Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CPI - brak iskry w skuterze

pumpbass 21 Sie 2014 23:19 5607 9
  • #1 21 Sie 2014 23:19
    pumpbass
    Poziom 7  

    Witam. Mam problem z moim skuterem, gdyz nie ma on iskry.
    Kupiłe nowy moduł, cewke zaplonowa ale dalej nic. sprawdzałem kable czy gdzies nie stykaja nie robi sie jakies zwarcie ale nic podobnego nie widze.
    I mam pytanie, jak jest cewka zaplonowa http://www.sklep.motorek.pl/galerie/c/cewka-zaplonowa-z-przewo_45.jpg jest ona wkrecona dwoma wystającymi z niej mocowaniami do ramy, a wtyk ktory wystaje kablem wprowadzany jest do modułu. Jak jest wszystko razem wpiet,kiedy mierze miernikiem na masie cewki i jakby plusie tego kabla ktory idzie do modułu nie ma napiecia, a gdy odepne ten plus i zmierze ten kabel luźno z masą cewki a zakręce rozrusznikiem napiecie skacze nawet do 18V. Co mogłoby powodowac takie efekty? |

    byłbym wdzieczny jakby ktoś zastanowił sie nad moim problemem i odpisał. Bardzo mi na tym zależy, gdyż nie mam juz sił gdzie co mogłoby powodowac brak iskry.

    0 9
  • #2 22 Sie 2014 16:02
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Kiedyś miałem jakiegoś CPI z brakiem iskry. Niby wszystko było dobrze, ale jakby problem występował z cewką WN, jednak na nowej cewce też iskry nie było. Na mierniku wszystko było ok, jednak konektor od cewki WN przyłożony do masy nie iskrzył. W końcu okazało się że przewód na łączeniu z tym konektorem jakoś się utlenił w niewidoczny i trudno zmierzalny sposób. Dopiero wymiana tego konektora pomogła. Wątpię aby podobny przypadek pojawił się w innych modelach.
    To co mierzysz jest ok. Przy odłączonej cewce WN widać napięcie zasilające moduł, ale przy podłączonej cewce WN z racji jej małej rezystancji i bardzo krótkich impulsach zapłonowych napięcie to jest niezmierzalne zwykłym miernikiem. Dopiero oscyloskopem, najlepiej cyfrowym z pamięcią można to dostrzec.
    Sprawdź jeszcze rezystancję cewki zasilającej moduł oraz impulsatora, odłącz przewód gaszenia od modułu. Jeśli w ten sposób można wykluczyć stator, moduł i cewkę WN, to pozostaje kwestia przewodów w instalacji elektrycznej.

    1
  • #3 22 Sie 2014 17:49
    pumpbass
    Poziom 7  

    Dzięki wielkie za odpowiedz. Na pewno będę brał pod uwage to co napisałeś. Jak uda mi sie rozwiązac problem to napisze, choć jak jest ktoś kto ma lub miał podobny problem a wie jak go rozwiązać, to niech pisze :)

    1
  • #4 23 Sie 2014 22:11
    pumpbass
    Poziom 7  

    Znalazłem taki temat w internecie, postanowiłem według niego sprawdzić mój zapłon. http://forum.mieloch.pl/jak-sprawdzic-zaplon-w-skuterze-t256560.html

    Od razu na wejściu gdy mierzyłem ( nie wiem jak się to nazywa) to co jest na pierwszym zdjeciu, nie było żadnych wartości jak na mierniku pokazowym. Reszta elementów która została sprawdzana przeze mnie jakieś wartości pokazywała lecz według mnie powodem braku iskry będzie " czarna kostka" na której nie mam wartości podczas mierzenia. Czy Wy też sądzicie, że może to być własnie to? Robiłem wszystko tak jak na tym forum, poza tym ojciec elektryk więc wie co i jak mierzyć.

    1
  • #5 25 Sie 2014 10:48
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Sprawdź rezystancję cewki zasilającej - przewód ze statora zazwyczaj koloru czarno-czerwonego, do masy silnika. Z tego co piszesz wynika że uzwojenie jest przerwane, ale wówczas nie byłoby wcześniej napięcia na module zapłonowym, chyba że cewka zasilająca jest uszkodzona w sensie że raz łączy, później jest przerwa.

    1
  • #6 25 Sie 2014 11:24
    pumpbass
    Poziom 7  

    Cewka raczej nie, bo kupiłem drugą i jest tak samo. Myślę, że właśnie ta czarna kostka jest uszkodzona co powoduje brak iskry. Nie da sie tego zmienić, ponieważ jest to na stałe skręcone z reszta cewek. Pozostaje nic jak kupno nowego iskrownika. Jak myślisz, lepiej nowy, jakiś zamiennik czy używany ale oryginalny ze skutera??

    1
  • #7 25 Sie 2014 18:06
    pumpbass
    Poziom 7  

    Kupiłem nowy zapłon. Typ ze sklepu, mechanik, powiedział, że jeszcze takiego iskrownika nie widział:P Fakt, porównując ten nowy a stary jest różnica kolosalna. Zapłon wsadzony odpalił wszystko super iskra bije niezła, ale gdy dodam gazu chce jechać strasznie przerywa. Dodam ze coś dzieje mi się z elektryka, bo czasami jest prąd na kierunkowskazach itp a czasami go nie ma. Nie wiem co by mogło powodować takie spadki napięcia a zarazem przerywanie, strzelanie z tlumika

    0
  • #8 26 Sie 2014 11:01
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Cewka zasilająca moduł to ta umieszczona na statorze.
    W CPI stosuje się zwykłe statory jak w innych chińskich skuterach 2T, nie rozumiem zdziwienia sprzedawcy/mechanika.
    Jakiego rodzaju moduł zapłonowy posiadasz? To jest moduł z dwiema kostkami, 4+2 piny (jak w chińskich 4T)? Takie moduły były stosowane także w Keewayu i chyba jeszcze w Sachsie SX1 ("UFO"). Niestety są z nimi takie problemy, że nie da się podpasować innych modułów, tym bardziej odblokowanych. Skutek był identyczny - strzelanie, przerywanie, wypadanie zapłonów i oczywiście niemożność wkręcenia się na obroty. Miałem zamiar kiedyś się w tym zagłębić, ale nie było jakoś na to czasu. Z moich obserwacji wynikało że problem tkwił gdzieś w statorze, nie wiadomo czy to przez cewkę zasilającą czy impulsator. Tak więc radziłbym sprawdzić to i czy nowy stator był przeznaczony do Keewaya czy od zwykłego chińskiego 2T.

    0
  • #9 26 Sie 2014 15:20
    pumpbass
    Poziom 7  

    Właśnie nie. Ja posiadam kostkę z trzema kablami i dwoma kablami luźnymi. Z tego co mi wiadomo to jest inny niż np w keewayu kolegi, gdyż on ma 6 kabli, ponieważ ten jeden dodatkowy, którego u mnie nie ma jest od obrotomierza ( podobno) więc nie wiem. A może moduł jest lekko uszkodzony, bo jako tako moduł steruje obrotami. Od ostatnich prób odpalenia na zepsutym iskrowniku mogło dojść do jakiegoś zwarcia czy czegoś co spowodowało uszkodzenie nie dosłowne ale częściowe i dlatego takie efekty. Co o tym sądzisz ?? Po za tym to jest część związana z elektroniką, wiec nie da się jej zamienić/oddać z powrotem. Takie zasady ma sklep, którym kupiłem ten iskrownik.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Moduł,który posiadam ma 5 przewodów, ale 2 na kostce a 3 luzem.

    0
  • #10 29 Sie 2014 23:53
    pumpbass
    Poziom 7  

    Śmiga jak wściekły. Winne były kostki, które nie miały dobrego styku. Gościu ustawił mi jakąs przerwę czy coś na iskrowniku i juz nie przerywa. :) temat do zamkniecia

    0