Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 3 Tamura 1.6 Benzyna - Silnik zgasł podczas jazdy -wszystko zgasło

aldr1c 21 Sie 2014 21:01 2454 7
  • #1 21 Sie 2014 21:01
    aldr1c
    Poziom 12  

    Witam!
    Posiadam Mazde 3 Tamura 1.6 benzyna 2007 rok. Problemy zaczęły się jakieś 3 tygodnie temu. Tzn po długiej jeździe około 2h parkowałem i zobaczyłem że coś się dzieje nie tak tzn zapaliła się kontrolka ABS i silnik troszke jakby dziwnie chodził. Zgasiłem i ponownie już nie mogłem odpalić. Bateria padła, mam pomoc drogową na miejscu to zadzwoniłem przyjechał sprawdził powiedział że bateria na wykończeniu alternator ładuje ale nie był pewny czy na pewno jest w porządku bo mówił że przy takiej baterii ciężko sprawdzić samochód odpalił ze startera, wróciłem do domu palił bez problemu. Pojeździłem jeszcze dwa dni i pojechałem zgodnie zaleceniami kupiłem nowy akumulator. Wszystko było ok aż do dziś (tzn ponad dwa tygodnie auto użytkowane codziennie). Wyszedłem z pracy chciałem odpalić auto i coś ciężko odpalił, zgasiłem i odpaliłem jeszcze raz to samo. Wracając do domu czułem jakby przypalony plastik przy jakiś 20km/h wszystko zgasło - tzn wszystkie kontrolki silnik zgasł - zero reakcji. Zadzwoniłem po znajomego wzieliśmy ten stary akumulator podpieliśmy odpalił od razu - czyli coś rozładowywuje akumulator albo alternator nie działa tak jak powinien. Stwierdziłem że dojadę do domu jakieś 2km. Po drodze zapaliła się kontrolka ABS, ręcznego, poduszek silnik zaczoł dziwnie chodzić jakby nie palił na wszystkie cylindry, i znowu ten zapach aż w końcu silnik działał ale tylko na wysokich obrotach tzn na niskich wszystko gasło. Zobaczyliśmy że rura ta co chyba idzie od kolektora jest aż czerwona zgasił auto. Nie mam pojęcia co to może być coś z elektryką ale co? Rura od kolektora mogła być czerwona ponieważ tam się paliwo dopalało. Dodam że auto w sobote było na serwisie tzn oleje itp pełny serwis wszystko mieli posprawdzać, łącznie z alternatorem. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Z góry dziękuje za pomoc

    0 7
  • Pomocny post
    #2 21 Sie 2014 21:36
    TytusBomba
    Poziom 10  

    Problem z którymś przewodem masowym na silniku/skrzyni biegów.

    0
  • #3 21 Sie 2014 22:10
    aldr1c
    Poziom 12  

    Dziękuje za odpowiedź, jutro to sprawdze jak naładuje akumulatory. Przewód masowy zwrócił moją uwagę ponieważ jest dość zaśniedziały ale w ogóle nie skojarzyłem że to może być powód, jutro wyczyszczę. Ale dalej nie wiem co tam się mogło przypalać? Plastik obok rury kolektora? Ciężko tam dojrzeć od spodu bez kanału bo przykryte plastikiem. Czy i jak jeśli tak powinienem zresetować komputer po zmianie akumulatora? Teraz wydaje mi się że po prostu jakieś błedy po wychodziły bo nie był zresetowany za dużo paliwa lub za mało i się wypalało dlatego rura była czerwona, dobrze myślę? Jakieś opinie rady?
    Z góry dziękuje.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 21 Sie 2014 22:30
    TytusBomba
    Poziom 10  

    Skoro nie było masy, to sobie silnik jej szukał inną drogą, mogła iść np przez jakąś linkę, albo cieńszy przewód i stąd zapach spalenizny :)

    0
  • Pomocny post
    #5 22 Sie 2014 03:21
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zapach był od kolektora. Sterownik szalał i lał paliwem. Zbyt niskie napięcie. Pytanie nie tyle, czy coś się uszkodziło, tylko ile się uszkodziło. Auto na diagnostykę do dobrego warsztatu.

    0
  • #6 22 Sie 2014 20:05
    aldr1c
    Poziom 12  

    Witam! Trochę nowych informacji, dzisiaj kupiłem prostownik aby podładować te akumulatory - ten nowy i ten stary. Narazie podłączyłem nowy akumulator prostownik pokazuje że jest w pełni naładowany, więc wziąłem ten akumulator odłączyłem stary (nie paliło na starym tzn od tego jak dojechałem do domu czytajcie wyżej od początku jak ktoś nie wie o co chodzi) podłączyłem ten nowy na którym jeździłem przez ostatnie 3 tygodnie i przy którym wczoraj auto zgasło podczas jazdy i nie mogło odpalić. Auto odpaliło od razu zero skoków równo działał z tym że po jakiś 10 min zgasł i teraz objawy jak rozładowany akumulator nie chce odpalić, zegary i kontrolki "głupieją". Co to może być ? Przeczyściłem obydwa styki masy, dalej to samo. Nie wiem o co chodzi, że nie chodzi :-/. Może osiąga temperaturę i jak wentylator ma się załączyć powoduje zwarcie? Z tym że odłączyłem wentylator całkiem i dalej to samo. Może komputer się resetuje po zmianie akumulatora? Poczekam aż przestygnie podłącze stary i napisze co dalej. Teraz jadę do znajomego po OBD 2 i miernik zobaczymy.
    Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

    0
  • Pomocny post
    #7 22 Sie 2014 20:28
    autoas
    Poziom 42  

    Upewnić się czy aby na pewno jest ładowanie...wygląda na to, że nie ma..

    0
  • #8 28 Sie 2014 18:55
    aldr1c
    Poziom 12  

    Witam ponownie!
    Sytuacja wygląda następująco - auto stoi u mechanika, wyjęty alternator mam jego numer. Zadzwoniłem do sklepu co się zajmują regeneracją alternatorów Pan po podaniu numeru który jest na naklejce mówi, że to jest alternator sterowany z ECU i że takich nie regenerują bo nie mają możliwości tego sprawdzić "na stole" czy działa jedyną możliwością jest zamontowanie w aucie i sprawdzenie ale powiedział mi żeby przyjechać "coś się wymyśli może". Daleko nie miałem to pojechałem. I to samo dalej nie robią tego ale mogę mieć nowy za cene 4 razy większą niż regenerowany, który Pan powiedział że i tak nie znajde. W całym moim poście zapomniałem dodać, że to wszystko odbywa się Anglii tzn mieszkam tutaj i Mazda jest "angielska". Jak kręciłem głową to powiedział że może spróbować sam regulator wymienić ale to nie da gwarancji że będzie działać i nie przyjmuje zwrotów. Mając numer wrzuciłem na tutejszego ebaya znalazłem nowy za 130 funtów z wysyłka z tym że były też po 360. O co tu chodzi? Czy mogą się różnić alternatory mające ten sam numer części, napiecia i prądu? Czy to rzeczywiście ten mój alternator jest z tych "inteligentnych"? I skąd on to mógł wiedzieć tylko po numerze? Bo jak ja wrzucam na ebay albo allegro to nic nie pisze że to alternatory sterowane. Numer z naklejki to A2TC0091 ZJ01 12V 80A 7321. Czy to 7321 ma jakieś znaczenie? Jeszcze jedno na allegro znalazłem ten sam model ale pisze 110A czy to będzie pasowało? Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

    Wrzucam zdjęcie naklejki z alternatora Mazda 3 Tamura 1.6 Benzyna - Silnik zgasł podczas jazdy -wszystko zgasło

    1
  Szukaj w 5mln produktów