Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia - Zamek centralny, jeden na stale SAFE a drugi nie dziala w ogole

krzys-iek 23 Sie 2014 13:11 6714 1
  • #1 23 Sie 2014 13:11
    krzys-iek
    Poziom 20  

    Witam
    Posiada Skodę Octavię 98r i nie działa centralny zamek w obu drzwiach z przodu ale i z tylu ale po kolei... Zrobiłem diagnostykę w module komfortu i nic nie wyszło ( 2 dolne kanaly z zalacznika - kazda wartosc jest poprawnie odczytywana jak zmieniam jej stan, w zalaczniku nie ma kanalu 6 ale tez jest ok).

    Przewody łączące karoserię z drzwiami wnioskuje ze sa ok poniewaz obie szyby jada w obie strony sterowane z dowolnego kluczyka jak i przyciskow kierowcy jak i pasazera. VCDS lite reportuje kazda zmiane na zamku czyli LOCK/UNLOCK oraz SAFE/NOT SAFE oraz zamkniecie rygla (ten switch pod ryglem, czesto padal - u mnie dziala). Czyli transmisja miedzy modulem komfortu a drzwiami pasazera z przodu nie ma zaklocen wg mnie!

    Sam zamek rozebrany, przelutowany, switche przedzwonione miernikiem. ALE zamek centralny (silniczek) nie dziala w obu przednich drzwiach! Podanie napiecia na szaro/bialy i zolto/bialy (testowane od strony pasazera) daje efekt, zamek dziala w gore i w dol oraz po podaniu 2 impulsow idzie w trym SAFE (co widac na VCDS).

    Piny wygladaja jak nowe (foto). Zdjalem nawet modul z silnika (foto, uzywac lusterka do podwazenia tylnich zatrzaskow bo wlasnie jeden zlamalem robiac po omacku).
    Chcialem plytke wysunac z obudowy ale nie da sie , jest ona zalana w miejscu gdzie sa styki i sie nie da jej wysunac.

    Czy jednak tam moze byc problem ze jakis lut, wewnatrz tej czarnej obudowy ,zginl - puscil? Bo jak inaczej tlumaczyc ze modul nie wystawia napiecia na silniczek? Przypominam ze wpialem sie do tej duzej kostki z zasilaczem 12V i zamek dziala, wiec przewody sa ok od pinow gniazda az po silniczek. Problem moze byc w miejscu za tym zoltym glutem, tego sie nie da bezinwazyjnie rozebrac :-(


    Taki sam problem czyli wszystko dziala z microswitchy i w VAG OK jest w drzwiach kierowcy, ale i tu nie podawane jest napiecie na silniczek a piny w duzym gniezdzie wygladaja jak nowe... cos od srodka jest skaszanione jak u pasazera?

    Rozciac dremelem czesc gdzie piny wchodza na plytki i tam badac? Tu trzeba miec dosawiadczenie by wiedziec w co uderzyc a nie rozwalac po omacku

    ----------------

    I kolejne drzwi z problemem - za kierowca, tyl. Jak widac na zalaczniku (w elpisie) zamek jest ZAMKNIETY - 0 1 , rygiel LOCKED a sam zamek SAFE =(
    Przez to nie moge za cholere tych drzwi otworzyc... tutaj VCDS lite odczytal ze sygnal z modulu jest niezrozumialy, szyby czasem dzialaja, czasem nie ale zamek nie otwiera sie nigdy!
    Jak sie za to zabrac? Tapicerki od srodka nie da sie zdjac bo czesc srub jest zaslonieta przeciez. W sumie mam 3 drzwi, otwierane wylacznie kluczkiem a centralny dziala dobrze tylko w drzwiach tylnich za pasazerem, drugie tylne na stale zamkniete.

    -----------------

    Panowie dzieki za pomoc, jak zyc...


    Skoda Octavia - Zamek centralny, jeden na stale SAFE a drugi nie dziala w ogole Skoda Octavia - Zamek centralny, jeden na stale SAFE a drugi nie dziala w ogole Skoda Octavia - Zamek centralny, jeden na stale SAFE a drugi nie dziala w ogole

    2 1
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Sie 2014 12:20
    krzys-iek
    Poziom 20  

    ROZWIAZANE.

    Mylnie sadzilem ze jak dochodzi napiecie do tych modulow pod silnikiem i jest komunikacja z modulem komfortu to problem nie dzialania centralnego jest gdzies w samym module - bzdura.
    Problem byl w przelotkach gumowych, tam dochodzi gruby przewod plusowy i jeszcze cienszy dodatkowo (zapewne na grubym znika napiecie po zamknieciu drzwi a na tym cienszym jest zawsze). Jest to zolto-czerwony przewodzik.

    W kazdych drzwiach byl zlamalny, dodatkowo ponaprawilem gruby bo tam gdzie drzwi byly zatrzasniete w SAFE i on sie zerwal i nie dzialalo nic (kostke da sie rozlaczyc nawet przy zamknietych drzwiach i na krotko podac napiecie aby SAFE zdjac. Da sie to zrobic bez dewastacji boczka czy drzwi (lusterko by odpiac tylni zatrzask kostki potrzebne).

    Bez sensu wyjmowalem ten modul ze zdjec (tylko urwalem zatrzask jeden - tez lusterko potrzebne). W modulach sucho, ciekawe czy tak zostanie po moim demontazu!

    A wiec przewody w drzwiach do ogladniecia, polutowania bypassem, koszulka termokurczliwa na izolacje i tasma parciana owinac jak to bylo fabrycznie i auto smiga! Zamki tez o dziwo bez zimnych lutow!

    Folia na drzwi w ASO 19zl na tyl, na przod poand 50 wiec podziekowalem, niby to samo a 3 x drozej ;-( Folia bylka juz w agonii wiec wymienilem, stara latwo schodzi (klej od lakieru).

    PRZEWODY w drzwiach to to co musiscie ogladac, sa dwa zrodla zasilania!

    3