Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault laguna 2 ph2 - Turbina, przerywanie.

21 Sie 2014 13:05 2214 19
  • Poziom 9  
    Witam, mam pytanie. Z uwagi na to, że jestem młodym kierowcą mam prośbę. Otóż posiadam renault laguna ii ph2 1.9dci 120km i ciekawi mnie czy ma kierowniczki turbiny(te co się zapiekają), czy zmienna geometrię. Po prostu usłyszałem, ze TDI ma coś takiego a czy DCI również? Jeszcze jedno jak zakupiłem te lagunę to chwilowo przerywała raz na jakiś czas przy obrotach 1900-2100, ale gdy na autostradzie wyprzedzałem i dałem jej troche w palnik to problem zniknął. Czy turbina mogła być zapchana, zamulona, ze przerywała? Gruszka od turbiny chodziła wtedy ciężko, ale po tym wyprzedzeniu jest ok, ale problem wraca, gdy dużo jeżdżę po mieście i auto jest troszeczkę zamulone. PS nie mam filtra cząsteczek stałych. Może doświadczeni będą wiedzieli o co chodzi. Dziękuje z góry za fatygę. Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Zmienna geometria jest.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny.
    Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo).
    Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
  • Poziom 9  
    To z jakiego powodu może występować to szarpanie?
  • Poziom 10  
    Potencjometr gazu, EGR
  • Poziom 9  
    A jakie są objawy kończącego się EGR-u oprócz przerywania?
  • Poziom 10  
    Sam EGR nie powoduje przerywania, dymienie, utrata mocy
  • Poziom 9  
    Właśnie wyczyściłem EGR. Nie był zbytnio uwalony. Więc spróbuje zobaczyć ten potencjometr gazu. Wie ktoś może czy da się to zobaczyć poprzez kompa? Czy trzeba coś rozbierać?
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Można zobaczyć przez Clipa.
  • Specjalista grupy V.A.G.