Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra 2.0 Tdi CFFB - Adblue, reset kontrolki po dolaniu,

21 Sie 2014 06:32 21783 19
  • Poziom 21  
    Witam,
    Mam pytanie odnośnie systemu Adblue w aucie marki Seat Alhambra 2012 r 2.0 tdi cffb.
    Po uzupełnieniu płynu ,system nie widzi tego faktu. Wyświetla mi kontrolkęadblue i dystans do przebycia który się zmniejsza .
    Jaka jest procedura po dolaniu płynu?Trzeba czekać na włączonym zapłonie czy od razu powianiem być wykryty pełny zbiornik płynu?

    W Vcds wykonałem w adaptacjach : "Resetting of SCR tank level detection"
    bo wydaje mi się że to ta funkcja odpowiada za reset? lecz nie pomaga.
  • Poziom 27  
    Czy w sterowniku silnika był błąd z czujnika NOX
  • Poziom 21  
    Tak był błąd NOX, auto nie dało się uruchomić, błędy skasowane nie powracają. Auto odpala , jeździ. W adaptacjach wybierałem też learned Nox sensor. .nie pomogłó
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Do zrobienia flash sterownika silnika, to powinno wygasić kontrolkę ,jak nie trzeba zrobić jazdę adaptacyjną.Do wymiany też czujnik NOX bo usterka powróci i będzie zapalać kontrolkę silnika.
    Jaki nr sterownika i wersja oprogramowania ?
  • Poziom 21  
    Address 01: Engine
    Control Module Part Number: 03L 906 018 HL
    Component and/or Version: R4 2,0L EDC H24 9959
    Software Coding: 0019001A043401080000
    Work Shop Code: WSC 80232
    VCID: 7BF5116EF2456DC6C11-802E

    Advanced Identification/FAZIT
    Serial number:
    Identification: BPG-810
    Revision: 44H24---
    Date: 21.02.11
    Manufacturer number: 1236
    Test stand number: 0179
    Flash Status
    Programming Attempts(application): 1/1/1
    Successful Attempts(application): 1/1/1
    Flash Date: 12.08.20
    Misc.
    Hardware number: 03L 906 018 M


    a błedy były takie :


    9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
    P229F 00 [237] - Implausible Signal
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 24
    Mileage: 43606 km
    Date: 2026.14.30
    Time: 11:33:00

    15733 - SCR NOx Catalyst Bank 1
    P20EE 00 [237] - Efficiency too Low
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 48403 km
    Date: 2035.14.22
    Time: 12:56:04

    4891 - EGR Valve (N18)
    P0403 00 [096] - Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 48403 km
    Date: 2035.14.22
    Time: 12:56:04
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Widać,że flash zrobiony.Czujnik do wymiany.W VASie specjalna procedura na wyłączenie komunikatu adblue ,czasochłonna ale do zrobienia.Adblue najlepiej dolać do pełna,albo min. 10 l.Co do problemu w odpaleniem to egr jest przyczyną.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Adblue dolane było do pełna , stał kilkanaście minut na włączonym zapłonie i nic :) Jeśli minie limit kilometrów to auto nie odpali czy co się stanie?? A ten egr to wymiana na nowy czy czyszczenie w co nie wierzę sam chyba :)???Auto ma tak niski przebieg a tu takie niespodzianki.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Miałem auto gdzie minął limit kilometrów i odpalało.Napisałem że nie odpala przez egr bo był błąd ,może auto stało i się zawiesił.Miałem przypadek ,że gasł i nie odpalał-okazało się że zawieszał się w pozycji otwartej.Bardzo łatwo w tych silnikach to sprawdzić -zaślepić przewód przy głowicy.Co do procedury przy tych błędach z czujnika NOx jest informacja serwisowa w VW/SEAT ,co do egr też.
  • Poziom 21  
    Z EGR-em w tym aucie od kilku miesięcy potrafił się zaświecać check i gasnąć. A błędy NOx to dopiero teraz wyskoczyły. Ta podpowiedź z Twojej strony Jacku co do wymiany czujnika to rozumiem z informacji serwisowej? Pytam bo błędów nie generuje sterownik żadnych a kontrolka adblue po dolaniu nie zgasła stąd mój post na forum, a z system adblue a w zasadzie jego awarią mam do czynienia po raz pierwszy.
  • Poziom 27  
    Tak moja podpowiedź na podstawie inf. serwisowej ,usterka z czujnika pewnie wróci (wiem że nie jest tani) ale bez wymiany procedura raczej nie przejdzie.
  • Poziom 10  
    Podepnę się pod temat jeżeli można.
    Czy dolanie kilku litrów adBlue zanim zaświeci się kontrolka wymuszająca dolanie i zabawy z kasowaniem jest poprawnym rozwiązaniem ?
    Czysto teoretycznie się zastanawiam, czy utrzymywanie stanu płynu powyżej sygnalizowanego poziomu jest sposobem na uniknięcie powyższych komplikacji.
  • Poziom 11  
    procedura po dolaniu Adblue ?

    jak mi się zapaliła po ok 200 zapalił się check engine, wtedy dolałem 2 albo 3 l (drogo na stacjach za granicą) , po ok 50 km adblue zgasła, niestety check engine nie, to nox i nie wiem czy to było powiązane, kontrolkę wykasowałem i teraz mam znowu po ok 400 km, coś czuję ze czeka mnie wymiana nox.
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam oto taki problem:
    Błąd na nox2 ale na nox1 wartość emisji 0 ppm, Nie mogę znalezć czujnika temp.spalin 2, czy on jest razem z Nox1?
    Błędy na silniku skasowane, ale kontrolka adble dalej świeci i odlicz km.

    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-018-CFF.clb
    Oznaczenie elementu: 03L 906 018 HL HW: 03L 906 018 M
    Komponent i/lub wersja: R4 2.0l TDI H27 9981
    Kodowanie: 0019001A042401080000
    Kod serwisu: WSC 85861 120 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01103L906018HL 003014 (VW36)
    ROD: EV_ECM20TDI01103L906018F_VW36.rod
    VCID: 7BF5371DF251BC9C74-802E
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

    9567 - Czujnik 2 NOx; zespół 1
    P229F 00 [101] - niewiarygodny sygnał
    Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Przebieg: 149292 km
    Data: 2065.14.23
    Czas: 19:17:06

    Prędkość obrotowa silnika: 2292.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
    Prędkość pojazdu: 105 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 87 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 28 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
    Napięcie zacisku 30: 14.960 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw): 616.8 mg/stroke
    Średnia dawka wtrysku: 0.00 mg/stroke
    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 100.00 %
    Emisja NOx: czujnik NOx 1: 0 ppm
    Emisja NOx: czujnik NOx 2: 259 ppm
    Obliczone stężenie NOx za turbosprężarką: 0 ppm

    15733 - Katalizator SCR NOx; zespół 1
    P20EE 00 [101] - sprawność za mała
    Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00000001
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Przebieg: 149180 km
    Data: 2065.14.23
    Czas: 18:08:47

    Prędkość obrotowa silnika: 2506.00 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
    Prędkość pojazdu: 137 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 88 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 24 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
    Napięcie zacisku 30: 14.360 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Długotrwałe dopasowanie dozowania środka redukującego: 1.00
    Zmierzona przemiana NOx: -0.500
    Obliczona sprawność przemiany NOx: 0.910
    Próg sprawności przemiany NOx: 0.300
    Aktualna temperatura w katalizatorze redukcyjnym NOx: 300.9 °C

    Kody gotowości: 0 0 0 0 0

    Adres 01: Silnik (03L 906 018 HL)

    10:50:43
    IDE03129 Pompa czynnika redukującego: sterowanie 14.59 %
    IDE03131 Wtryskiwacz czynnika redukującego: aktywacja 0.00 %
    IDE03132 Czujnik ciśnienia czynnika redukującego: zmierzone ciśnienie 4999 hPa
    IDE03135 Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukującym: temperatura 22.1 °C
    IDE03136 Czujnik poziomu czynnika redukującego: poziom 80.19 %
    IDE03140 Czujnik NOx 1: stężenie NOx 0 ppm
    IDE03141 Czujnik NOx 2: stężenie NOx 147 ppm
    IDE03768 Czujnik 1 NOx: napięcie zasilania 0 mV
    IDE03769 Czujnik 2 NOx: napięcie zasilania 12480 mV
    IDE04098 Czujnik NOx NOx11:--- / NOx21:65535 ppm
    IDE02229 Czujnik temperatury spalin 1 20.0 °C
    IDE02233 Czujnik temperatury spalin 2 -0.0 °C
    IDE02234 Czujnik temperatury spalin 3 40.4 °C
    IDE03270 Czujnik temperatury spalin 1: napięcie nieprzetworzone 4994.8 mV
    IDE03271 Czujnik temperatury spalin 2: napięcie nieprzetworzone 0.0 mV
    IDE03273 Czujnik temperatury spalin 3: napięcie nieprzetworzone 4672.2 mV
    IDE03275 Czujnik temperatury spalin 4: napięcie nieprzetworzone 4770.2 mV
    IDE03768 Czujnik 1 NOx: napięcie zasilania 0 mV
    IDE03769 Czujnik 2 NOx: napięcie zasilania 0 mV
    IDE04255 Czujnik temp.recyrk.spalin za chłodnicą: wart.nieprzetw. -270.6 °C
    IDE04256 Czujnik temp.płynu chłodz.silnika: napięcie nieprzetworzone 2111.2 mV
    w/g mnie do wymiany nox1.
    Proszę o pomoc
  • Poziom 27  
    Wszystko jest napisane wyżej. Czujnika 2 temp spalin nie szukaj bo w tym silniku go nie ma.
  • Poziom 10  
    Coś więcej na temat procedury gaszenia tej kontrolki vcds em mogę się dowiedzieć
  • Poziom 35  
    Reset w desce. Reset w silniku, czasami wypalanie i jazda w roznych warunkach nawet 30 min.
  • Poziom 11  
    Witam

    nie zresetujesz tego, musisz wyeliminować przyczynę,
    a przyczyną jest najpewniej sonda Nox.

    wymień sondę i pojeździj równomiernie wtedy zgaśnie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam
    Posiadam VW Passata b8, błąd na desce - usterka adblue i limit km...
    Błąd z VCDS 29630 ( P218F w załączniku) - wg serwisu usterka pompy adblue.
    Pompa wymieniona - komunikat nadal na desce , błąd w VCDS nie powraca

    Seat Alhambra 2.0 Tdi CFFB - Adblue, reset kontrolki po dolaniu,


    Seat Alhambra 2.0 Tdi CFFB - Adblue, reset kontrolki po dolaniu,


    Proszę o pomoc
  • Poziom 35  
    odwieczny problem z SCR.

    Zrzuc kleme, pozniej zresetuj w desce, w silniku i jazda probna.
    pojezdzij raczej ostro, a jak trzeba to wypal.