodne i źle się prowadziło.

    0
  • #5 20 Sie 2014 21:56
    nioop

    Specjalista AGD

    A może to ja po prostu zrobiłem się wygodny..
    Ja pokonuję kilka razy w miesiącu trase trochę ponad 200km w jedną strone..
    Wszelkie kompakty są dla mnie okropne, niewygodne i ciasne..
    Zaraz mnie nogi bolą, bo muszę je trzymać w niewygodnej pozycji, ręce z tego samego powodu.. Itp..
    Dla mnie idealnym wyborem była by opcja BMW 7 z silnikiem np 4.4 litra.. Bo na trasie wyprzedzać tiry, które jeżdzą sobie parami to katorga silnikiem 1.6 Lub ew coś z mercedesów.. Tyle ze rdzewieją..

    Nie wyobrażam sobie teraz jazdy bez podłokietnika i to szerokiego, tempomatu, podnóżka lewej nogi i porządnego uchwytu na kubki (nie, nie.. Nie takiego za 5zł w kratce nawiewu) - To jest dla mnie obowiązkowe wyposażenie na trase.. A połączenie dobrego zawieszenia, szerokich opon i dużego silnika sprawia ze mógłbym wogóle się nie zatrzymywać..

    0
  • #6 20 Sie 2014 22:04
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Auto klasy średniej ( niżej nie radzę), dobrze wyciszone, komfortowe z silnikiem najlepiej 2,0 ok 130-150KM.
    Mój typ to peugeot 407 z silnikiem 2,0 16V, bardzo udana jednostka, bezproblemowa i oszczedna i dobrze sie "gazuje" W trasie spali Ci 9-10 l gazu przy dynamicznej jeżdzie. Mam ten silnik w sporym vanie i w trasie pali z klimą max 11 LPG a normalnie wychodzi 10.
    Super wóz na trasy to 607 minimum z silnikiem 2,2 1160KM a najlepiej 3,0 24V 208KM. W trasie spalanie gazu to ok 10l a komfort nieosiagalny w tej klasie cenowej m.in. przez obiegowe ( nie wiem dlaczego) aż tak złe opinie o francuzach.

    0
  • #7 20 Sie 2014 22:04
    tzok
    Moderator Samochody

    nioop napisał:
    Nie wyobrażam sobie teraz jazdy bez podłokietnika i to szerokiego, tempomatu, podnóżka lewej nogi i porządnego uchwytu na kubki
    Podłokietnik mam i w Octavii i w Puncie, podnóżek również, tempomat w Octavii, w Puncie nie mam czasu założyć ale jest to możliwe, nie mam uchwytu na kubki (są miejsca na kubki w tunelu środkowym) ale nigdy nie jem ani nie piję w aucie. Jak chcę coś zjeść to mogę poświęcić te 10-15 minut na hot-doga z Colą na stacji/MOPie. W trasie są zazwyczaj co najmniej 2 pasy ruchu w każdą stronę (przynajmniej na południu) więc wyprzedzanie TIRów nie stanowi większego wyzwania.

    Myślę, że A3 albo Octavia z silnikiem 1.8 jest wystarczająca, jeśli chcesz coś większego to Vectra C albo wspomniana już 407'ka.

    0
  • #8 20 Sie 2014 22:10
    nioop

    Specjalista AGD

    tzok napisał:
    W trasie są zazwyczaj co najmniej 2 pasy ruchu w każdą stronę (przynajmniej na południu) więc wyprzedzanie TIRów nie stanowi większego wyzwania.


    A więc polecam wyjechać z Warszawy na lubelszczyznę - obojętnie czy kierunek Lublin czy Biała Podlaska , na dwóch tych kierunkach jest około 5km dwóch pasów a reszta około 200km jest to pojedyńczy pas, baaa, mało tego.. Co chwile są słupki na środku.. :]
    Także niekiedy jazda z 1.6 polegała na 50-kilometrowym ciągnięciu się 70km/h za tirem.. - A to juz może męczyć..

