Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2.0 97r.z gazem-nie odpala

asvid 22 Aug 2014 17:58 3165 7
  • #1
    asvid
    Level 9  
    POMOCY :!: Tylko co kupiłem Voyagera, a już po 4 dniach kicha. Auto normalnie jeździło i na PB i na LPG (sekwencja), od początku nie było klaksonu. Wieczorem zgasiłem silnik, rano postanowiłem zerknąć, co jest z klaksonem. Odkręciłem 3 śrubki na kierownicy i zdjąłem obudowę z kolumny kierowniczej. Nie było reakcji na naciskanie sygnału, więc wypiąłem wtyczki idące do taśmy pod kierownicą, wcześniej sprawdziłem bezpiecznik i przekaźnik-sprawne. Spięcie kablem do wtyczki pod kierownicą nic nie dało. Wszystko poskładałem tak jak było, włożyłem kluczyk, przekręcam i poza kręceniem rozrusznika i palącymi się kontrolkami nic. Kilka prób odpalenia nic nie dało. Wtryski chodzą, brak iskry. Kontrolką sprawdziłem wysterowanie cewek-masy spięte na stałe, +12v pojawia się podczas kręcenia. Przeczyściłem styki w skrzynce bezpieczników i przekaźników, również te pod spodem-nic nie dało. Przekopałem forum i natrafiłem na wpis, że przekaźnik ASD ma wpływ na odpalanie. Po wypięciu i zmostkowaniu na krótko ta sama reakcja. Zamieniłem mostek na kabel z dwoma żarówkami 60W w szeregu żeby zobaczyć reakcję podczas kręcenia i o dziwo silnik zaskoczył, ale na 2 cylindry. Ponowne sprawdzenie wysterowania cewek-jedna masa trzyma na stałe, druga prawidłowo cyka, ale tylko jak mostkuję przekaźnik kablem z żarówkami, sam kabel nic nie daje. Jaka może być przyczyna takiego zachowania? Nie mam schematu ale widzę, że na prawidłową pracę cewek ma wpływ sterownik obok skrzynki bezpieczników pod maską (sprawdziłem przejście po kablach i jest o`k). Nie mam pomysłów, zamówiłem taki sam sterownik znaleziony na allegro i nie wiem, czy słusznie. Może ktoś miał coś podobnego - będę wdzięczny za sugestie.
    Dodam tylko, że auto ma poduszkę, nie ma alarmu, klimy i żadnego pilota, tyko kluczyk otwiera centralny, immo też nie zauważyłem.
  • Helpful post
    #2
    guard10
    Level 28  
    Witam sprawdż diodą led z opornikiem impulsy na wtryskach czy przychodzą, czujnik położenia wału czy wychodzi z niego sygnał do komputera, na wtyki do cewek przychodzi na stałe plus po przekręceniu stacyjki a nie tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem.Proponuję dokładnie sprawdzić wtyki od cewek do kompa i sterownika ASD pod względem śniedzi, braku dobrego połączenia przewód - konektor.Sprawdż czy przy stacyjce masz pierścień z przewodami to będziesz wiedział czy jest immo.Pozdrawiam

    Dodano po 36 [minuty]:

    Witam ponownie.Przekażnik K 11 zasila plusem po przekręceniu stacyjki wtryski i cewki a sygnały na cewki z kompa przychodzą ze złącza komputera z pinu 3 i 11, wtryski z pinu 13,17,7,16.Sprawdż Hall sensor. Pozdrawiam
  • #3
    asvid
    Level 9  
    Dzięki za szybką reakcję. Na stacyjce jest przezroczysty pierścień, ale działa jako podświetlenie stacyjki-ma 2 przewody czyli + i -, inaczej by nie świecił, więc chyba równocześnie nie jest częścią immo. Wszystkie wtyki pod maską, do których się dostałem zostały wyczyszczone dla pewności bo były wizualnie w porządku. Wtyki na kompie też sprawdzone. ASD-gdzie to jest, nie mam schematu. Znalazłem jakiś sterownik pod popielniczką, ale nawet po wypięciu z niego wtyczek silnik zachowuje się tak samo. Czy jest jeszcze jakiś moduł sterujący wpływający na pracę silnika? Gdzieś na forum wyczytałem, że tylko komp pod maską steruje silnikiem, ale nie można wykluczyć, że coś zakłóca jego pracę. Podobnie ma się sprawa z plusem na cewkach-ludzie piszą, że ma być tak jak u mnie jest. Znawcą nie jestem, tym bardziej elektronikiem. Co do czujnika wału-moim zdaniem, gdyby był uwalony, to nie paliłby na 2 gary, tak myślę (no bo skąd by wiedział, kiedy walnąć iskrę). Wtryski na bank chodzą, bo mam zalane świece. Wiele aut już zjeździłem, ale takiego cyrku jeszcze nie miałem. Poza brakiem zapłonu wszystko pięknie działa, radio też gra.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dzięki, po mału poznaję zasadę działania tej instalacji.

    ,,Przekażnik K 11 zasila plusem po przekręceniu stacyjki wtryski i cewki" -któty to jest i gdzie?[/quote]
  • #4
    guard10
    Level 28  
    Witam ano skróciłem sobie bo za gorąco 34 stopnie.Przekażnik zasila cewki, podgrzewanie sond lambda i wtryski.Numer przekażnika K11 984511B umiejscowiony " in the heat control panel " myślę że w środku przy regulacji nawiewów, sprawdziłeś czy przychodzi sygnał z komputera na sterowanie cewek ? Pozdrawiam
  • #5
    asvid
    Level 9  
    Dzięki, będę szukał tego przekaźnika.

    Co do sygnału na cewkach - Jeden minus jakby zwiera na stałe i nie ma przerw (cewka się grzeje) , drugi minus słabo daje sygnał i iskry nie ma, ale po wyjęciu przekaźnika ASD i wpięciu jako mostek kabla z żarówkami (czyli jakby zmniejszeniu napięcia na wych. +) pojawia się poprawny sygnał sterowania i auto zapala na 2 gary. Oba kable sygnałowe sprawdzone na przejście miernikiem-całe. Tak więc to co dostają cewki wychodzi z komputera. Moja diagnoza - albo komputer walnięty, albo coś zakłóca jego poprawne działanie.
  • #6
    guard10
    Level 28  
    Witam nie daje mi spokoju twoja sytuacja, chodziło mi o pomiar sygnałów z kompa na cewki przy wyciągniętych wtyczkach z cewek i jeżeli jest prawidłowy to odpada komputer.Możesz sprawdzić cewki indywidualnie mierząc rezystancję na nich a więc pomiar, uzwojenie pierwotne w stosunku do masy 0.45 do 0.65 om a wtórne do masy 7 kiloom do 15.8 kiloom.W ten sposób wykluczysz jedną lub drugą usterkę.Możesz zamienić miejscami wtyki i sprawdzić czy pracuje cewka
  • #7
    asvid
    Level 9  
    W nerwach i stresie nie pomyślałem o tym, sprawdziłem sygnały na zapiętej wtyczce do cewek. tylko podawanie plusa było sprawdzone na wypiętej wtyczce. Mam robotę w weekend więc dopiero w poniedziałek sprawdzę i pomierzę jeszcze cewki a na wtorek mam dostać sprawnego kompa na podmianę (dogadałem się na ewentualny zwrot jeżeli nic nie pomoże).
    Dzięki wielkie Guard10 za cierpliwość.
  • #8
    asvid
    Level 9  
    witam ponownie.
    Cewki sprawdzone-dobre. Dziś dotarł komputer i po przypięciu - sukces. Zapalił od strzała jak nowy. Tak więc cały problem siedział w kompie-w jakiś sposób stracił kontrolę nad cewkami.
    Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.
    temat do zamknięcia, chyba że ktoś odświeży.