Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 1.9 dci - Drżenie auta - wtryski? (próba przelewowa)

mariuszzz1 24 Aug 2014 19:08 3768 8
  • #1
    mariuszzz1
    Level 2  
    Witam!

    Od jakiegoś czasu jak obciążę auto (np 3-4 osoby) to zaczyna nim dosyć mocno telepać i czuć ze jest słabsze. Jak jadę pod górkę to oczywiście jeszcze bardziej. Jak jadę sam jest to wyczuwalne ale tragedii nie ma. Myślałem że to drżenie to może jakaś poduszka silnika. Oddałem do zaufanego mechanika. Podpiął komputer i się nim przejechał. Podczas jazdy korekcja jednego wtrysku wyszła mu 2,2 a jak zapiął 5 bieg pod górke to nawet 2,6 (mówi ze max powinno być 1). W związku z tym zrobiłem dzisiaj 2 próby przelewowe. Pierwsza próba na rozgrzanym silniku podczas 1 minuty na wolnych obrotach wyszło: 1 wtrysk - 14ml, 2.-13ml, 3.-13ml, 4.-14ml.
    Druga próba - 1 minuta, 2000obr. 1 wtrysk-22ml, 2.-22ml, 3.-19ml, 4.-24ml.
    Przy drugiej próbie momentami dosyć mocno puszczał biały dym.
    Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zinterpretował te wyniki bo nie wiem jaka jest norma.
  • #2
    genek1000
    Level 35  
    Wg . tego co podaje dokumentacja korekcja jest dopuszczalna do 5. Jeśli chodzi o przelewy to drugi test był najbardziej zbliżony do metody zalecanej przez Renaulta i max wartości mogą być do 40 ml.
    Biały dym - czy to czasami nie olej z turbiny ?
  • #3
    mariuszzz1
    Level 2  
    genek1000 wrote:
    Wg . tego co podaje dokumentacja korekcja jest dopuszczalna do 5. Jeśli chodzi o przelewy to drugi test był najbardziej zbliżony do metody zalecanej przez Renaulta i max wartości mogą być do 40 ml.
    Biały dym - czy to czasami nie olej z turbiny ?


    a jak dokładnie zaleca zrobić ten test Renault?

    W sumie tylko w lusterku widziałem. Może nie był biały? :) Musze posadzić kogoś za kierownicą i się przyjrzeć. A turbinę rok temu robiłem....chyba powinno być ok.
  • #4
    lko
    Level 9  
    mariuszzz1 wrote:
    mówi ze max powinno być 1
    Gówno prawda
    W normie jest 2,5
  • #5
    genek1000
    Level 35  
    Temperatura paliwa wyższa niż 50st.C , obroty silnika około 3000obr/min , ciśnienie paliwa 500-550 bar. Wartośc przelewu nie może być większa niż 50ml na wtryskiwacz . (moja pomyłka wcześniej :cry: ).
  • #6
    mariuszzz1
    Level 2  
    genek1000 wrote:
    Temperatura paliwa wyższa niż 50st.C , obroty silnika około 3000obr/min , ciśnienie paliwa 500-550 bar. Wartośc przelewu nie może być większa niż 50ml na wtryskiwacz . (moja pomyłka wcześniej :cry: ).


    a jaki czas? 4-5 minut?
  • #8
    kawajo
    Level 17  
    genek1000 wrote:
    Oczywiście 1 minuta :D
    genek1000 wrote:
    nie może być większa niż 50ml
    to nawet nieżywy wtryskiwacz w twojej normie się zmieści :)