Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault laguna 2 ph2 - Turbina, przerywanie.

Prestiogio123 21 Aug 2014 13:05 2601 19
  • #1
    Prestiogio123
    Level 9  
    Witam, mam pytanie. Z uwagi na to, że jestem młodym kierowcą mam prośbę. Otóż posiadam renault laguna ii ph2 1.9dci 120km i ciekawi mnie czy ma kierowniczki turbiny(te co się zapiekają), czy zmienna geometrię. Po prostu usłyszałem, ze TDI ma coś takiego a czy DCI również? Jeszcze jedno jak zakupiłem te lagunę to chwilowo przerywała raz na jakiś czas przy obrotach 1900-2100, ale gdy na autostradzie wyprzedzałem i dałem jej troche w palnik to problem zniknął. Czy turbina mogła być zapchana, zamulona, ze przerywała? Gruszka od turbiny chodziła wtedy ciężko, ale po tym wyprzedzeniu jest ok, ale problem wraca, gdy dużo jeżdżę po mieście i auto jest troszeczkę zamulone. PS nie mam filtra cząsteczek stałych. Może doświadczeni będą wiedzieli o co chodzi. Dziękuje z góry za fatygę. Pozdrawiam.
  • #2
    Damianovsky
    Level 13  
    Zmienna geometria jest.
  • Helpful post
    #3
    grala1
    VAG group specialist
    Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny.
    Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo).
    Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
  • #4
    Prestiogio123
    Level 9  
    To z jakiego powodu może występować to szarpanie?
  • #5
    beksaadminek
    Level 10  
    Potencjometr gazu, EGR
  • #6
    Prestiogio123
    Level 9  
    A jakie są objawy kończącego się EGR-u oprócz przerywania?
  • #7
    beksaadminek
    Level 10  
    Sam EGR nie powoduje przerywania, dymienie, utrata mocy
  • #8
    Prestiogio123
    Level 9  
    Właśnie wyczyściłem EGR. Nie był zbytnio uwalony. Więc spróbuje zobaczyć ten potencjometr gazu. Wie ktoś może czy da się to zobaczyć poprzez kompa? Czy trzeba coś rozbierać?
  • Helpful post
    #9
    beksaadminek
    Level 10  
    Można zobaczyć przez Clipa.
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Przez komputer lub miernikiem ale najlepiej sprawdzić parametry komputerem podczas pracy silnika gdy występuje usterka.
  • Helpful post
    #11
    CommonRail
    Level 27  
    Mam ten sam silnik. Zaślep dopływ spalin do egr-a, nie odłączaj zaworu, wywala błąd. Nie słuchaj opinii, że to skraca żywotność silnika. Zrobiłem tak już 130tys i nic. Przerwanie, to zapowietrzona rampa common rail. Sprawdzić błędy, skasować, jeździć do wystąpienia usterki i ponownie je sprawdzić. Niestety ten silnik tak ma, że jeżeli raz na pare dni go nie przegonisz, to jest zamulony. Sprawdź wężyki podciśnienia i pompę vacuum.
  • #12
    Prestiogio123
    Level 9  
    Ok. Dzięki. Spróbuje to zrobić. Tyle, że laguna była podłączana wczoraj pod kompa i nie ma żadnych błędów

    Dodano po 6 [minuty]:

    Faktycznie jak jeżdżę po mieście i silnik trochę się przymula to wtedy czasem przerywa, ale po przeciągnięciu na rozgrzanym silniku do 3tys. już nie przerywa.
  • #13
    beksaadminek
    Level 10  
    Prestiogio123 wrote:
    była podłączana wczoraj pod kompa
    jakiego?
  • #14
    Prestiogio123
    Level 9  
    Byłem u sąsiada on zajmuje się wszelką elektroniką w autach i posiada takie urządzenie co podłącza się do laptopa i potem do auta. Wpisuje sie vin i wogole, o to przecież chodzi.
  • #15
    CommonRail
    Level 27  
    Prestiogio123 wrote:
    Byłem u sąsiada on zajmuje się wszelką elektroniką w autach i posiada takie urządzenie co podłącza się do laptopa i potem do auta. Wpisuje sie vin i wogole, o to przecież chodzi.

    Nie, nie o to chodzi. Musisz sprawdzić jakie ma zapisane błędy. Są jakieś? W samochodach są 2 grypy błędów. Aktualne i zapamietane. Nam chodzi o te drugie.
  • #16
    Prestiogio123
    Level 9  
    Sprawdzane było jeszcze raz. Były błędy banalne, świece żarowe, żarówki,itp. Poważniejszy był rozrusznik, ale to było wymieniane 3 lata temu na początku po zakupie.
  • #17
    beksaadminek
    Level 10  
    Nie chodzi o błędy tylko o parametry podczas przerywania.
    Clipem robiłeś?
  • #18
    Prestiogio123
    Level 9  
    Ja dokładnie się nie znam, ale sąsiad tak. Mówił, ze wszystko jest ok. Robiony test był 2 razy i ok, tzn. sprawdzane. Ciekawi mnie, czy może przez mułowatą jazdę nagar zostaje w wydechu i wogóle i przez to to przerywa.
  • #19
    CommonRail
    Level 27  
    Akurat w tym silniku świece i dogrzewanie nimi spełnia bardzo ważną rolę. Wymień je, zobaczysz poprawę. Moja na spalonych 4 świecach przydymiała na biało przy gwałtownym depnięciu(na zimnym silniku).
    Prestiogio123 wrote:
    Ciekawi mnie, czy może przez mułowatą jazdę nagar zostaje w wydechu i wogóle i przez to to przerywa.

    Nie tyle w wydechu, co na VNT w turbinie.

    Prestiogio123 wrote:
    żarówki

    Przeciez Laguna nie ma kontroli żarówek?
  • #20
    Prestiogio123
    Level 9  
    Ok dzieki za porade. Bylo cos zapamietane z zarowkami. Zeby nie sklamac to nie wiem czy ma kontrole, czy nie, ale cos bylo z zarowkami.