Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus MK2 FL - metaliczne tarcie - łożysko piasty, amortyzatory - czy coś innego

mortifero 23 Sie 2014 19:52 1806 7
  • #1 23 Sie 2014 19:52
    mortifero
    Poziom 10  

    Witam

    Od jakiegoś czasu słychać 'tarcie metalu' przy powolnej jeździe do 60km/h, powyżej tej prędkości tarcie jakby zanika lub zostaje zagłuszone.
    Nie jestem w stanie zlokalizować źródła tego tarcia. Wyeliminowałem ostatnio wytarte klocki hamulcowe tylne, jednak problem nie ustał.

    Obstawiałem łożysko na piaście lub amortyzatory. Przy ustawianiu zbieżności dowiedziałem się, że drążek kierowniczy nadaje się do wymiany.

    Tarcie to szczególnie słyszalne jest gdy samochód jedzie 'pulsacyjnie' - tzn celowo nim 'szarpię' i w momencie gdy samochód znajduje się w górnym położeniu amortyzatorów następuje odgłos tarcia.

    W poprzednim pojeździe podobny dźwięk miałem przy łożysku piasty, ale wtedy definitywnie słyszałem skąd pochodzi odgłos a jazda w lewo-w prawo-w lewo-w prawo powodowała zanik i pojawianie się tarcia, co tym razem ma miejsce tylko przy jeździe na wprost.

    Zauważyłem, że ruszając 'zimnym' pojazdem z parkingu w lewo, a następnie prostując koło słyszę zgrzyt z przodu (prawdopodobnie lewej strony) - czy to może mieć związek z tym tarciem?

    Ostatnio miałem też wymieniany cały rozrząd (wraz z tzw "mokrą kasetą") - czy ewentualne niedokręcenie jakiejś części mogłoby spowodować takie objawy?

    Czy wizyta w diagnostyce zlokalizuje źródło hałasu?

    0 7
  • #2 23 Sie 2014 20:16
    actin
    Poziom 32  

    Kolego ten sam problem w tym samym pojeździe mam!
    U mnie gdy jest wilgotno tarcia nie słychać.
    Byłem na szarpakach, rolkach, rozbierałem obydwa koła, sprawdzałem sprężyny.
    Ani ja ani moi znajomi a także mechanicy nie mogą namierzyć przyczyny. Ba, nawet w ASO nie dali rady, tylko kazali czekać na dalszy rozwój wypadków.
    Ten typ tal chyba ma :)

    0
  • #3 23 Sie 2014 20:35
    mortifero
    Poziom 10  

    Gdzieś wyczytałem, że Ford ma 'w standardzie usługę' tzw TSB 94/2009, która polega na klejeniu przegubu do piasty - mam nadzieję, że to nie ta usterka, która również ma związek z metalicznym stukaniem w zawieszeniu

    -1
  • #4 23 Sie 2014 20:53
    actin
    Poziom 32  

    A jak u Ciebie podczas wilgoci?

    0
  • #5 23 Sie 2014 21:07
    mortifero
    Poziom 10  

    No właśnie to samo zauważyłem u siebie. Powiedziałem o tym mechanikowi... zapewne celował w łożysko, bo powiedział, że to dziwne... na moje oko coś może się przegrzewać i trzeć - ale kompletnie się na tym nie znam.

    0
  • #6 25 Sie 2014 09:37
    adam74m
    Poziom 11  

    Witam.
    Ja miałem objaw "metalicznego tarcia" w Astrze I. Okazało się, że trze osłona tarczy hamulcowej o samą tarczę. Pomogło odgięcie osłony ręką. Może warto sprawdzić takie trywialne rzeczy.

    0
  • #7 26 Sie 2014 15:46
    actin
    Poziom 32  

    Niestety, to też nie to.

    0
  • #8 26 Sie 2014 20:03
    mortifero
    Poziom 10  

    Gdyby to była osłona tarczy hamulcowej to podejrzewam, że 'hałas' dobiegałby cały czas a nie w sposób przerywany... jak już wspomniałem 'przy górnym położeniu nadwozia względem amortyzatorów'

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo