Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw corrado - vw corrado 1.8 G60- brak pomysłu na naprawę usterki

misio106666 22 Aug 2014 14:46 2202 16
  • #1
    misio106666
    Level 11  
    Witam .
    Posiadam vw corrado g60 , od jakiegoś czasu mam problem z obrotami silnika, nie są one płynne a na wysokich obrotach szarpie silnikiem , zmieniłem czujnik Halla , świece na irydowe , przewody WN , cewkę , czujnik temperatury cieczy , kąt zapłonu ustawiony do lampy , to wszystko sprawdziłem włącznie z czujnikiem IAT , nie mam pojęcia co sprawdzić dalej , jakieś sugestie ?
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Pomiar CO , cisnienia paliwa , napiecia sondy.
  • #3
    misio106666
    Level 11  
    zapomniałem dodać ze sondę sprawdziłem , i że dzieje się tak na benzynie i gazie
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Podepnij sie pod sondę długim przewodem i obserwuj miernik w kabinie podczas jazdy , jak depniesz w podłogę powinno stać na bogato >0,8V . Napisz jak jest. Zacznij od pb.
  • #5
    misio106666
    Level 11  
    podpiąłem się pod sondę na postoju bo jeszcze nie kupiłem odpowiedniego przewodu wykazała 0,81v .

    vw corrado - vw corrado 1.8 G60- brak pomysłu na naprawę usterki
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Kawał przewodu byle jakiego sandał w podłoge i obserwuj czy nie leci na ubogo.
  • #7
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale stoi na takim wyniku?
  • #8
    guard10
    Level 28  
    Wita a sprawdzałeś Y40 ICV silnik krokowy , możliwe że pracuje niepoprawnie z powodu zanieczyszczenia nagarem.Pozdrawiam
  • #9
    misio106666
    Level 11  
    tak to był pomiar na postoju , po dodaniu gazu spadł na 0.52v i tak został w tych granicach , chciałbym dodać że samochód nie posiada katalizatora ani strumienicy , mimo to chodził dobrze , nie wiem co to jest <Y40 ICV> silnika krokowego nie posiada ten samochód ma tylko coś na podobieństwo i jest to elektro-zawór który jest czysty jak dziewica . raczej staram się dbać o czystość silnika , dzisiaj sprawdzę sondę podczas jazdy
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Sonda ma oscylować 0,1-0,8 V na wolnych i średnim obciążeniu. Na bucie ma być 0,8-0,9V
  • #11
    misio106666
    Level 11  
    pojeździłem chwilę z sondą i oscyluje między 0.01 a 0.81 gdy już jest nagrzana , jak dodaje gazu to reaguje i pokazuje bogatszą mieszankę ale nie dochodzi do 0.9 podczas jazdy, dochodzi do tylu na postoju jak dodaję gazu
  • #12
    misio106666
    Level 11  
    coś musi być z mieszanką paliwowo-powietrzną bo jak dodaję gazu to szarpie i muszę sie powoli rozpędzać
  • #13
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A ile zmian jest w ciągu 10 s?
  • #14
    Kubuśś
    Level 10  
    Skoro to corrado G60, czyli doładowane kompresorem, to może wina stoi nie po stronie elektryki, a po stronie nieszczelności w układzie dolotowym, może dostaje za mało powietrza względem paliwa, dlatego się dławi i szarpie. Poproś kogoś aby dodał gazu, a Ty sprawdź gumowe połączenia między kompresorem a kolektorem ssącym, jeśli po dodaniu gazu twardnieją to układ dolotowy możemy wyeliminować. :)
  • #15
    misio106666
    Level 11  
    układ dolotowy jest szczelny , wąż twardnieje i mam turbo boost w samochodzie to widać że bije powietrze normalnie , dołączam filmik z testu sondy , nie dało się jechać bardziej dynamicznie żona i teściowa na pokładzie

    https://www.youtube.com/watch?v=zxZe-7Dgxz4
  • #16
    misio106666
    Level 11  
    obecnie jest tak że na zimnym i średni rozgrzanym silniku ciężko mu ruszać szarpie , na rozgrzanym dzieje się tak sporadycznie , i na wyższych obrotach jak by przyduszało . czy sonda jest w normie ? .
  • #17
    misio106666
    Level 11  
    ku mojemu zaskoczeniu i pewnie waszemu odkryłem co było powodem takiego zachowania się ślinika i był to czujnik spalania stukowego , który najprawdopodobniej źle wpływał na kąt zapłonu .