Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara II, 2,0HDI po wymianie silnika nie odpala

mielona1986 23 Aug 2014 21:55 2109 17
Texa Poland
  • #1
    mielona1986
    Level 2  
    Witam, postanowilem tutaj opisac swoj problem poniewaz wsrod znajomych mechanikow kazdy ma inne zdanie, a nie chcialbym probowac wszystkiego.
    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Posiadam Xsare 2,0HDI VTR z 2001r. Kupilem ja 3 lata temu i powiedzmy, ze nie byla najlepszej swiezosci, ale z racji tego ze cena byla atrakcyjna oraz ze moj ojciec ma przydomowy warsztat postanowilem ja kupic i odnowic.
    Po roku uzytkowania pojawila sie ciekawa oferta rozbitej Xsary 2,0 HDI z 2004 roku, z ktorej skorzystalem i ja kupilem. Teraz o problemie, silnik z rozbitej stal u mnie dwa lata w warsztacie, postanowilismy pare dni temu wlozyc go do mojej Xsary. Zostawilismy stary komputer i nawet wiazke silnikowa bo miala dwie male roznice.
    Niestety auto nie odpala, moze ktos mi cos sensownego doradzi? kodowane wtryskiwacze? pompa wysokiego cisnienia kodowana?
    PS, Pompa Siemensa
  • Texa Poland
  • #2
    ozi-77
    Level 16  
    Może najpierw ją gdzieś zdiagnozuj komputerem a potem będziemy myśleć
  • #3
    mielona1986
    Level 2  
    Wlasnie o to mi chodzi zeby jej nie ciagac wszedzie na lince, chcialbym sie dowiedziec czy pompa paliwa jest przypisana do komputera? bo moge wstawic swoja "stara" pompe,ale nie chce rozbierac znowu pol auta i rozrzadu w ciemno.
    Dodam ze na plaku silnik chodzi.

    PS. Mam lexie ale nie do konca wiem gdzie tam szukac
  • #4
    CommonRail
    Level 27  
    Ale chodzi na plaku w sensie odpala i pracuje, czy odpala i gaśnie jak przestaniesz pryskać? Masz napięcie na zaworze pompy CR?
  • #5
    ozi-77
    Level 16  
    Pompa wysokiego ciśnienia nie jest kodowana, kodowany jest tylko sterownik silnika czyli komputer. Jeżeli zostawiłeś stary sterownik silnika i tylko wymieniłeś silnik to musi być ok. Zastanawia mnie ta różnica w tych wiązkach o której piszesz dlatego dobrze by było podłączyć sie pod kompa i wtedy będziesz widział czego ci brakuje albo czego nie podłączyłeś.
    Możesz jeszcze podmienić czujnik położenia wału z tego starego silnika o ile pasuje.
  • #6
    CommonRail
    Level 27  
    ozi-77 wrote:
    Pompa wysokiego ciśnienia nie jest kodowana,

    Owszem, nie jest, ale jak nie będzie napięcia na zaworze ( a była przekładka, więc nie wiadomo, czy podłączony) to nie będzie ciśnienia na rampie i nie odpali.
    Wyjmij jeden wtrysk i zobacz, czy psika paliwem, albo sprawdź ciśnienie na rampie w parametrach.
  • Texa Poland
  • #7
    ozi-77
    Level 16  
    CommonRail wrote:
    ozi-77 wrote:
    Pompa wysokiego ciśnienia nie jest kodowana,

    Owszem, nie jest, ale jak nie będzie napięcia na zaworze ( a była przekładka, więc nie wiadomo, czy podłączony) to nie będzie ciśnienia na rampie i nie odpali.
    Wyjmij jeden wtrysk i zobacz, czy psika paliwem, albo sprawdź ciśnienie na rampie w parametrach.

    No dobra, ale jak by podłączył się pod kompa to można by więcej pomóc, bo jak na razie to jest 'gdybanie'. Ty mu jeszcze kazesz sprawdzić ciśnienie w parametrach a chłop nie umie błędów zczytać.
  • #8
    CommonRail
    Level 27  
    Przecież mówi, że ma lexie, ale nie potrafi korzystać. Zresztą, co to za moda na naprawianie samochodu komputerem mimo wszystko? Komputer to tylko podpowiedź. Chyba najprościej sprawdzić napięcie, co?

    Dodano po 2 [minuty]:

    ozi-77 wrote:
    Ty mu jeszcze kazesz sprawdzić ciśnienie w parametrach a chłop nie umie błędów zczytać.

    A to ja od kilku postów nie napisałem nic innego jak "podłącz do kompputera?
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    CommonRail wrote:

    Wyjmij jeden wtrysk i zobacz, czy psika paliwem, albo sprawdź ciśnienie na rampie w parametrach.

    Nom, jak nie będzie ciśnienia na rampie, albo nie dostanie zezwolenia z braku innego warunku, to też nie będzie psikał. Inna rzecz, że gdyby psikał, to by zapalił, skoro na plaku warczy. Zresztą o czym tu rozmowa, skoro mając komputer do dyspozycji, kolega nie wie nawet jak się nim posłużyć
  • #10
    ozi-77
    Level 16  
    Ja nic nie mówię, niech facet też da coś z siebie. Nie wiem tylko czy on wie o czym my piszemy ?
  • #11
    mielona1986
    Level 2  
    Wtryski luzowalismy i podawaly paliwo, czujnik polozenia walu jest wsadzony stary, roznice w instalacji to: inne podlaczenia alternatora, jedna masa wiecej i polaczenie swiec zarowych (pierw dalismy nowa instalacje, ale nie odpalal wiec zmienilismy na stara)
  • #12
    CommonRail
    Level 27  
    Nagrzej świece ręcznie i znowu spróbuj zapalić.
  • #13
    ozi-77
    Level 16  
    A podłączyłeś ta masę ? Posprawdzaj bezpieczniki probówką.
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    mielona1986 wrote:
    Wtryski luzowalismy i podawaly paliwo,

    Co za idiotyzmy wypisujesz? Skoro podawały paliwo, to czemu nie pali? Na razie to wiadomo tylko że jest paliwo w railu. Ale do wymaganych bodaj 300atm pewnie sporo mu brakuje.
  • #15
    CommonRail
    Level 27  
    Pewnie na koniec wyjdzie, żę 20bar na rampie było :D
  • #16
    ozi-77
    Level 16  
    CommonRail wrote:
    Pewnie na koniec wyjdzie, żę 20bar na rampie było :D

    Poczekamy, zobaczymy. Ale skoro silnik z auta powypadkowego i "hulał" to musiał by palić. Wydaje mi się że coś jest z elektryką pochrzanione.
  • #17
    mielona1986
    Level 2  
    Moze zle odpowietrzam? pompowanie gruszka i krecenie. Do auto wroce moze w poniedzialek, w srode spec od citroenow dopiero bedzie.