    Vectre - Faktycznie, to także mógłbym polecić, choć nie miałem z nią wiele do czynienia, to wydaje mi się, że na trase powinna być okey..
    natomiast jak wspominałem.. Ja nie wyobrażam sobie jazdy powyżej 10km np A3 - Dla mnie to katorga, Ale to może poprostu jest kwestia gustu..

    tzok napisał:
    ale nigdy nie jem ani nie piję w aucie.


    A ja w aucie palę i nie wyobrażam sobie by po papierosie nie wziąść łyka Coli :)
    A zatrzymywać się co 20-30 min to też bez sensu..

    0
  • #9 20 Sie 2014 23:07
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    nioop

    marcineko233 napisał:
    nie potrzebuje demona prędkości średnio jeżdżę z prędkościami rzędu 100-120km/h i potrzebuje samochodu wygodnego i zarazem aby miał małe spalanie lub nadającego się idealnie do instalacji LPG.

    Skup sie na tym czego oczekuje kolega , i nie wydaje mi sie by E38 z 4-litrowym silnikiem spełniał te wymagania zwłaszcza , że za 15 tys mozna kupic tylko kupę złomu, albo zadbany 20- paroletni wóz.

    0
  • #10 20 Sie 2014 23:19
    nioop

    Specjalista AGD

    andrzej lukaszewicz napisał:
    .. z silnikiem 2,2 1160KM a najlepiej 3,0 24V 208KM



    marcineko233 napisał:
    nie potrzebuje demona prędkości średnio jeżdżę z prędkościami rzędu 100-120km/h i potrzebuje samochodu wygodnego i zarazem aby miał małe spalanie lub nadającego się idealnie do instalacji LPG.

    Skup sie na tym czego oczekuje kolega , i nie wydaje mi sie by Peugeot z 3-litrowym silnikiem spełniał te wymagania zwłaszcza , że za 15 tys mozna kupic tylko kupę złomu, albo zadbany 20- paroletni wóz.

    0
  • #11 21 Sie 2014 00:11
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    No to wybierz najdrozsza 406-ke w sedanie czy coupe na ogłoszeniach ( zakres 12-15 tys) i E38 w tym zakresie i sprawdź co z tego wyjdzie... BMW szmelc , albo zadbany 1995 rok, a sa i po 20 tys podobno unikaty. Znajomy najeźdił sie po całej Polsce za E36i wszystkie "lalki" okazały sie kombinowanymi szpachlowozami. Realnie za 15-letni wóz naprawde zadbany trzeba było zapłacić powyżej 20 tys.

    nioop napisał:
    Moja propozycja BMW serii 7 - Silnik 3.0 w gazie..
    Spalanie 10 litrów gazu ,

    Zadbany model to spalanie 12l LPG wzwyż, średno 17 a 740 od 13 l LPG wzwyż realnie średnio ok 18.
    Co nie oznacza , że to jest bardzo duzo jak na taki wóz.
    407 208 KM zaczyna od 10 LPG do max 15.

    0
  • #12 21 Sie 2014 00:27
    nioop

    Specjalista AGD

    Panie Andrzeju..
    Ja wcale nie wątpie ze w Pana oczach Peugeot bije na głowe nawet ferrari..
    Ale proszę uwierzyć ze obecnie zarówno BMW jak i peugeota bardzo ciężko jest znaleść bezwypadkowego..
    Pozatym czy stereotypy o peugeotach i jego niska wartośc na rynku wtórnym wzieła się ot tak z nieba ? A nie, ktoś powiedział ze mu się ta marka nie podoba i wszystkie ceny na rynku poszły 200% w dół jednego dnia ? No chyba tak.. Bo innego wytłumaczenia nie ma.. Skoro 406 to istny ideał za marne grosze..

    0