Laguna II 1.9 DCI 120KM 2001 r. nie odpala – poniżej opisuje szczegółowo problem:
I zdarzenie – wszystko działało ok., przyjechałem z pracy auto zgasiłem po 3 godzinach próbowałem odpalić i nie da się. Po włożeniu karty odpowiednie kontrolki gasną wiec wszystko wygląda ok. naciskam start kreci kilka sekund po czym zapala się czerwona kontrolka „check engine” i gaśnie próbowałem wiele razy to samo,
Po paru godzinach znów próbowałem i to samo.
Na drugi dzień auto miałem zawiść do mechanika, ale rano spróbowałem jeszcze raz i auto odpaliło, zgasiłem znów spróbowałem odpala, cały czas odpalało przez miesiąc nie było żadnego problemu
Po dym zdarzeniu wymieniłem filtr paliwa, zacząłem tankować tylko na sprawdzonych stacjach i nie jeżdżę na rezerwie, bo pomyślałem, że przyczyną mogło być złej jakości paliwo
II zdarzenie
Po miesiącu sytuacja się powtarza auto kreci nie odpala. Próbowałem wiele razy przez kilka godzin to samo. Ponieważ, byłem daleko od domu zadzwoniłem do mechanika. Przyjechali podpięli pod komputer pojawił się taki odczyt:
P1826 OBWÓD ŚWIECY ŻAROWEJ – AKTYWNY
P1816 OBWÓD ŚWIECY ŻAROWEJ – AKTYWNY
P1808 SPÓJNOŚĆ SYG.RPM/FAZA – PAMIĘĆ
P1804 CIŚNIENIE ŁADOWANIA – PAMIĘĆ
Zaczęli auto holować do warsztatu po drodze spróbowali uruchomić silnik podczas jazdy – odpalił. Zatrzymaliśmy się. Zgasiliśmy nacisnąłem start i auto odpala normalnie. Wszystko wróciło do normy wielokrotnie gasiliśmy i odpalaliśmy wszystko ok.
Zajechaliśmy na warsztat podpięliśmy znów do komputera i pojawił się odczyt
P1816 OBWÓD ŚWIECY ŻAROWEJ – AKTYWNY
P1826 OBWÓD ŚWIECY ŻAROWEJ – PAMIĘĆ
Co może być przyczyną? Auto pali znów dobrze ale boje się że w każdej chwili sytuacja się powtórzy.
I zdarzenie – wszystko działało ok., przyjechałem z pracy auto zgasiłem po 3 godzinach próbowałem odpalić i nie da się. Po włożeniu karty odpowiednie kontrolki gasną wiec wszystko wygląda ok. naciskam start kreci kilka sekund po czym zapala się czerwona kontrolka „check engine” i gaśnie próbowałem wiele razy to samo,
Po paru godzinach znów próbowałem i to samo.
Na drugi dzień auto miałem zawiść do mechanika, ale rano spróbowałem jeszcze raz i auto odpaliło, zgasiłem znów spróbowałem odpala, cały czas odpalało przez miesiąc nie było żadnego problemu
Po dym zdarzeniu wymieniłem filtr paliwa, zacząłem tankować tylko na sprawdzonych stacjach i nie jeżdżę na rezerwie, bo pomyślałem, że przyczyną mogło być złej jakości paliwo
II zdarzenie
Po miesiącu sytuacja się powtarza auto kreci nie odpala. Próbowałem wiele razy przez kilka godzin to samo. Ponieważ, byłem daleko od domu zadzwoniłem do mechanika. Przyjechali podpięli pod komputer pojawił się taki odczyt:
P1826 OBWÓD ŚWIECY ŻAROWEJ – AKTYWNY
P1816 OBWÓD ŚWIECY ŻAROWEJ – AKTYWNY
P1808 SPÓJNOŚĆ SYG.RPM/FAZA – PAMIĘĆ
P1804 CIŚNIENIE ŁADOWANIA – PAMIĘĆ
Zaczęli auto holować do warsztatu po drodze spróbowali uruchomić silnik podczas jazdy – odpalił. Zatrzymaliśmy się. Zgasiliśmy nacisnąłem start i auto odpala normalnie. Wszystko wróciło do normy wielokrotnie gasiliśmy i odpalaliśmy wszystko ok.
Zajechaliśmy na warsztat podpięliśmy znów do komputera i pojawił się odczyt
P1816 OBWÓD ŚWIECY ŻAROWEJ – AKTYWNY
P1826 OBWÓD ŚWIECY ŻAROWEJ – PAMIĘĆ
Co może być przyczyną? Auto pali znów dobrze ale boje się że w każdej chwili sytuacja się powtórzy.