Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RENAULT PREMIUM 320dxi e4 7.2l - usterka układu zasilania paliwem i adblue

krystiancyco 21 Aug 2014 11:05 5484 5
  • #1
    krystiancyco
    Level 9  
    Witam! 3 dni temu kupiłem renówkę sprowadzoną z francji. premium 320dxi rok 2006.11 euro 4 z adblue. świeciły się jakieś błędy więc pojechałem a serwis. co się okazało. Uszkodzony podgrzewacz filtra adblue. uszkodzona pompa adblue(nie działała ale mechanik coś podłubał i zaczęła chodzić ale znów jakiś zawór przy niej nadal jest uszkodzony) i co najgorsze teraz: uszkodzony jakiś czujnik przy układzie zasilania paliwem i jakaś pompka. dokładnie mi nie powiedzieli jak to się nazywa. Auto wczoraj zaczęło mi wchodzić w tryb awaryjny a biegu jałowym i odcinało moc. dopiero po ponownym restarcie silnika wszystko wracało do normy. mam zdjęcia co im na komputerze serwisowym wyświetliło są w załącznikach. Proszę o pomoc czy jakoś sam mogę to naprawić lub wymienić. RENAULT PREMIUM 320dxi e4 7.2l - usterka układu zasilania paliwem i adblue RENAULT PREMIUM 320dxi e4 7.2l - usterka układu zasilania paliwem i adblue
  • #3
    krystiancyco
    Level 9  
    ad blue zalany do pełna, jak kupowałem auto to było pół zbiornika. o takie błędy mi wyświetla na komputerze w samochodzie:
    MID: 128 OCC: 5 PSID: 96 FMI:1
    MID: 128 OCC: 13 PSID: 101 FMI: 3
    MID: 128 OCC: 9 PSID: 101 FMI: 7
    <ID: 128 OCC: 15 PSID: 107 FMI: 5
  • #4
    arti1987
    Level 20  
    Kolego ten elektrozawor dozowania z podstawa mozna zdemontowac i probowac go wymyc ekstrakcyjna. Moze jakies syfy podeszly pod iglice. W razie czego sam zawor idzie dobrac boscha i kosztuje okolo 500 zl . Ale czy na pewno to bo te silniki maja dziwny uklad paliwowy . Jezeli przechodzi w tryb awaryjny zwiazany z ukladem paliwowym to prawie zawsze wskazuje zawor dawki . A moga to byc wtryski albo zawor w listwie .
  • #5
    gucio~1
    Level 23  
    To nie jest dziwny układ tylko najzwyklejszy common rail. Szukanie nieszczelności było opisane wiele razy. A jak układ szczelny to sprawdzenie czujnika ciśnienia, podmiana zaworu regulacji ciśnienia i dopiero potem pompa wysokiego ciśnienia. Oczywiscie na samym początku trzeba sprawdzić ciśnienie zasilania .
  • #6
    krystiancyco
    Level 9  
    Usterki naprawione. W pompie adblue był uszkodzony ten zawór https://obrazki.elektroda.pl/6114555300_1415736336.jpg 380zł netto i 25 minut roboty. Układ paliwowy był sprawdzony pod względem szczelności. Pompy wysokiego ciśnienia sprawne nie zatarte. ciśnienie na jałowym wachało się pomiędzy 39500 kpa a 40100 kpa. nie skakało co mogło by oznaczać uszkodzenie ktorejs z pomp. Mimo to sterownik wykazywał wartości poniżej zakresu minimalnego. (minimalny wg danych serwisowych około 50000 kpa.) Wystarczyło przeprogramować sterownik tj wgrac aktualizację i wszystko wróciło do normy. P.S. ciężko odpowietrzyć ten silnik. Zamykam jak narazie temat. Pozdrawiam!