Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana płyty głównej bez utraty danych z dysków.

gomez.88 24 Sie 2014 21:08 4254 14
  • #1 24 Sie 2014 21:08
    gomez.88
    Poziom 6  

Witam. Po pierwsze sorry jeśli to zły dział ale rzadko tu bywam. Nie jestem też informatykiem więc nie wiem czy wszystko będzie zrozumiałe.

Mój problem polega na tym, że na komputerze teściowej:) zepsuła się płyta główna. Wywnioskowałem to po tym, że 4 kondensatory są popuchnięte. W komputerze były podpięte dwa dyski twarde. Niestety na jednym jest system (Vista) i pliki które są dla teściowej bezcenne. W zasadzie na drugim też są bezcenne pliki których ruszać nie można:) Chodzi o to, że chce wsadzić inną płytę główna z innym prockiem co nie wydaje się trudne bo ramy jak i inne podzespoły podchodzą ale nie mam innego dysku a muszę zachować te pliki. Tu pojawia się pytanie: "jak to zrobić?".
    Jak już pisałem informatykiem nie jestem ale kompa bez problemu poskładam jak i zainstaluje nowy system ale do tego tematu nie wiem jak się zabrać. Czy da się to w ogóle zrobić? Proszę o pomoc. W końcu chodzi o teściową:)

0 14
  • #2 24 Sie 2014 21:12
    karolark
    Poziom 40  

Bez problemu ruszy system na takim samym chipsecie płyty, nie prościej bez kombinowania podłączyć dyski pod innego kompa zgrać dane i po problemie?

1
  • #3 24 Sie 2014 21:42
    gomez.88
    Poziom 6  

Zapomniałem dopisać że płytę główną już mam (a nawet dwie). Zostały z innych kompów. I właśnie nie wiem czy chipset się zgadza a nie mam teraz jak sprawdzić bo nie jestem w domu. Myśle że jutro to ogarne. A jeśli podmienić płyty się nie da to nie będzie żadnego problemu jak podepnę drugi dysk z systemem do dobrego kompa ? czy te systemy się nie będą "gryzły"? Wystarczy jak zastosuje zworki master i slave ?

0
  • #4 25 Sie 2014 00:50
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

gomez.88 napisał: