Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane 1.6 107 KM szarpie dusi pod czas jazdy

21 Sie 2014 10:28 5976 13
  • Poziom 7  
    Witam
    Mam następujący problem z tym nie udanym wytworem Francji , kupiłem z 2 miesiące temu renaulta megane I 1.6 16v, z początku bez problemu do czasu kiedy zdechł mi regulator napięcia w alternatorze zmieniłem go i zaczęły się dziwne akcje, typu jadę po 10 km samochód zaczyna nagle szarpać dusić się przy dodawaniu gazu , jak trzyma się gaz równo samochód jedzie doda się troszkę gaz dusi się tak jak by sie paliwo kończyło , po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie problem ustąpił jakiś czas bylo ok , z każdym tygodniem zdarzało to się coraz częściej ale tak jak pisałem wystarczy zgasić i zapalić i na jakis czas spokój , zauważyłem też że działo to się przy niskim stanie paliwa , to dolewałem więcej ale już teraz nie ma to znaczenia ile paliwa wyjeżdżam na drogę i na 10 km muszę go po kilka razy gasić i odpalać aż ustąpi na jakiś , czyściłem pompkę paliwa nic nie dało , świece zmienione , cewek nie ruszam bo jeżeli nie dotyka się pedału gazu samochód pracuje równo to raczej cewki nie mają nic z tym wspólnego dodam jeszcze że jak już mu odwali to nie ma znaczenia czy na biegu czy na luzie silnik ciężko wkręcić w obroty ,na wolnych jak pracuje choć są one podwyższone w tym momencie kiedy ma "problem" doda się gazu beczy i potrafi nawet zgasnąć.
    Pomóżcie bo mam już dość tego auta szperam troszkę w samochodach i nigdy sie nie spotkałem z takim zachowaniem zawsze była jakąś prosta przyczyna a tu nie wiadomo co mu dolega nie wiadomo za co sie brać , do mechaników nie jeżdżę bo wiedzą tyle co ja jedyne co zrobię zajadę na komputer ale podejrzewam że będzie masa błędów na czujkach które z tym nic wspólnego nie mają wnioskując po forach z tym samym problemem .
    Jedno czego jeszcze nie sprawdzałem to masy sterownika i ogólnie masa na silniku ale sprawdzę to w najbliższym czasie
    Proszę o pomoc może ktoś z was uporał się z tym problemem jakimiś konkretnymi działaniami ?
  • Poziom 10  
    Wymień filtr paliwa
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A może tak zrobić diagnostykę, nie wymieniać wszystkiego na chybił - trafił? Podłączyć oscyloskop, popatrzeć na sygnały z czujników?
  • Poziom 7  
    Filtr zmieniony wszystkie podstawowe rzeczy wymieniłem , tylko rozrząd czeka bo jak nie dojdę do ładu to ją spalę w lesie .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego a ile badanie oscyloskopem u Ciebie i ogólnie badanie komputerem ? Bo właśnie nie chce wymieniać metoda prób i błędów wszystkiego bo to za stare auto na takie inwestycje
  • Poziom 39  
    Piszesz, że cewek nie ruszasz. A masz pewność, że są sprawne? Potencjometr położenia przepustnicy sprawdzony? Zawór powietrza (tzw krokowiec) sprawny. A może nawet kolektor ssący nieszczelny.
    chudzixx napisał:
    czyściłem pompkę paliwa
    .
    Ciśnienie paliwa odpowiednie?
    chudzixx napisał:
    tylko rozrząd czeka

    I tutaj przygotuj się bowiem możesz marnie skończyć.
    Ale skoro kłopoty zaczęły się od wymiany regulatora napięcia to może pouszkadzana instalacja elektryczna. Samochód pewno ma swoje lata.
    I tak na marginesie to prawdopodobnie całkiem podobne problemy możesz mieć z każdym współczesnym samochodem więc niepotrzebnie wydziwiasz na francuski.
  • Poziom 10  
    Czyść potencjometr przepustnicy
  • Poziom 7  
    Cewek nie dotykam bo chyba wszystkie na raz by nie szwankowały a jak pisałem jak się do pedała gazu nie dotyka to chodzi równo przy dodawaniu gazu jest obiaw tak jakby braku paliwa , jeszcze jedną rzecz jaką zauważyłem to zbiornik paliwa się zasysał to mu zrobiłem dziurkę w korku i tak jak by trochę się poprawiło na jakiś czas , czy myślicie że ciśnienie paliwa może być delikatnie za niskie i to jest przyczyną ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Kolego ale jak ten potencjometr odłącze i jak pracuje kiedy nic się nie dzieje to i bez potencjonometra chodzi dobrze , póki znowu coś czego szukam nie odwali

    Dodano po 10 [minuty]:

    Czy ciśnienie paliwa będę mógł sprawdzic za pomocą komputera czy jest odpowiednie ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Tyle że ciśnienie paliwa było by cały czas złe , a tu gdy odpale i zgasze auto parę razy to tak jak by się coś wczytało w komputerze i działa normalnie dlatego chce sprawdzić mase pod maską .
  • Poziom 31  
    Cewek nie dotykasz - to błąd bo to jeden ze słabszych elementów tego auta w dodatku pomimo oringów lubi tam być woda . Korek musisz założyć sprawny , sprawdź poprawność podłączenia przewodów odpowietrzających przy filtrze z węglem aktywnym jak i sam elektrozawór.
  • Poziom 7  
    Dobra to zacznijmy pokoleji , razem z cewkami tyle że od tylu samochodu , Panowie interesuje mnie czy można wykluczyć pompke paliwa jeżeli po kilku krotnym gaszeniu i odpaleniu auta problem ustępuje na jakiś czas ? Bo chyba uszkodzona pompka by dawała o sobie cały czaś znać ? i czy w zbiorniku powinno być małe podcisnienie ?
  • Poziom 10  
    chudzixx napisał:
    czy w zbiorniku powinno być małe podcisnienie ?
    nie
    chudzixx napisał:
    chyba uszkodzona pompka by dawała o sobie cały czaś znać ?
    niekoniecznie
  • Poziom 31  
    Kolego wykaż trochę inwencji twórczej , jeżeli podejrzewasz pompę paliwa to zasuwaj na miasto po zestaw do pomiaru ciśnienia, dokonaj stosownego pomiaru i zaraz będziemy wiedzieć . Inaczej to tylko wróżenie , podłącz pod komputer jakieś błędy , parametry , wtedy zobaczymy.
  • Poziom 7  
    Panowie problem rozwiązany za 30 zł zdechł potencjometr położenia przepustnicy auto całkiem inaczej pracuje z działającym i nie dusi przedewsystkim
    Dzięki za próbę pomocy ;)